Descriere
Domeniu fundamental: Științe administrative, ale educației și psihologie
Domeniu de licenţă: Științe ale Educației
Program de studiu de licenţă: Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar
Baza legală a programului: Decizia Consiliului ARACIS din 16-17 noiembrie 2017
Forma de învăţământ: Învăţământ cu Frecvenţă (IF)
Durata studiilor: 6 semestre
Misiunea programului constă în profesionalizarea şi dezvoltarea carierei didactice a viitorilor absolvenţi, precum şi instrumentarea acestora sub raport pedagogic, psihologic şi psiho-social, formarea competenţelor de proiectare pedagogică, metodologice, evaluative, de comunicare, de identificare şi rezolvare a conflictelor interumane/ situaţiilor-problemă apărute în procesul didactic.
Obiective generale
Formarea iniţială şi dezvoltarea carierei specialiştilor în educaţia copiilor de vârstă preşcolară şi şcolară mică, într-un demers coerent, reflectat de curriculum-ul universitar, în conformitate cu prevederile Cadrului naţional al calificărilor din învăţământul superior.
Obiective specifice
Dezvoltarea competenţelor profesionale specifice Pedagogiei învăţământului Primar şi Preşcolar, dar şi a celor transversale, în concordanţă cu Sistemul operaţional al calificărilor din învăţământul superior din România.
Competențe profesionale
CP1. Proiectarea unor programe de instruire sau educaționale adaptate pentru diverse niveluri de vârsta/pregătire și diverse grupuri țintă.
CP2. Realizarea activităților specifice procesului instructiv-educativ din învățământul general obligatoriu.
CP3. Evaluarea proceselor de învățare, a rezultatelor și a progresului înregistrat de elevi.
CP4. Abordarea managerială a grupului de elevi, a procesului de învățământ și a activităților de învățare/integrare socială specifice vârstei grupului țintă.
CP5. Consilierea, orientarea și asistarea psiho-pedagogică a diverselor categorii de persoane / grupuri educaționale (elevi, familii, profesori, angajați etc.)
CP6. Autoevaluarea și ameliorarea continuă a practicilor profesionale și a evoluției în cariera profesională.
Competenţe transversale
CT1. Aplicarea principiilor și a normelor de deontologie profesională, fundamentate pe opțiuni valorice explicite, specifice specialistului în științele educației.
CT2. Cooperarea eficientă în echipe de lucru profesionale, interdisciplinare, specifice desfășurării proiectelor și programelor din domeniul științelor educației.
CT3. Utilizarea metodelor și tehnicilor eficiente de învățare pe tot parcursul vieții, în vederea formării și dezvoltării profesionale continue.
Perspective ocupaționale
Ocupaţii posibile conform COR
Profesor în învăţământul primar Cod COR 234101
Profesor în învățământul preșcolar Cod COR 234201
Informații generale
Durată
3 ani (6 semestre); 180 ECTS
Forma de învățământ
Cu frecvență
Limba de predare
Română
Program de studiu
Autorizat provizoriu
Cifra de școlarizare
Buget 25F* Taxă 5
* F – locuri finanțate din bugetul universității (studentul nu achită taxă de școlarizare)