{"id":25,"date":"2022-11-20T16:38:53","date_gmt":"2022-11-20T16:38:53","guid":{"rendered":"https:\/\/dev.umfst.ro\/inginerie\/?page_id=25"},"modified":"2023-07-20T19:22:33","modified_gmt":"2023-07-20T19:22:33","slug":"prezentarea-facultatii","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/umfst.ro\/inginerie\/prezentare\/prezentarea-facultatii\/","title":{"rendered":"Prezentarea facult\u0103\u021bii"},"content":{"rendered":"\t\t
\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t
\n\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\n

SCURT ISTORIC, PREZENTARE \u0218I PERSPECTIVE<\/h2>\n\n\n\n

Tradi\u021bia \u00eenv\u0103\u021b\u0103m\u00e2ntului superior tehnic dateaz\u0103 la T\u00e2rgu Mure\u0219 din anul 1976, c\u00e2nd Institutul de \u00cenv\u0103\u021b\u0103m\u00e2nt Superior s-a profilat pe preg\u0103tirea speciali\u0219tilor din domeniul tehnic, \u00een trei specializ\u0103ri. Ulterior acesta s-a transformat \u00een Universitatea Tehnic\u0103 func\u021bion\u00e2nd cu patru sec\u021bii de ingineri \u00een profil mecanic \u0219i electric. Pe aceast\u0103 structur\u0103, genera\u021bii de dasc\u0103li ai universit\u0103\u021bii noastre, au cl\u0103dit cu mult\u0103 d\u0103ruire un \u00eenv\u0103\u021b\u0103m\u00e2nt superior diversificat institu\u021bional, iar noi cei de ast\u0103zi, cadre didactice \u0219i studen\u021bi ai Facult\u0103\u021bii de Inginerie \u0219i Tehnologia Informa\u021biei, ad\u0103ug\u0103m prin munc\u0103 \u0219i pasiune, noi valen\u021be \u00eentregii activit\u0103\u021bi universitare tehnice din spa\u021biul spiritual \u0219i material al \u0219colii academice mure\u0219ene.<\/p>\n\n\n\n

Facultatea de Inginerie \u0219i Tehnologia Informa\u021biei este orientat\u0103 spre direc\u021bii strategice care urm\u0103resc crearea de programe educa\u021bionale \u0219i de cercetare ce r\u0103spund nevoilor critice ale profesiei, precum \u0219i nevoilor largi ale societ\u0103\u021bii.<\/p>\n\n\n\n

\u00cen cadrul facult\u0103\u021bii se \u0219colarizeaz\u0103 \u00een fiecare din cele trei cicluri de studii universitare: licen\u021b\u0103, masterat \u0219i doctorat, iar programele de studii sunt acreditate\/autorizate de Agen\u021bia Rom\u00e2n\u0103 de Asigurare a Calit\u0103\u021bii \u00een \u00cenv\u0103\u021b\u0103m\u00e2ntul Superior (ARACIS).<\/p>\n\n\n\n

Programele de studii sunt de o mare diversitate: Automatic\u0103 \u0219i informatic\u0103 aplicat\u0103, Ingineria sistemelor electroenergetice, Inginerie medical\u0103, Informatic\u0103, Tehnologia construc\u021biilor de ma\u0219ini \u0219i Inginerie economic\u0103 industrial\u0103. Specificul multicultural al universit\u0103\u021bii \u0219i cerin\u021bele pie\u021bei au permis \u0219colarizarea \u0219i \u00een limba maghiar\u0103 a programului de studii Informatic\u0103, urm\u00e2nd a fi dezvoltate \u0219i alte programe \u00een limbi str\u0103ine.<\/p>\n\n\n\n

Absolven\u021bii studiilor de licen\u021b\u0103 au posibilitatea s\u0103 \u00ee\u015fi continue preg\u0103tirea profesional\u0103 prin programele de studii de masterat acreditate ARACIS, \u00een fiecare din domeniile de \u0219tiin\u021be \u00een care sunt organizate programele de licen\u021b\u0103.<\/p>\n\n\n\n

\u00cen cadrul Facult\u0103\u021bii de Inginerie \u0219i Tehnologia Informa\u021biei func\u021bioneaz\u0103 \u0219coala doctoral\u0103 \u00een dou\u0103 domenii \u0219tiin\u021bifice: Inginerie \u0219i Management, respectiv Informatic\u0103.<\/p>\n\n\n\n

Programelor de studii sunt incluse \u00een \u201eEuropean Engineering Education Database\u201d <\/a> \u0219i sunt cotate \u00een clasamentul European cu specific ingineresc Engirank.<\/a> <\/p>\n\n\n\n

Viziunea de dezvoltare a Facult\u0103\u021bii de Inginerie \u0219i Tehnologia Informa\u021biei este aceea de ocupare \u00een ierarhia facult\u0103\u021bilor tehnice a unei pozi\u021bii de v\u00e2rf la nivel na\u021bional.<\/p>\n\n\n\n

Programele de studii sunt aliniate la nivelul actual al cunoa\u0219terii \u00een domeniu, iar performan\u021bele acestora sunt monitorizate periodic cu ajutorul unui sistem de indicatori. \u00cen curricule sunt transpuse cerin\u021bele de preg\u0103tire de specialitate identificate \u00eempreun\u0103 cu partenerii din mediul economic, precum \u0219i nivelul actual al cunoa\u0219terii \u0219tiin\u021bifice din domeniile tehnice.<\/p>\n\n\n\n

\u00cen procesele educa\u0163ionale de instruire, predare, \u00eenv\u0103\u0163are, tutorat la nivel de licen\u021b\u0103 \u0219i masterat sunt integrate resurse digitale de informare, fiind promovat un \u00eenv\u0103\u021b\u0103m\u00e2nt interactiv centrat pe student care folose\u0219te metodele inovative: Project-Based Learning, Problem-Based-Learning, Blended-Learning, Mobile-Learning.<\/p>\n\n\n\n

Preg\u0103tirea profesional\u0103 este abordat\u0103 orizontal prin diversificarea ofertei de cursuri op\u021bionale \u0219i facultative, \u00eentr-un nou cadru organizatoric.<\/p>\n\n\n\n

Printr-un proces de \u201eSmart Quality\u201d, cu ajutorul platformei electronice de evaluare, semestrial este colectat feedbackul de la studen\u021bi asupra calit\u0103\u021bii serviciilor educa\u021bionale \u00een vederea \u00eembun\u0103t\u0103\u021birii continue a proceselor didactice \u0219i de cercetare \u0219tiin\u021bific\u0103 din cadrul facult\u0103\u021bii \u0219i cre\u0219terea satisfac\u021biei studen\u021bilor.<\/p>\n\n\n\n

Fiecare specializare din cadrul facult\u0103\u021bii are un e-Portfoliu academic care documenteaz\u0103 \u0219i face vizibil\u0103 \u00eenv\u0103\u021barea studen\u021bilor, cu efecte directe asupra cre\u0219terii atractivit\u0103\u021bii specializ\u0103rilor, iar aplica\u021biile cu caracter practic ingineresc demonstreaz\u0103 atractivitatea profesiei de inginer.<\/p>\n\n\n\n

Lucr\u0103rile de licen\u021b\u0103 \u0219i lucr\u0103rile de diserta\u021bie de la finalizarea studiilor au la baz\u0103 cercet\u0103ri aplicative pe tematici elaborate de mediul economic, \u00een care se desf\u0103\u0219oar\u0103 stagiile de practic\u0103 \u0219i internship ale studen\u021bilor, sau la care ace\u0219tia sunt angaja\u021bi \u00eenc\u0103 din timpul studen\u021biei prin intermediul facult\u0103\u021bii.<\/p>\n\n\n\n

Se asigur\u0103 instruirea avansat\u0103 a studen\u021bilor \u00een metodologia cercet\u0103rii \u0219tiin\u021bifice, organizarea de cercuri \u0219tiin\u021bifice studen\u021be\u0219ti, iar valorificarea rezultatelor cercet\u0103rilor se face prin publica\u021bii \u00een cadrul sesiunii \u0219tiin\u021bifice studen\u021be\u0219ti Inov8ing.<\/p>\n\n\n\n

Conceptul de interdisciplinaritate \u00een inginerie este promovat \u00een r\u00e2ndul studen\u021bilor prin competi\u021bii \u00een echipe hackathon care solu\u021bioneaz\u0103 probleme reale din mediul industrial, cu participarea managerilor \u0219i speciali\u0219tilor companiilor implicate.<\/p>\n\n\n\n

Prin \u201eSmart Recruitment\u201dse asigur\u0103 resursele umane, care vizeaz\u0103 atragerea celor mai bune talente: studen\u021bi, personal didactic, speciali\u0219ti din industrie. M\u0103surile proactive de recrutare a candida\u021bilor la admitere se desf\u0103\u0219oar\u0103 \u00een parteneriat cu Inspectoratul \u0218colar Jude\u021bean prin activit\u0103\u021bi de tipul \u201e\u0218coala altfel\u201d, \u00een care candida\u021bii la admitere descoper\u0103 atractivitatea profesiei de inginer.<\/p>\n\n\n\n

Facultatea are un nivelul crescut de rela\u021bionare cu angajatorii din regiune, materializat \u00eentr-un num\u0103r mare de acordurilor \u00eencheiate pentru stagiile de practic\u0103 \u0219i internship, \u00eembun\u0103t\u0103\u021birea curriculei, dezvoltarea de laboratoare aplicate cu suportul companiilor: Bosch Rexroth, Azomure\u0219, Hirschmann.<\/p>\n\n\n\n

Comunicarea cu companiile se face prin intermediul Platformei u2b.umfst.ro,<\/em>care constituie cadrul online pentru accesarea \u00een mod centralizat \u0219i structurat a informa\u021biilor legate de rela\u021biile universit\u0103\u021bii cu mediul economic.<\/p>\n\n\n\n

Sunt organizarea evenimente de tip \u201eS\u0103pt\u0103m\u00e2na angajatorilor \u00een universitate\u201d, \u0219i \u00eent\u00e2lniri s\u0103pt\u0103m\u00e2nale \u201eCompany hours\u201d, \u00een care agen\u021bii economici prezint\u0103 studen\u021bilor teme tehnice de actualitate \u0219i faciliteaz\u0103 integrarea lor direct\u0103 \u00een industrie.<\/p>\n\n\n\n

Centrul de microproduc\u021bie, dotat cu utilaje industriale \u0219i imprimante 3D, preg\u0103te\u0219te studen\u021bii pentru activitatea industrial\u0103, prin fabricarea de prototipuri industriale.<\/p>\n\n\n\n

Studen\u021bii sunt organiza\u021bi \u00een liga studen\u021beasc\u0103 ESTIEM, o organiza\u021bie independent\u0103 \u00een cadrul c\u0103reia ace\u0219tia se pot reuni prin liber\u0103 adeziune. Sunt stimulate activit\u0103\u021bile de voluntariat studen\u021besc \u00een cadrul programului Voluntariat \u00een Folosul Universit\u0103\u021bii.<\/p>\n\n\n\n

Studen\u021bii pot aplica pentru mobilit\u0103\u021bi de studii Erasmus+ de tip outgoing, finan\u021bate de universitate, cu durata de un semestru, \u00een universit\u0103\u021bi partenere din Europa.<\/p>\n\n\n\n

Cadrele didactice particip\u0103 periodic la cursuri de specializare organizate de universit\u0103\u021bi din str\u0103in\u0103tate pentru a fi la curent cu cele mai noi cuno\u0219tin\u021be tehnice. Periodic sunt invita\u021bi speciali\u0219ti recunoscu\u021bi din \u021bar\u0103 \u0219i din str\u0103in\u0103tate pentru predare.<\/p>\n\n\n\n

Laboratoarelor didactice \u0219i de cercetare sunt dotate cu echipamente didactice \u0219i de cercetare digitalizate. Laboratoarele Industria 4.0 \u0219i Fabricare inteligent\u0103 au menirea s\u0103 ilustreze conceptele de combinare a sistemelor cyber-fizice, internetul lucrurilor \u015fi internetul sistemelor. Acestea au un rol de avangard\u0103 \u00een preg\u0103tirea studen\u021bilor care vor lucra \u00een \u00eentreprinderi inovative \u0219i care se instruiesc pentru o nou\u0103 paradigm\u0103 de cooperare \u00eentre oameni \u0219i ma\u0219ini: Industria 5.0 \u0219i tehnologiile exponen\u021biale.<\/p>\n\n\n\n

Laboratoarelor \u0219i s\u0103lile de curs alc\u0103tuiesc un \u201eSmart campus\u201d fiind modernizate cu ajutorul elementelor de \u201ecl\u0103dire verde\u201d. Sunt organizate frecvent evenimente referitoare la protec\u021bia mediului \u0219i durabilitate \u00een cooperare cu agen\u021biile de profil \u0219i agen\u021bii economici.<\/p>\n\n\n\n

Activitatea de cercetare \u0219tiin\u021bific\u0103 din cadrul facult\u0103\u021bii se desf\u0103\u0219oar\u0103 \u00een cadrul a trei centre de cercetare: Centrul de Cercet\u0103ri avansate \u00een tehnologia informa\u021biei, Centrul de cercet\u0103ri Interdisciplinare biomedicale, Centrul de cercet\u0103ri \u00een ingineria calit\u0103\u021bii \u0219i fabrica\u021bie digital\u0103. Strategia de cercetare \u0219i temele de cercetare sunt \u00een acord strategia na\u021bional\u0103 de cercetare, cu priorit\u0103\u021bile programului european Orizont 2020.<\/p>\n\n\n\n

Revista \u0219tiin\u021bific\u0103 a facult\u0103\u021bii \u201eActa Marisiensis \u2013 Seria Technologica\u201d este publicat\u0103 \u00een editura DeGruyter – Sciendo, fiind indexat\u0103 \u00een numeroase bazele de date relevante: Ebsco, Index Copernicus, ProQuest Engineering Journals, ProQuest Illustrata: Technology, ProQuest SciTech Journals, ProQuest Technology Journals, DRJI, DOAJ Ulrich\u2019s Periodicals Directory etc.<\/p>\n\n\n\n

Cu \u00eencepere din anul 2003, anual \u00een prima decad\u0103 a lunii octombrie se organizeaz\u0103 conferin\u021ba interna\u021bional\u0103 \u201eInterdisciplinaritate \u00een inginerie INTER-ENG\u201d, \u00een parteneriat cu institu\u021bii de prestigiu: Academia de \u0218tiin\u021be Tehnice din Rom\u00e2nia, McMaster University, Zagazig University etc., av\u00e2nd un suport constant din partea Consiliului Jude\u021bean Mure\u0219 \u0219i al Consiliul Locat T\u00e2rgu Mure\u0219. Volumele conferin\u021bei sunt publicate \u00een edituri de prestigiu interna\u021bional: Scopus, Springer, MDPI, fiind indexate \u00een cele mai reprezentative baze de date: Clarivate Analytics \u0219i Scopus.<\/p>\n\n\n\n

Prin ini\u0163iativele de \u00eencurajare a modelelor didactice inovative, atragerea celor mai valoro\u015fi tineri \u00een via\u0163a academic\u0103 \u0219i stimularea performan\u0163elor \u00een cercetare, Facultatea de Inginerie \u0219i Tehnologia Informa\u021biei se angajeaz\u0103 s\u0103 vizeze excelen\u0163a \u00een orice activitate.<\/p>\n\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

SCURT ISTORIC, PREZENTARE \u0218I PERSPECTIVE Tradi\u021bia \u00eenv\u0103\u021b\u0103m\u00e2ntului superior tehnic dateaz\u0103 la T\u00e2rgu Mure\u0219 din anul 1976, c\u00e2nd Institutul de \u00cenv\u0103\u021b\u0103m\u00e2nt Superior s-a profilat pe preg\u0103tirea speciali\u0219tilor din domeniul tehnic, \u00een trei specializ\u0103ri. Ulterior acesta s-a transformat \u00een Universitatea Tehnic\u0103 func\u021bion\u00e2nd cu patru sec\u021bii de ingineri \u00een profil mecanic \u0219i electric. Pe aceast\u0103 structur\u0103, genera\u021bii de […]<\/p>\n","protected":false},"author":4,"featured_media":0,"parent":22,"menu_order":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"","meta":{"_relevanssi_hide_post":"","_relevanssi_hide_content":"","_relevanssi_pin_for_all":"","_relevanssi_pin_keywords":"","_relevanssi_unpin_keywords":"","_relevanssi_related_keywords":"","_relevanssi_related_include_ids":"","_relevanssi_related_exclude_ids":"","_relevanssi_related_no_append":"","_relevanssi_related_not_related":"","_relevanssi_related_posts":"1","_relevanssi_noindex_reason":"","footnotes":""},"categories":[13],"tags":[],"class_list":["post-25","page","type-page","status-publish","hentry","category-pagina-cu-sidebar"],"meta_box":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/umfst.ro\/inginerie\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/25","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/umfst.ro\/inginerie\/wp-json\/wp\/v2\/pages"}],"about":[{"href":"https:\/\/umfst.ro\/inginerie\/wp-json\/wp\/v2\/types\/page"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/umfst.ro\/inginerie\/wp-json\/wp\/v2\/users\/4"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/umfst.ro\/inginerie\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=25"}],"version-history":[{"count":4,"href":"https:\/\/umfst.ro\/inginerie\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/25\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2192,"href":"https:\/\/umfst.ro\/inginerie\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/25\/revisions\/2192"}],"up":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/umfst.ro\/inginerie\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/22"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/umfst.ro\/inginerie\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=25"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/umfst.ro\/inginerie\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=25"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/umfst.ro\/inginerie\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=25"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}