Public Administration

Descriere

Programul de Administrație publică este un program de studii care își propune formarea de specialiști cu pregătire multidisciplinară în domeniul public (Administrație Publică, Drept, Finanțe publice etc.). Programul de licență se adresează tuturor absolvenților de liceu care doresc să-şi dezvolte o carieră profesională în sectorul administrației publice. Scopul activității de cercetare desfășurată în cadrul programului de studii Public Administration este constituirea unui mediu propice de cercetare, interactiv, conectat la centrele de cercetare din cadrul Universității, capabil să genereze idei, să creeze și să disemineze cunoaștere

Misiunea didactică şi de cercetare a programului de studii este de a forma specialiști în Administrație Publică care să poată asigura resursa umană specializată și racordată la nevoile societății. Programul de studii vizează întărirea segmentului universitar în domeniul administrativ, asigurarea unei pregătiri complementare cu deschiderea spre sectorul public.

Obiective generale

  • pregătirea de specialiști în administratie publică care să asigure o dezvoltare durabilă capabilă să satisfacă necesitățile prezentului fără a compromite posibilitatea generațiilor viitoare de a-și satisface propriile nevoi;
  • de a întări legalitatea și statutul autorităților locale prin contribuții proprii ale colectivului de specialiști în cercetare și implementare;
  • de a crea un climat zonal propice dezbaterilor deschise despre administrarea locală, de comunicare cu grupurile defavorizate ca premiză de bază în adoptarea unor decizii adecvate, egalitariste și responsabile;
  • de a continua preocupările istorice ale personalităților locale în administrație în identificarea unor principii de echitate socială și administrare eficientă;
  • susținerea tuturor acțiunilor și proiectelor de dezvoltare locală promovate de autorități sau ONG-uri, care au ca scop îmbunătățirea calității vieții.

Obiective specifice

  • Dobândirea de către studenți a unor cunoștințe, competențe și abilități corespunzătoare stadiului actual de dezvoltare a științelor administrative la nivel european, în scopul asigurării, pentru aceștia, a unor noi perspective de angajare pe piața muncii internă și internațională;
  • Accentuarea dimensiunii practice a pregătirii profesionale a viitorilor specialiști, prin metode inovative;
  • Insușirea unor cunoștințe teoretice și formarea abilităților practice în concordanță cu exigențele si cerințele existente pe piața muncii.

Competențe profesionale

C.I Utilizarea conceptelor și principiilor fundamentale de organizare și funcționare a structurilor administrative pentru inserția profesională în instituții publice și/sau private;

C.2 Identificarea și aplicarea dispozițiilor legale cu privire la sistemul administrativ;

C.3 Comunicarea orală și scrisă, în limba programului de studii și într-o limbă de circulație internațională, a unor mesąje structurate referitoare la o problemă dată din specialitate;

C.4 Aplicarea instrumentelor strategice pentru dezvoltarea instituțională;

C.5 Administrarea activităților specifice din domeniu, cu respectarea eticii și deontologiei profesionale;

C.6 Identificarea, analizarea și rezolvarea problemelor din administrația publică, în mod cooperant, flexibil si eficient.

Perspective ocupaționale

Paleta de activități pe care le poate desfășura un absolvent de Administrație publică / Științe Administrative este foarte largă, iar posibilitățile de angajare sunt multiple, atât în mediul privat, cât și în cel public. Absolvenții din domeniul Administrației Publice pot ocupa posturi în domeniul public precum: Consilier în administraţia publică; Consultant administraţie publică; Expert administraţia publică; Inspector de specialitate administraţia publică; Referent de specialitate administraţia publică; Administrator public, Secretar general al unității administrativ-teritoriale, funcționar public european, etc., precum și o diversitate de alte posturi în domeniul privat, precum: consultant, asistent manager, responsabil resurse umane, funcționar în domeniul bancar, manager de proiect etc.

Standarde ocupaționale:

Manager proiect – 242101; Consilier armonizare legislativă – 261910; Expert armonizare legislativă – 261911; Consilier administrația publică – 242201; Expert administrația publică 242202; Inspector de specialitate administrația publică – 242203; Referent de specialitate administrația publică – 242204; Consultant administrație publică – 242205;

Informații generale

Durată

3 ani (6 semestre); 180 ECTS

Forma de învățământ

Cu frecvență

Limba de predare

Română

Program de studiu

Acreditat

Cifra de școlarizare

Buget 35F*
Taxă 35

*F – locuri finanțate din bugetul universității (studentul nu achită taxă de școlarizare)