Educație fizică și consiliere sportivă

Description

Domeniu fundamental: Ştiinţa Sportului și Educației Fizice

Program de studiu de masterat: Educație fizică și consiliere sportivă (EFCS)

Baza legală a programului: Accredited

Form of Education: Full-time Education (FTE)

Durata studiilor: 4 semestre

  • formarea de specialiști de înaltă calificare, necesari în învățământul liceal în domeniul Ştiinţa Sportului și Educației Fizice, precum și de specialiști pentru structurile instituționale cu activitate sportivă recreațională, capabili să se integreze ca profesioniști pe piața muncii și să răspundă adecvat cerințelor specifice ce privesc activitățile specifice;
  • the development and refinement of a high-quality undergraduate program, laying the groundwork for a portion of graduates to pursue further knowledge enhancement and specialization through the Master's program in Physical Education and Sports Counseling, doctoral studies, and research activities;
  • the outlining of a profile for undergraduate graduates aimed at fostering the development of both general and specialized knowledge, as well as domain-specific cognitive competencies and skills within the field of Physical Education and Sports.
  • perfecţionarea continuă a conţinutului procesului didactic, prin elaborarea planurilor de învăţământ şi a programelor analitice în conformitate cu standardele naţionale şi internaţionale din domeniul „Ştiinţa Sportului și Educației Fizice”, aşa încât compatibilizarea curriculară să facă funcţional sistemul de credite transferabile;
  • participarea membrilor comunităţii academice la programe de cercetare ştiinţifică, naţionale şi internaţionale, la dezvoltarea culturală în plan regional şi naţional, la educarea valorilor citadine.

General Objectives

  • promovarea resurselor umane în specializarea Educație fizică şi consiliere sportivă cu înaltă calificare, pentru un învățământ universitar de excelență;
  • The acquisition of a corpus of scientific knowledge, competencies and specific skills in physical education and sports in order to support the creation and performance of human motor skills;
  • The development of scientific research, both specific and interdisciplinary, with the aim of contributing to the evolution of the field of Physical Education and Sports;
  • perfecționarea continuă a absovenţilor pentru studii doctorale;
  • The alignment of the didactic process with the European perspective on education in general and physical education and sports in particular;
  • The learning of ethical and deontological professional conduct to optimize intra and interprofessional relationships within educational and sports organizations.

 

Specific Objectives

  • înțelegerea scopului educație fizice și sportului, precum și a procesului de consiliere sportivă, orientărilor și metodologiilor moderne de educație fizică și sportivă, a locului acestora în cadrul ştiinţelor din domeniul educației, a responsabilităţilor legale şi consideraţiilor deontologice și etice ale practicii profesiilor pedagogice;
  • acumularea cunoștințelor și abilităţilor necesare profesiei de specialist în educație fizică și sport pentru învățământul liceal, descrise în cadrul competenţelor dezvoltate și și dobândite prin parcurgerea programului de studii de licență;
  • promovarea educaţiei fizice și consilierii sportive, din perspectiva educaţiei calitative şi ca parte integrantă a formării continue a individului, dar mai ales a tinerei generaţii;
  • The encouragement of collaboration and partnership among all possible actors, especially families, schools, associations and sports clubs, local communities, decision-makers, and public and private sectors, in order to ensure complementarity in making sports and physical education accessible to all;
  • generalizarea educaţiei fizice şi conslierii sportive ca instrumente fundamentale în favoarea sănătăţii şi dezvoltării fizice;
  • The acquisition of values related to social cohesion and intercultural dialogue;
  • promovarea unor mijloace novatoare în utilizarea educației fizice și consilierii sportive ca instrumente de comunicare şi de mobilizare socială, în special la nivel naţional, regional şi local, mobilizând societatea civilă graţie unei participări active şi urmărind cuprinderea publicului ţintă;
  • aplicarea programelor de educație fizică și consiliere sportivă, a formelor adecvate de comunicare, atât în relaţia cu elevul / clientul, cât şi cu ceilalţi membri din cadrul structurii scolare, sportive si recreaționale, cu respectarea regulilor de etică şi deontologie profesională
  • The encouragement of entrepreneurial spirit and transparency in the decision-making process;
  • The development of an organizational culture based on quality, improvement, and promotion of highly qualified human resources for excellent university education;
  • asigurarea cooperării cu mediul socio-economic, în vederea facilitării tranziției tinerilor specialiști spre piața muncii.

Professional Competencies:

C1 Proiectare, cercetarea și aprofundarea activităților specifice de educație fizică și sport la nivel liceal și post liceal

C2 Identificarea, organizarea și aprofundarea activităților specifice de educație fizică și sport la nivel liceal și post liceal. Organizarea curriculumului integrat şi a mediului de instruire şi învăţare, cu accent interdisciplinar

C3 Evaluarea complexă a activităților specifice de educație fizică și sport la nivel liceal și post liceal. Evaluarea creşterii şi dezvoltării fizice şi a calităţii motricităţii potrivit cerinţelor/ obiectivelor specifice educaţiei fizice si sportive, a atitudinii faţă de practicarea independentă a exerciţiului fizic

C4 Analiza managementului grupurilor și a proiectelor activităților specifice de educație fizică și sport la nivel liceal și post liceal. Descrierea şi demonstrarea sistemelor operaţionale specifice educaţiei fizice şi sportive, pe grupe de vârstă

C5 Consilierea, orientarea și reinserția socio-profesională a grupurilor țintă cuprinse în programe specifice. Evaluarea nivelului de pregătire a practicanţilor activităţilor de educaţie fizică şi sport

C6 Gestionarea metodelor avansate de statistică bazate pe indicatori specifici activităților specifice de educație fizică și sport la nivel liceal și post liceal

 

Transversal Competencies

CT1 Aplicarea principiilor şi a normelor de deontologie profesională fundamentate pe opţiuni valorice explicite in relație cu drepturile si demnitatea tinerilor adolescenți

CT2 Implicarea eficienta în activitatea echipelor profesionale interdisciplinare specifice activității cu elevii din învățământul liceal

CT3 Utilizarea eficientă a surselor informaţionale şi a resurselor de comunicare şi formare profesională asistată (portaluri Internet, aplicaţii software de specialitate, baze de date, cursuri on-line etc.)

Occupational prospects

Standarde ocupaţionale: profesor în învăţământul licealCod COR 233001

Ocupaţii posibile conform COR: 226911 conslier sportiv 235106 referent de specialitate învăţământ; 226909 cercetător în educaţie fizică şi sport, 226910 asistent de cercetare în educaţie fizică şi sport, 134501 conducător tabără şcolară; 235105 inspector scolar, 235920 consilier pentru tineret.

 

General information

Duration

2 years (4 semesters); 120 ECTS

Study Format

Full-time

Language of instruction

Română

Titlul profesional acordat

Profesor de educație fizică – învățământ liceal, postliceal

Progrsm de studiu

Accredited

Education figures

Buget 30
Taxă 20