FDI-2022

February 18, 2023

Activitățile realizate în vederea racordării spațiului universitar târgu mureșean la tendințele internaționale de dezvoltare academică și de cercetare într-un mediu inovativ, deschis și multicultural:

O1. Îmbunătățirea vizibilității internaționale a UMFST G.E. Palade prin acțiuni de marketing universitar

  • Participarea UMFST G.E. Palade la două târguri de promovare a ofertei educaționale – unul în Europa (Barcelona) și unul în Asia (Vietnam). Astfel:

                a) La fiecare târg a fost organizat un stand propriu cu materiale promoționale: un kit informațional, broșuri, bannere, un film de promovare a universității în limba engleză etc.;

                 b) Au avut loc întâlniri cu parteneri Erasmus+ pentru creșterea numărului de mobilități și încheierea de noi acorduri;

                c) Prin organizarea de conferințe de prezentare a propriei universități, respectiv, participarea la cele organizate de alte universități și întâlniri cu parteneri și cu potențiali parteneri au fost inițiate discuții privind semnarea unor acorduri de parteneriat

  • Activități de diseminare a rezultatelor acestor participări prin mijloace mass-media și medii digitale ale universității (site, blog, Facebook, Instagram, UMFSTv).
  • Au fost actualizate informațiile legate de programele de studii de licență, master și doctorat pe portalul Study in Romania în vederea creșterii vizibilității internaționale a ofertei educaționale.
  • Au fost organizate evenimente online pentru promovarea programelor de studii și de cercetare anunțate prin newsletter transmise universităților din spațiul european și non-european, precum și prin mijloacele social media ale universității.
  • A fost realizată aplicația pentru telefoane mobile a UMFST adresată studenților internaționali şi cadrelor didactice/cercetătorilor științifici incoming. Informaţiile conținute se referă la: oferta educaţională, facilităţile de practică, burse, infrastructura de cercetare şi grupurile de cercetare, ghid de admitere, hartă interactivă campus, facilităţi culturale, sportive, evenimente, organizații studențești etc.
  • Au fost achiziționate soft-uri educaționale și cărți didactice pentru adaptarea curriculei la noile tendințe naționale și în plan internațional, inclusiv prin îmbunătățirea metodelor de predare – învățare – evaluare.

O2. Integrarea studenților și a personalului academic internațional în comunitatea academică prin îmbunătățirea serviciilor oferite.

  • Au fost actualizate unele componente ale website-ului universității în limba engleză.

O3. Internaționalizarea acasă și educație transnațională prin integrare interculturală și modele de educație.

  • Au fost organizate cursuri de formare profesională cu experți internaționali. Cursurile au fost realizate sau se vor realiza la începutul lunii decembrie, on-site, și se vor adresa în primul rând cadrelor didactice și de cercetare la început de cariere, dar și studenților, masteranzilor și doctoranzilor.
  • S-au realizat mobilități de predare/formare ale cadrelor didactice la universități partenere cu scopul creșterii vizibilității actului didactic al UMFST G.E. Palade, dar și de familiarizare cu bune practici de predare de nivel internațional.
  • A fost creat spațiul International Corner, care facilitează interacțiunea dintre studenții internaționali, studenții naționali cu mobilități internaționale și ceilalți studenți: seri culturale, dezbateri, competiții pe diverse teme.
  • Au fost organizate întâlniri cu absolvenți de elită ai universității cu cariere internaționale; s-au organizat mese rotunde cu studenți, masteranzi și doctoranzi ai universității.
  • A fost elaborat si lansat volumul 4 al revistei Alumni cu „Povești de succes” ale absolvenților UMFST G.E. Palade cu cariere internaționale de anvergură care este în curs de apariție.
  • Au fost create 2 echipe internaționale interdisciplinare mixte, care își desfășoară activitatea in cadrul unor proiecte de cercetare in domeniul medicinei regenerative și neuroștiințelor.

O4. Dimensionarea internațională a cercetării științifice cu scopul de a crește și îmbunătăți capacitatea de cercetare și vizibilitatea internațională a universității. Implementarea cercetării interdisciplinare și multidisciplinare internaționale, pentru a dezvolta teme de cercetare mature, deja recunoscute internațional, și pentru a construi teme noi:

  • Au fost organizate mobilități incoming/outgoing care au permis cercetătorilor să se integreze în activitatea echipelor locale, inclusiv prin organizarea de workshop-uri onsite/online cu cercetători juniori, postdoctoranzi și seniori.
  • A fost organizat evenimentul „Cafeneaua cercetătorilor” Ediția 2, cu prezentarea proiectelor de cercetare cu impact internațional câștigate de universitate, inclusiv cu aportul unor asociați internaționali. Evenimentul a avut loc în cadrul Zilelor UMFST 2022.
  • Cercetători ai UMFST au participat la evenimente științifice internaționale

O5. Atingerea dezideratului de universitate internațională printr-o comunitate academică cu aptitudini antreprenoriale, digitale și lingvistice adaptate unui mediu competitiv și multicultural.

  • A fost elaborarat un roadmap pentru furnizare de noi capabilități în domeniile cheie ale UMFST G.E. Palade, inclusiv competențe antreprenoriale, de inovare și digitale.
  • A fost organizată a 6-a sesiune de cursuri de pregătire de limbă engleză pentru personalul academic al UMFST G.E. Palade.

Director de proiect
Prof. univ. dr. Angela Borda

RAPORT DE IMPLEMENTARE AL PROIECTULUI

Obiectivele proiectului:

1.Continuarea procesului de perfectionare si optimizare a activitatilor educationale din UMFST prin alocarea resurselor necesare stafului academic pentru a isi moderniza metodele de predare utilizand instrumente inovative, tehnici VR/XR, adaptarea continua a proceselor de evaluare pe platforme online, cu accent pe pregatirea curriculara pentru noile programe educationale infiintate la nivelul Universitatii.

Acest obiectiv a fost atins prin:

  • Inrolarea cadrelor didactice la cursurile de perfectionare. Grupul tinta a fost format din acele cadre didactice care nu au beneficiat de cursuri de formare in tehnici de predare si evaluare pana in prezent, la nivel institutional. Pentru cursurile tip Coursera s-au selectat cadre didactice care au identificat domeniile in care doresc sa se specializeze/perfectioneze, sa dobandeasca noi abilitati si competente pentru a îmbunătății calitatea activitatilor didactice.
  • Organizarea cursurilor de perfectionare pentru grupul tinta. S-au organizat sesiuni de pregatire pentru 50 de cadre didactice, cu activitati si cursuri pe grupe mici cu elemente de simulare, evaluare si feedback, iar cursantii au primit materiale suport. Lectorii au fost cadre didactice cu pregatire specifica in domeniile vizate: (TBL), (PBL), (OSCE), MCQ. S-a continuat procesul de schimb de bune practici cu colegii din cadrul filialei Hamburg a UMFST, pentru a maximiza beneficiile utilizarii metodelor didactice utilizand tehnilogii VR/XR.
  • Participarea membrilor echipei de coordonare a procesului de optimizare a educatiei academice la instruiri organizate pe teme actuale, la nivel mondial, in conformitate cu ariile de studiu din universitate. Avand in vedere rezultatete obtinute in anii anteriori, cadrele didactice care au indentificat oportunitati de dezvoltare urmand cursuri pe consacrate si apreciate, pe platforme de tip Coursera, au fost selectate si spijinite sa urmeze aceste cursuri.
  • Optimizarea implementarii platformelor electronice de predare si evaluare continua a studentilor, a presupus imbunatatirea abilitatilor de utilizare a platformelor de predare on-line, familiarizarea cu noile functii ale acestora, astfel incat sa fie folosite la maxim facilitatile pe care aceste platforme le pot aduce procesului didactic.
  • Eficientizarea procesului didactic prin suport procedural, si a platformelor de e-learning cu promovarea normelor deontologiei si eticii academice. CEIPSCU a coordonat procesul de extindere a procedurii de aplicare standardizata a tehnicilor PBL, TBL care au fost adaptate specificului noilor domenii de studii implicate. S-a adaptat si perfectionat ghidul de desfasurare a examenului de tip OSCE, si au fost identificate si amenajate spatiile necesare desfasurarii acestui tip de examinare, in cadrul centrului de evaluare al UMFST.

 

2. Modernizarea bazei materiale pentru activitatile educationale practice, prin dotarea laboratoarelor cu echipamente ce sunt utilizate in situatii reale, integrate cu platforme electronice, si care ajuta studentii sa aplice cunostintele teoretice intr-un mediu sigur, si sa deprinda abilitati si competente care sa ii pregateasca conform cerintelor actuale de pe piata muncii, in domeniile de studiu oferite de UMFST. Instruirea cadrelor didactice in utilizarea acestor echipamente.

Acest obiectiv a fost atins prin:

  • Pregatirea activitatilor de invatare moderna pentru pregatirea practica a studentilor. S-au ales discipline pilot din toate domeniile de studiu ale UMFST care au implementat metodele de invatare prin activitati practice.
  • Realizarea training-ului pentru folosirea de catre cadrele didactice a echipamentelor de invatare moderna pentru pregatirea studentilor prin activitati practice, care ii expun unor situatii similare celor reale. Trainingul a acoperit si pregatirea cadrelor didactice in utilizarea echipamentelor si platformelor online suport.
  • Crearea comunicarilor si conexiunilor virtuale cu alte universitati referitoare la scopul de a realiza impreuna schimburi de bune practici in domeniul cresterii calitatii procesului didactic, impartasirea experientelor avute in utilizarea tehnologiilor, echipamentelor si platformelor e-learning.

 

3.Sustinerea institutionala a activitatilor de digitalizare educationala, utilizarea platformelor informatice ca suport pentru activitatile didactice – pentru desfasurarea dar si pentru organizarea acestora si dezvoltarea competentelor digitale ale cadrelor didactice, personalului didactic auxiliar si ale studentilor

Acest obiectiv a fost atins prin:

  • S-a realizat dezvoltarea centrului de competente pentru administrarea platformelor informatice de suport si activitati didactice inclusiv resurse scalabile la nivel institutional prin evaluarea situatiei privind gradul de digitalizare la nivelul institutiei, departamentelor si utilizatorilor. Au fost documentate procesele digitalizate automate in conformitate cu cerintele managementului calitatii.
  • S-au derulat programele de formare a competentelor digitale a cadrelor didactice si personalului administrativ. Acestia au fost instruiti on-the –job in utilizarea solutiilor digitale care le faciliteaza activitatile.

 

4. Dezvoltarea structurilor si procedurilor de privind evaluarea calitatii predarii in cadrul Universitatii de Medicina, Farmacie, Stiinte si Tehnologie din Targu Mures.

Acest obiectiv a fost atins prin:

  • S-a realizat uniformizarea si adaptarea sistemului de examinare la standarde internationale prin utilizarea unei platforme electronice. S-a continuat perfectionarea evaluarii unitare a studentilor (sumativa si formativa).
  • Monitorizarea calitatii activitatii didactice. Echipa de implementare a proiectului a evaluat calitatea activitatilor didactice prin analiza baza de date a chestionarelor completate de catre studenti prin platforma University Management System.

Director de proiect
Prof. univ. dr. Mărginean Oana

Raport de implementare

Cod final de înregistrare: CNFIS-FDI-2022-0445

Domeniul 6 – Dezvoltarea capacității instituționale pentru cercetare în universități

Titlul proiectului: Cercetare de excelentă bazată pe infrastructuri sustenabile, cu înalt potențial de inovare și transfer tehnologic

 

Buget total: 620.000 lei (FDI: 320.000 lei și cofinanțare UMFST GE Palade 300.000 lei)

 

Scopul proiectului:

Proiectul a avut in vedere  dezvoltarea capacității instituționale pentru cercetare  a UMFST G. E. Palade din Târgu Mureș, prin asigurarea sustenabilității proiectelor de cercetare existente, asigurarea funcționării și îmbunătățirea infrastructurilor de cercetare deținute și susținerea dezvoltării de noi direcții de cercetare, cu prioritate interdisciplinare.

 

Obiectivele și rezultatele proiectului

O1: Asigurarea sustenabilității proiectelor de cercetare ale universității, prin asigurarea mentenanței pentru echipamentele/instalațiile/sistemele ce susțin activitățile de cercetare în cadrul Centrului de Cercetări Avansate Medicale și Farmaceutice (CCAMF).

Acest obiectiv a fost atins prin:

– Derularea proceselor de achiziție și contractarea serviciilor și consumabilelor necesare pentru mentenanța echipamentelor de cercetare;

– Efectuarea mentenanței, livrarea și instalarea consumabilelor necesare pentru echipamentele de cercetare.

O2: Asigurarea condițiilor optime pentru activitățile de cercetare din cadrul Biobazei și a Stației Experimentale a universității prin achiziționarea de materiale și consumabile necesare pentru desfășurarea acestora.

 Acest obiectiv a fost atins prin:

– Derularea proceselor de achiziție a bunurilor necesare pentru îndeplinirea obiectivului

– Realizarea îmbunătățirilor prin livrarea și montarea bunurilor achiziționate pentru spațiile Biobazei și a Stației Experimentale a universității

O3: Sprijinirea publicării rezultatelor cercetării în reviste și jurnale recunoscute, prin organizarea de traininguri pentru dezvoltarea abilităților de diseminare ale studenților și cercetătorilor.

Acest obiectiv a fost atins prin:

– Organizarea unei sesiuni de tip training/workshop pentru dezvoltarea abilităților de scriere a articolelor de tip „review” de catre studenți și tineri cercetători.

– Organizarea unei sesiuni de tip training/workshop pentru perfecționarea cercetătorilor universitații în scrierea de articole cu sanse crescute de publicare in reviste indexate Web of Science ”zona roșie”.

 

O4: Participarea cercetătorilor și a studenților universității în proiecte educaţionale şi de cercetare multidisciplinare, cu accent pe dezvoltarea abilităților legate de inovare, valorificarea rezultatelor cercetării și transfer tehnologic.

Acest obiectiv a fost atins prin:

– Organizarea unei sesiuni de tip training/workshop adresat cercetătorilor și studenților doctorali din cadrul universității, pentru dezvoltarea abilităților de inovare și valorificării rezultatelor cercetării și transfer tehnologic.

 

Raport de implementare

 

Cod final de inregistrare: CNFIS-FDI-2022-0664

Domeniul 1 – Cresterea echitatii sociale in vederea incluziunii sociale si sporirea accesului la invatamantul superior

Titlul proiectului: “Echitate, incluziune si invatare prin tehnologii de realitate extinsa, la UMFST”

Buget total: 1.668.101 lei (FDI: 240.000 lei si cofinantare UMFST G.E.Palade din Tg Mures 1.428.101lei)

Scopul proiectului

Proiectul CNFIS-FDI-2022-0664 are ca scop cresterea accesului la invatamantul superior pentru tinerii din medii, defavorizate si reducerea abandonului universitar la UMFST, utilizand metode de predare inovative, tehnologii moderne si platforme on-line, care pot creste accesul si implicarea studentilor in procesul de invatare, si creste atractivitatea UMFST pentru absolventii de liceu.

Prin extinderea laboratorului de invatare XR s-a urmarit promovarea unui invatamant de calitate centrat pe student, prin stimularea accesului si participarii la educatie universitara a tinerilor provenind din medii socio-economice defavorizate, aflati la risc de excluziune. Tehnologiile XR ofera avantajul experimentarii, si sunt un instrument important in dobandirea competentelor pe care angajatorii le cauta la absolventii de invatamant superior, contribuind la procesul de corelare a ofertei educationale cu cererea pietei muncii.

 

Activitatile proiectului

A1 Promovare online a ofertei educationale a UMFST

A1.1Elaborarea campaniei de promovare on-line a ofertei educationale a UMFST, orientata in special catre absolventii de liceu din medii defaforizate, mediul rural si orase cu mai putin de 10.000 de locuitori.

A1.2 Derularea campaniei de promovare a ofertei educationale a UMFST – comunicare online pentru informare si sustinerea accesului la educatie in invatamantul superior, pentru categoriile tinta: actualizarea si completarea platformei de admitere https://adminfo.umfst.ro/ si a blogului UMFST cu oferta educationala pentru anul universitar 2022-2023, facilitatile oferite de Universitate, realizarea emisiunilor UMFST TV de promovare a admiterii,  tutoriale video pentru inscrierea la admitere online,  promovarea pe canalele social-media UMFST.

A1.3 Analiza rezultatelor campaniei de promovare – analiza numarului de candidati inscrisi la examenele de admitere.

 

A2 Organizarea sesiunilor online de pregatire pentru admiterea la UMFST (O1)

A2.1 Pregatirea derularii sesiunilor de pregatire on line, din punct de vedere tehnic.

A2.2 Derularea programelor de pregatire online pentru admitere, pentru domeniile medicale.

 

A3. Organizarea activitatilor didactice in cadrul disciplinelor care utilizeaza tehnologia VR

A3.1 Achizitia licentelor software de proeictare/modelare poligonala 3D, de transpunere in realitate virtuala,  care vor asigura insusirea de catre studenti a competentelor necesare pe piata muncii. Acestea vor tine seama de competentele pe care studentii trebuie sa le dobandeasca, pentru a corespunde cerintelor mediului socio-economic/pietei muncii.

A3.2 Dezvoltarea capacitatii cadrelor didactice de a utiliza metodele de predare cu ajutorul tehnologiilor inovative XR. Inrolarea acestora in programe de instruire pentru utilizarea echipamentelor XR.

A3.3 Derularea activitatilor didactice – organizarea tutoriatelor pentru studenti, in vederea insusirii cunostintelor academice necesare pe piata muncii.

A3.4 Evaluarea programelor pilot de catre studenti. Studentii care participa la activitati didactice in care este utilizata simularea, completeaza la finalul acestora formularele de feedback, in care evalueaza calitatea activitatilor.

 

A4. Organizarea activitatilor remediale si de consiliere dedicate prevenirii abandonului universitar

A4.1. Analiza situatiei privind abandonul universitar la UMFST – decanatele fiecarei facultati vor transmite datele privind abandonul universitar, pe ani, si situatia studentilor care nu au promovat examenele, precum si disciplinele la care studentii nu au promovat. Datele vor fi analizate, iar in functie de rezultatele analizei vor fi programate activitatile remediale pentru studentii aflati la risc.

A4.2. Dezvoltarea capacitatii cadrelor didactice de a utiliza metodele de predare cu ajutorul tehnologiile inovative, pentru activitatile remediale si de consiliere – inrolarea acestora in programe de instruire pentru utilizarea echipamentelor XR. Cadrele didactice vor putea utiliza tehnologia in dezvoltarea proceselor educationale, si vor adapta aceste procese in functie de necesitatile studentilor din grupul tinta.

A4.3. Desfasurarea activitatilor remediale si de consiliere, utilizand simularea XR – organizarea tutoriatelor pentru studenti, inclusiv cei aflati la risc de abandon, in vederea insusirii cunostintelor academice necesare si promovarii examenelor.

A4.4. Evaluarea activitatilor remediale de catre studenti. Studentii care participa la activitati didactice in care este utilizata simularea, completeaza la finalul acestora formularele de feedback, in care evalueaza calitatea activitatilor.

 

A5 Organizarea de workshop-uri cu companii reprezentative, potentiali angajatori ai absolventilor UMFST identificarea partenerilor din mediul privat, potentiali angajatori a absolventilor UMFST, in vederea consolidarii parteneriatelor cu acestia. ReprezentantiI mediului socio-economic, de afaceri si cercetare, angajatori relevanti, cu care UMFST poate derula programe comune  (intership, training-uri, workshop-uri, activitati de mentorat) pot contribui la  asigurarea pregatirii si formarii profesionale a studentilor, cresterea gradului de insertie a absolventilor, identificarea modalitatilor de sprijin si integrare in piata muncii a persoanelor din medii defavorizate, a categoriilor dezavantajate. 

 

A6. Management de proiect –activitate suport pentru atingerea obiectivelor proiectului, care presupune organizarea echipei de proiect, a activitatilor proiectului, monitorizarea tehnica si financiara si elaborarea/depunerea raportului tehnic financiar.

 

Obiectivele proiectului

OB1. Promovarea ofertei educationale a UMFST catre absolventii de liceu din medii defavorizate, prin campanii on-line tintite, care sa se adreseze liceelor din mediul rural si din  orasele mici, dar si prin sesiuni de invatare on line, care ii pot ajuta pe elevi sa isi insuseasca materialul didactic pentru admitere.

OB2. Cresterea capacitatii universitatii de incluziune a studentilor, in special celor proveniti din medii defavorizate, in vederea reducerii abandonului universitar, cresterea promovabilitatii la examene si imbunatatirea calitatii procesului educativ si a rezultatelor obtinute de studenti, utilizand mijloacele de invatare Realitatea Extinsă(XR).

OB3. Cresterea nivelului de incluziune sociala prin imbunatatirea serviciilor de consiliere si orientare profesionala, in vederea constientizarii si motivarii studentilor asupra importantei continuarii studiilor.

OB4. Corelarea competentelor obtinute de absolventii UMFST cu cerintele de pe piata muncii, prin adaptarea curriculei cu activitati didactice practice, utilizand mijloacele de invatare Augmented Reality si Virtual Reality, astfel incat studentii sa dobandeasca competente adaptate dinamicii mediului social si economic.

Aceste obiective sunt în concordanță cu Planul Strategic de Dezvoltare Institutionala 2020-2024, ce propune o viziune comuna pentru excelenta in educatie, obtinuta prin Inovatie, Integrare si Internationalizare.

                                                                                                                                    
Director de proiect
Conf. univ. dr. Boeriu Cristian Marius

Scopul proiectului a vizat dezvoltarea bazei materiale și științifice a Grădinii Botanice Universitare pentru creșterea impactului la nivelul formării profesionale a studenților din cadrul Univeristății. Proiectul a propus îmbunătățirea bazei materiale prin lucrări de reabilitare și digitalizare, cât și creșterea vizibilității prin acțiuni de informare civică.

Ca urmare a îndeplinirii obiectivelor propuse, beneficiarii direcți ai proiectului au fost studenții și cadrele didactice de la facultatea de Farmacie cât și personalul din cadrul Grădinii Botanice. Beneficiarii indirecți au fost ceilalți membri ai comunității academice cât și cetățenii orașului Tîrgu Mureș.

Astfel, au fost îndeplinite toate obiectivele asumate prin realizarea activităților propuse:

 

OB1: Îmbunătățirea aspectului peisagistic din cadrul Grădinii Botanice Universitare

Acest obiectiv s-a realizat prin  efectuarea următoarelor lucrări:

  • reparație și întreținere a căilor de acces din sectorul ”Sistematica plantelor” și sectorul ”Plante medicinale” –  peste 500 mp
  • Îmbogățirea colecției cu specii ornamentale lemnoase – peste 50 exemplare
  • econdiționarea/înlocuirea mobilierului degradat din Sectorul Sistematic și din Parcul dendrologic – peste 10 piese de mobilier recondiționate
  • peste 100 m gard/palisade de împrejmuire reabilitat
  • mese de cultură achiziționate
  • rafturi de cultură achiziționate

 

OB2: Parcurgerea unor tematici de cercetare sau experimentale

În cadrul primei activități s-a colectat material vegetal (plante vii, semințe, rizomi, bulbi) din flora spontană. Această activitate a presupus realizarea unor excursii botanice cu scopul de a recolta plante medicinale din flora spontană care nu se regăsesc în sectoarele Grădinii Botanice. Plantele recoltate, cu ajutorul studenților.

De asemenea, în cadrul acestui obiectiv s-a urmărit integrarea studenților în activitățile de cercetare aplicativă medico-farmaceutică legate de lucrările de finalizare a studiilor. S-a realizat lista cu tematicile de cercetare sau experimentale propuse și o listă deschisă cu studenții care desfășoară partea experimentală în spațiile aferente Grădinii Botanice. În același timp, s-au demarat activități din planul experimental propriu fiecărui student.

 

OB3: Creșterea impactului educațional, științific și cultural al Grădinii Botanice Universitare

În cadrul acestui obiectiv s-a realizat:

  • continuarea digitalizării Herbarului: peste 200 de coli de Herbar au fost fotografiate și incluse in baza de date.
  • organizarea unui workshop cu titlul ” Bio – psycho – social coordinates of drug use”, în parteneriat cu Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Mureș, în cadrul Congresului Internațional Marisiensis
  • Elaborarea unei platforme electronice de gestionare a bazelor de date. Această subactivitate a presupus dezvoltarea unei platforme care permite gestionare bazelor de date specifice Grădinii botanice. Bazele de date se referă la inventarul floristic, istoricul taxonilor, parteneri în schimbul de semințe/material vegetal etc. https://dategb.umfst.ro/wp-admin/profile.php

Realizarea obiectivelor propuse permit Grădinii Botanice Universitare tîrgumureșene să se dezvolte ca un centru didactic și de cercetare științifică, având un grad ridicat de aplicabilitate la nivel de universitate. Obiectivele acestui proiect vor fi continuate și în perioada următoare, urmărindu-se surse de finanțare internă dar și externe, cum ar fi FDI-2023.

16.12.2022                                                                                                        
Director de proiect
Prof. univ. dr. Corneliu Tanase

Cod final de înregistrare: CNFIS-FDI-2022-0577

Domeniu vizat: 5.Îmbunătățirea calității activității didactice, inclusiv a respectării deontologiei și eticii academice

Bugetul aprobat: 1.800.053 lei (FDI: 296.000 lei si cofinantare UMFST ”GE.Palade” 1.504.053 lei )

Obiectivele proiectului:

1.Continuarea procesului de perfectionare si optimizare a activitatilor  educationale din UMFST prin alocarea resurselor necesare stafului academic pentru a isi moderniza metodele de predare utilizand instrumente inovative,   tehnici VR/XR, adaptarea continua a proceselor de evaluare pe platforme online, cu accent pe pregatirea curriculara pentru noile programe educationale infiintate la nivelul Universitatii.

  1. Modernizarea bazei materiale pentru activitatile educationale practice, prin dotarea laboratoarelor cu echipamente ce sunt utilizate in situatii reale, integrate cu platforme electronice, si care ajuta studentii sa aplice cunostintele teoretice intr-un mediu sigur, si sa deprinda abilitati si competente care sa ii pregateasca conform cerintelor actuale de pe piata muncii, in domeniile de studiu oferite de UMFST. Instruirea cadrelor didactice in utilizarea acestor echipamente.
  2. Sustinerea institutionala a activitatilor de digitalizare educationala, utilizarea platformelor informatice ca suport pentru activitatile didactice – pentru desfasurarea dar si pentru organizarea acestora si dezvoltarea  competentelor digitale ale cadrelor didactice, personalului didactic auxiliar si ale studentilor
  3. Dezvoltarea structurilor si procedurilor de privind evaluarea calitatii predarii in cadrul Universitatii de Medicina, Farmacie, Stiinte si Tehnologie din Targu Mures.

Rezultate activitati

O1:

R1.O1.50 cadre didactice participa la cursurile instruire in metode noi de predare/evaluare

R2.O1.Proces educational multimodal(5 tipuri de cursuri de instruire)

R3.O1.Participarea a 15 membri de la programele noi de studiu la cursuri internationale Coursera

R4.O1.Participarea a 50 cadre didactice la training de optimizare a platformelor electronice/evaluare a studentilor

R5.O1.Up-datarea tutorialelor si a procedurii de aplicare standardizata a TBL,PBL,elaborarea ghidului de desfasurare a examinarii OSCE pentru programele medicale din UMFST

R6.O1.Training a 15 cadre didactice pentru utilizarea metodelor de pregatire folosind VR

O2:

R1.O2. Dotari cu echipamente pentru activitatile practice cu studentii

R2.O3. Minim 15 cadre didactive instruite pentru utilizarea acestor echipamente

R3.O3. Conexiuni cu 3 universitati nationale

O3:

R1.O4.Raport evaluare a gradului de digitalizare la nivel institutional

R3.O4.Program de formare a utilizatorilor instrumentelor digitale

O4

R4.O1.Up-datarea ghidului de utilizare a platformei Blackboard si a metodologiei de examinare pentru toate disciplinele de studiu din UMFST

R4.O2.Raport de evaluare a calitatii actului didactic

 

Indicatori:

I1.50 de cadre didactice implicate in procesul de optimizare a calitatii procesului didactic academic,conform normelor de etica si deontologie academica

I2.15 cursanti implicati in cursurile platformei Coursera

I3. Raport al evaluarii performantelor studentilor la examinarile sumative

I4.15 cadre didactice participa la trainingul utilizarii ecografelor portabile

I5.500 de studenti au dobandit abilitati practice prin utilizarea echipamentelor moderne in cadrul activitatilor didactice

I6.Raport al evaluarii satisfactiei studentilor fata de implementarea tehnicilor moderne de predare, platformelor de teaching si evaluarea  procesului de examinare in UMFST

I7.Un centru de competente pentru administrarea platformelor informatice de suport