Pedagogia învățământului primar și preșcolar

Descriere

Domeniu fundamental: Științe administrative, ale educației și psihologie

Domeniu de licenţă: Științe ale Educației

Program de studiu de licenţă: Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar

Baza legală a programului: Decizia Consiliului ARACIS din 16-17 noiembrie 2017

Forma de învăţământ: Învăţământ cu Frecvenţă (IF)

Durata studiilor: 6 semestre

Misiunea programului constă în profesionalizarea şi dezvoltarea carierei didactice a viitorilor absolvenţi, precum şi instrumentarea acestora sub raport pedagogic, psihologic şi psiho-social, formarea competenţelor de proiectare pedagogică, metodologice, evaluative, de comunicare, de identificare şi rezolvare a conflictelor interumane/ situaţiilor-problemă apărute în procesul didactic.

Obiective generale
Formarea iniţială şi dezvoltarea carierei specialiştilor în educaţia copiilor de vârstă preşcolară şi şcolară mică, într-un demers coerent, reflectat de curriculum-ul universitar, în conformitate cu prevederile Cadrului naţional al calificărilor din învăţământul superior.

Obiective specifice
Dezvoltarea competenţelor profesionale specifice Pedagogiei învăţământului Primar şi Preşcolar, dar şi a celor transversale, în concordanţă cu Sistemul operaţional al calificărilor din învăţământul superior din România.

Competențe profesionale

CP1. Proiectarea unor programe de instruire sau educaționale adaptate pentru diverse niveluri de vârsta/pregătire și diverse grupuri țintă.

CP2. Realizarea activităților specifice procesului instructiv-educativ din învățământul general obligatoriu.

CP3. Evaluarea proceselor de învățare, a rezultatelor și a progresului înregistrat de elevi.

CP4. Abordarea managerială a grupului de elevi, a procesului de învățământ și a activităților de învățare/integrare socială specifice vârstei grupului țintă.

CP5. Consilierea, orientarea și asistarea psiho-pedagogică a diverselor categorii de persoane / grupuri educaționale (elevi, familii, profesori, angajați etc.)

CP6. Autoevaluarea și ameliorarea continuă a practicilor profesionale și a evoluției în cariera  profesională.


Competenţe transversale

CT1. Aplicarea principiilor și a normelor de deontologie profesională, fundamentate pe opțiuni valorice explicite, specifice specialistului în științele educației.

CT2. Cooperarea eficientă în echipe de lucru profesionale, interdisciplinare, specifice desfășurării proiectelor și programelor din domeniul științelor educației.

CT3. Utilizarea metodelor și tehnicilor eficiente de învățare pe tot parcursul vieții, în vederea formării și dezvoltării profesionale continue.

Perspective ocupaționale

Ocupaţii posibile conform COR
Profesor în învăţământul primar Cod COR 234101
Profesor în învățământul preșcolar Cod COR 234201

Informații generale

Durată

3 ani (6 semestre); 180 ECTS

Forma de învățământ

Cu frecvență

Limba de predare

Română

Program de studiu

Autorizat provizoriu

Cifra de școlarizare

Buget 25F*
Taxă 5

* F – locuri finanțate din bugetul universității (studentul nu achită taxă de școlarizare)