Management – BA Distance learning

Descriere

Programul de studii Management pregătește specialiști care să fie capabili să gestioneze cunoștințe, tehnici, metode și proceduri moderne din domeniul managementului. Managementul este o știință care cunoaște o dezvoltare tot mai mare în ultimii ani. De aceea, specialiștii din acest domeniu trebuie tot timpul să fie la curent cu noutățile care apar, dar în același timp trebuie să aibă o pregătire de bază, care să le permită să se adapteze cât mai ușor la schimbări.

Misiunea programului de licență Management este formarea unui personal calificat pentru domeniul managementului care să contribuie la dezvoltarea organizațiilor din mediul socio-economic de la nivel local, regional și național.

Programul de studiu Management asigură:

  • cunoașterea, înțelegerea și utilizarea conceptelor și teoriilor din domeniul Management, precum și a principiilor și metodelor fundamentale de investigare și prospectare specifice domeniului;
  • identificarea de metodologii adecvate de dezvoltare a sistemelor de management;
  • identificarea și explicarea modelelor de bază adecvate domeniului de aplicare.

 

Competențele profesionale

C1 Identificarea, analiza și gestionarea elementelor care definesc mediul intern și extern al organizației prin diagnosticare și analiza SWOT;

C2 Elaborarea și implementarea de strategii și politici ale organizației;

C3 Elaborarea și implementarea sistemului managerial și a subsistemelor sale (alocare și realocare de resurse și activități);

C4 Identificarea, selectarea și utilizarea modalităților de previzionare, organizare, coordonare, antrenare și control-evaluare;

C5 Fundamentarea, adoptarea și implementarea deciziilor pentru organizații de mică complexitate (în ansamblu sau pe o componentă);

C6 Utilizarea bazelor de date, informații și cunoștințe în aplicarea metodelor, tehnicilor și procedurilor manageriale.

 

Competențele transversale

CT1 Aplicarea principiilor, normelor și valorilor eticii profesionale în cadrul propriei strategii de muncă riguroasă, eficientă și responsabilă;

CT3 Identificarea oportunităților de formare continuă și valorificarea eficientă a resurselor și tehnicilor de învățare pentru propria dezvoltare;

CT2 Identificarea rolurilor și responsabilităților într-o echipă pluri-specializată și aplicarea de tehnici de relaționare și muncă eficientă în cadrul echipei.

 

Perspective ocupaționale

Standarde ocupaționale

Cod COR: 242101 / Denumire cor: manager proiect; Cod COR: 242110 / Denumire cor: specialist in planificarea, controlul si raportarea performantei economice; Cod COR: 242111 / Denumire cor: administrator societate comerciala; Cod COR: 242106 / Denumire cor: manager de inovare

Managerul creează strategia companiei, planul de afaceri, conduce politica companiei și o pune în practică prin planificarea obiectivelor și sarcinilor care trebuie îndeplinite. Definește structura organizatorică care poate asigura realizarea acestor obiective, selectează personalul cu care va lucra, gestionează întregul proces și controlează fiecare aspect al planului de activitate pentru a realiza cu succes obiectivele în condițiile actuale și cu resursele disponibile.

Atribuții:

  • stabilirea obiectivelor strategice prin colectarea informațiilor relevante
  • adaptarea strategiei de afaceri a companiei la condițiile de piață
  • formarea de noi standarde și proceduri operaționale
  • coordonarea activităților financiare, elaborarea bugetului pentru finanțarea activităților, maximizarea investițiilor și creșterea eficienței
  • implementarea planului de activitate pentru atingerea obiectivelor
  • managementul resurselor umane
  • supravegherea activităților direct legate de fabricarea produselor sau furnizarea serviciilor
  • gestionarea activităților de zi cu zi, motivarea și dezvoltarea echipei,
  • coordonarea implementării sarcinilor,
  • corectarea neregularităților în timpul implementării,
  • controlul rezultatelor activităților și a implementării planului de activitate,
  • colectarea de feedback de la clienți și cercetarea pieței,
  • crearea și îmbunătățirea brandului companiei,
  • asigurarea respectării regulilor și a procedurilor companiei,
  • monitorizarea evenimentelor curente și a afacerilor concurenței,
  • pregătirea și transmiterea rapoartelor de activitate.

Un manager trebuie să fie organizat, determinat, inteligent, competent. Trebui să aibă abilități interpersonale și capacitatea de a motiva colegii. Inovația și creativitatea sunt calități care disting managerii, dacă într-adevăr doresc să aibă succes în ceea ce fac.

Informații generale

Durată

3 ani (6 semestre); 180 ECTS

Forma de învățământ

ID

Limba de predare

Română

Program de studiu

Autorizat provizoriu

Cifra de școlarizare

Taxă 75