FDI-2024

Cod final de inregistrare: CNFIS-FDI-2024- 0360

 

Domeniul 1: Creșterea echității sociale, în vederea incluziunii sociale și sporirea accesului la învățământul superior

Rolul tehnologiilor moderne în promovarea incluziunii sociale a studenților din Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „George Emil Palade” – InTechConnect: Bridging Social Divides

Buget total: 720.000 lei (FDI: 320.000 lei și cofinanțare UMFST GE Palade 400.000 lei)

 

Scopul proiectului:

Proiectul a avut ca scop să îndeplinească obiectivele stabilite în politicile educaționale naționale pentru dezvoltarea învățământului superior, punând accent pe sporirea accesului la educație, participarea la un proces educațional favorabil incluziunii, egalității de șanse, echității, asigurarea calității educației și formarea în concordanță cu cerințele pieței muncii și cele individuale.  

 

Obiectivele și rezultatele proiectului

 

OBIECTIV SPECIFIC 1

OS 1. Promovarea ofertei educaționale a UMFST „George Emil Palade” prin campanii de marketing și în mediile defavorizate (licee din mediul rural și orașele sub 10.000 de locuitori), cu implicarea studenților voluntari care vor organiza activități tematice sub îndrumarea cadrelor didactice, activități care au ca scop atât susținerea elevilor din medii defavorizate, prin ore de pregătire suplimentară, cât și atragerea acestora înspre universitatea noastră”.

Acest obiectiv a fost atins prin:

S-a organizat campania de promovare a ofertei educationale a UMFST i in mediile defavorizate, pentru promovarea incluziunii, egalitatii de anse, de echitate.

Au fost efectuate deplasari la liceele tinta de catre colegi din echipa de implementare, impreuna cu studentii voluntari.

Au fost realizate doua sesiuni de pregatire pentru examenele de bacalaureat i admitere pentru elevii din mediile defavorizate, in vederea indrumarii elevilor din mediul rural i orae mici catre UMFST ,,George Emil Palade”.  

S-a organizat cea de a doua editii a ,,Scolii de toamna”, cu activitati tematice, de interes pentru elevii de liceu cu participarea studentilor voluntari. A fost organizat un workshop in care elevii de liceu au fost instruiti de catre studenti sa lucreze cu softurile de traducere i sa realizeze traduceri in cabina de interpretariat, s-a vizitat campusului UMFST cu posibilitatea de a realiza interviuri in studioul de televiziune UMFST, a fost orgaizat o prezentare realizata de catre studentii voluntari SMURO cu privire la implicatiile meseriei de medic de urgenta, a fost realizat un workshop de catre studentii de la programul de studiu lstorie, au fost organozat o competite sportiva, a fost prezentata imprimanta 30 si a proiectelor pe care le-au realizat studentii cu ajutorul acesteia, a fost simulat un proces in sala de judecata. Ultima zi a fost destinata socializarii si sesiunii de intrebari si raspunsuri.

 

OBIECTIV SPECIFIC 2

OS 2. Consilierea și îndrumarea profesională a studenților UMFST „George Emil Palade”, pentru a se adapta la mediul academic și a-și crește conștientizarea, în special cei din medii defavorizate, cu privire la importanța continuării studiilor, în vederea îmbunătățirii incluziunii sociale.  

Acest obiectiv a fost atins prin:

S-a dezvoltat un program de consiliere in cariera prin realizarea a doua activitati de grup, cu focus pe dezvoltarea abilitatilor soft ale studentilor in vederea facilitarii integrarii pe piata muncii, dar si a incluziunii sociale a acestora, in special a celor din medii defavorizate. Aceste activitati s-au concentat pe joc de rol i simularea unui interviu de angajare, chestionare din care pot sa reiasa aspectele care ar necesita imbunatatiri pentru a-si spori increderea in ei insisi si a deveni mai eficienti.

Au fost aplicate 2 baterii de teste de identificare si gestionare a cazurilor de studenti cu rise de excluziune, precum si de identificare a profilului de personalitate al studentului pentru a-I ghida in alegerea profesiei adecvate.

 

OBIECTIV SPECIFIC 3

OS 3. Dezvoltarea de activități suport în vederea reducerii abandonului universitar și a creșterii posibilităților de angajare a absolvenților, corelarea competențelor obținute de studenții UMFST cu cerințele mediului socio-economic utilizând mijloace de învățare prin noile tehnologii, astfel încât studenții să aplice competențele dobândite pentru a deveni antreprenori, medici, profesori, ingineri și profesioniști în diferite domenii.  

 

Acest obiectiv a fost atins prin:

Au fost organizate doua activitati cu companii reprezentative, identificarea partenerilor privati ai universitatii care ii desfaoara activitatea prin utilizarea tehnologiilor moderne, in scopul consolidarii parteneriatelor cu reprezentantii mediului socio-economic, a dezvoltarii proiectelor comune pentru asigurarea formarii profesionale a studentilor si a cresterii gradului de insertie a absolventilor, identificarea modalitatilor de integrare pe piata muncii a persoanelor din medii defavorizate. Au fost invitati angajati ai acestor companii care le-au vorbit studentilor despre abilitatile pe care se focuseaza compania lor atunci cand organizeaza campanii de recrutare i le-au oferit sfaturi cum sa isi dezvolte aceste abilitati. Studentii au fost implicati in organizarea si participarea la doua concursuri de pregatire profesionala sustinuta de catre ambrii ao companiilor partenere in cadrul UMFST.

 

OBIECTIV SPECIFIC 4

OS 4. Crearea cadrului care să faciliteze comunicarea grupului țintă cu toate părțile responsabile și implicate: cadre didactice, consilieri educativi, psihologi, specialiști, alți studenți. Realizarea unei baze de date cu studenți aflați în situația de risc de abandon universitar timpuriu și menținerea comunicării, ceea ce presupune înregistrarea informațiilor relevante despre aceștia și actualizarea constantă a datelor.  

Acest obiectiv a fost atins prin:

A fost realizat o baza de date cu studenti aflat in situatia de risc de abandon universitar; de asemenea a fost creat si administrat uu grup pe platforme sociale, dedicat comunicarii rapide si eficiente a celor implicati

OBIECTIV SPECIFIC 5

OS 5. Crearea unui mediu de lucru motivațional. Ne propunem crearea unui spațiu inovativ de educație formală, non-formală și informală care să ducă la creșterea motivației pentru învățare și potențarea șanselor de continuare a parcursului universitar. În acest sens, intenționăm achiziționarea aparaturii necesare unui Laborator de Științe  (Braincubator), în care studenții au acces la resurse tehnologice, conținut educațional, softuri de traducere pentru a putea realiza traduceri și subtitrări, participa la contexte de învățare care să le dezvolte competențele necesare pentru profesiile solicitate pe piața muncii. Acest laborator va fi utilizat ca un mediu în care competențele digitale vor fi folosite pentru consolidarea și practicarea abilităților soft, conform obiectivului de dezvoltare holistică personală și profesională.

Ne propunem să modernizăm și să transformăm o sală a universității într-un spațiu pentru studenți Student Lounge, destinat în principal activităților de socializare, dar care să faciliteze și implicarea studenților în planificarea activităților, dezvoltarea de proiecte și să își asume responsabilitatea pentru crearea unui mediu productiv. Există numeroase studii care confirmă corelația între ambientul fizic și motivația pentru muncă. Ne dorim crearea unei zone de muncă și relaxare pentru studenți care să faciliteze, prin design-ul dinamic și creativ al spațiului fizic, munca colaborativă și schimbul de idei. Prin implicarea în aceste sarcini, studenții își pot îmbunătăți abilitățile de gestionare a timpului, își pot stimula creativitatea și spori capacitatea de a lucra independent, dar și în echipă, pot interacționa cu studenții de la alte specializări pentru a-și descoperi preocupări comune, care pot favoriza sau genera proiecte interdisciplinare.  

Acest obiectiv a fost atins prin:

Crearea unui mediu de lucru inspirational,  prin realizarea unui laborator de Stiinte (Braincubator); Reorganizarea si modernizarea unui spatiu care a fost transformat in UMFSTudent Lounge

 

 

Director proiect,

Lector dr. Andreea-Romana BAN

Scopul proiectului l-a reprezentat modelarea dezideratelor 2024-2029 ale Universității de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie (UMFST) G.E. Palade din Târgu Mureș de schimbare academică fundamentală pentru o universitate europeană, modernă și eficientă, bazată pe creșterea calității în procesul educațional, în activitatea de cercetare și în managementul academic printr-o internaționalizare inteligentă.

Obiectivele proiectului

Obiectivul principal al proiectului este consolidarea procesului de internaționalizare al unei universități care urmărește să devină un centru global de excelență academică și culturală. Proiectul oferă oportunitatea extinderii obiectivelor stabilite și realizate în proiectele FDI anterioare, urmărind un proces sustenbil de consolidare și dezvoltare a conexiunilor internaționale, cu efect în plan regional și local, în acord cu Planul Strategic al Universității pentru perioada 2024-2029.

Obiective specifice:

OS1 – Consolidarea reputației internaționale prin implementarea unei strategii de marketing universitar eficient cu scopul de a crește vizibilitatea, renumele și atractivitatea universității pe plan internațional, evidențiind realizările academice, inovațiile, inclusiv cele de management și reformele curriculare

Obiectivul a fost realizat prin implementarea următoarelor activități

OS1.A1. Participarea UMFST G.E. Palade la târguri internaționale destinate dezvoltării parteneriatelor globale, creșterii vizibilității și conectării cu profesioniști din domeniul educației universitare (EAIE Toulouse, Franța) și atragerea de studenți internaționali de elită.

OS1.A2. Popularizarea participării la aceste târguri –  prin portalurile media ale universității (site, blog, Facebook, Instagram, UMFSTv).

OS1.A3. Organizarea evenimentului „Student for one day” de promovare a programelor de studii de licență, masterat și doctorat, a centrelor de cercetare și a facilităților oferite de universitate pentru potențialii studenți internaționali, eveniment care a oferit posibilitatea de participare la activități didactice și extracurriculare.

OS1.A4. Actualizarea informațiilor legate de oferta educațională la toate cele 3 niveluri de pregătire, licență, masterat și doctorat, pe portalul Study in Romania în vederea promovării învățământului universitar târgumureșean și a reiterării conceptului „Smart Influence”, promovat de UMFST G.E. Palade, care vizează creșterea influenței mediului academic în definirea strategiei de dezvoltare a regiunii, inclusiv prin atragerea de studenți internaționali.

OS2 – Internaționalizarea experienței academice prin promovarea colaborării transfrontaliere în domenii de cercetare cheie și de reformă curriculară, ca oportunități de a modela lumea academică actuală pentru cea de mâine, în zorii erei inteligenței artificiale regenerative.

Obiectivul a fost realizat prin implementarea următoarelor activități

OS2.A5. Organizarea de mobilități pentru studenți și cadre didactice în cadrul alianței universitare europene „DIVERSE” din care UMFST face parte.

OS2.A6. Formarea de grupuri interdisciplinare cu parteneri internaționali în vederea identificării unor teme de interes științific capabile să atragă proiecte inovative pe direcții de cercetare care explorează inclusiv sinergia dintre tehnologia emergentă și potențialul sistemelor inteligente regenerative.

OS2.A7. Extinderea „Visiting Scholar & Researcher Program” al universității, pe modelul școlilor de vară, cu participarea unor experți internaționali de anvergură.

OS2.A8. Organizarea evenimentului „Cafeneaua cercetătorilor” Ediția a 4-a, al cărui scop este acela de promovare a rezultatelor cercetării din universitate, inclusiv a celor obținute cu aportul unor asociați internaționali.

OS2.A9. Participare la congrese internaționale pentru diseminarea realizărilor științifice de impact ale universității.

OS2.A10. Cursuri și workshop-uri coordonate de Alumni ai universității din străinătate cu performanțe și influență deosebite.

OS2.A11. Mobilități de formare profesională și schimb de bune practici ale cadrelor didactice și cercetătorilor la universități partenere, cu scopul promovării colaborării internaționale în domeniul educației și cercetare

OS3 – Sprijinirea incluziunii și cunoașterea prin diversitate prin implementarea de acțiuni și dezvoltarea infrastructurii de tip „International Student Services” și platforme de interacțiune adresate comunității internaționale din universitate.

Obiectivul a fost realizat prin implementarea următoarelor activități

OS3.A12. Organizarea primei ediții a „Zilelor dedicate limbii, culturii și civilizației române” pentru comunitatea internațională din universitate.

OS3.A13. Promovarea culturii și civilizației specifice fiecărei națiuni reprezentate în universitate prin evenimentul „Seara națiunilor la UMFST G.E. Palade”.

OS3.A14. Sesiuni de mentorat pentru studenții internaționali care întâmpină dificultăți de adaptare și de integrare în universitate și societatea românească, dar și de sprijinire în asimilarea noțiunilor la disciplinele dificile.

OS3.A15. Actualizarea aplicației realizate în proiectul FDI precedent, UMFStart, pentru telefoane mobile, cu informații noi despre universitate pentru studenții și corpul academic incoming.

OS3.A16. Actualizarea informațiilor în limba engleză pe website-ul universității în secțiunile relevante, dedicate schimburilor internaționale, ofertei de studii și facilităților universității (bibliotecă, bază sportivă, centre de cercetare).

OS3.A17. Crearea unui spațiu fizic dedicat întâlnirilor și dezbaterilor care vizează proiecte, parteneriate internaționale și acțiuni într-un cadru informal care să contribuie la generarea de idei „boundary-pushing thinking”.

OS3.A18. Modernizarea spațiilor existente dedicate interacțiunilor cu studenții internaționali și personalul academic internațional.

OS4 – Dezvoltarea conceptului de „Smart People” prin dezvoltarea competențelor lingvistice, digitale și ale membrilor comunității universitare.

Obiectivul a fost realizat prin implementarea următoarelor activități

OS4.A19. Organizarea celei de a 8-a sesiuni de cursuri de pregătire de limbă engleză pentru personalul academic și studenți ai UMFST G.E. Palade, cursuri inițiate în proiectele FDI precedente.

OS4.A20. Organizarea de cursuri de instruire dedicate dobândirii de abilități de lucru cu programe de calcul tabelar / gestiune de date.

O4.A21. Achiziționarea de cărți, componente IT, software educaționale și de cercetare relevante internațional, care vor permite desfășurarea unor activități de simulare digitală aplicată în educație și cercetare.

Indicatori atinși în cadrul proiectului:

Indicatori RS1-5: creşterea numărului de candidați internaţionali cu minim 30%; creșterea numărului de parteneriate cu 10%; creșterea numărului de acorduri și studenți incoming Erasmus+ cu minim 10%; 1 eveniment online „Student for one day”

Indicatori RS6-RS12: minim 6 evenimente; participanți – minim 100; minim 7 mobilități; minim 8 lucrări comunicate la manifestări științifice internaționale.

Indicatori RS13-RS19: minim 2 evenimente cu minim 60 participanți; minim 4 sesiuni de mentorat cu minim 40 participanți; minim un spațiu nou creat; minim 2 spații modernizate.

Indicatori RS20-RS22: minim 10 participanți pe curs; certificate după promovarea testului final – minim 90%; minim 2 software-uri, minim 5 cărți achiziționate

Concluzii:

Proiectul „Stimularea internaționalizării și promovarea diversității: direcții cheie pentru o universitate relevantă academic și responsabilă față de societate” a evidențiat, printr-un suport complet, impactul pozitiv al intervențiilor sale asupra obiectivului de transformare academică esențială pentru o universitate europeană, modernă și performantă, axată pe îmbunătățirea calității în educație, cercetare și management academic printr-o internaționalizare inteligentă.

Prin rezultatele obținute, proiectul își dovedește succesul prin realizarea obiectivelor asumate, ceea ce reflectă eficiența strategiilor implementate și impactul pozitiv asupra proceselor vizate. Aceste realizări nu doar că îndeplinesc scopurile stabilite la început, dar contribuie și la consolidarea unui cadru mai larg de dezvoltare instituțională, aducând îmbunătățiri semnificative în domeniile cheie, cum ar fi internaționalizarea educațională, promovarea diversității și creșterea calității în învățământul superior. În acest fel, proiectul se aliniază la standardele internaționale, demonstrând nu doar capacitatea de a atinge obiective specifice, ci și de a genera schimbări durabile și relevante pentru comunitatea academică și societate în ansamblu.

Scopul proiectului: Dezvoltarea formelor de colaborare  cu mediul de afaceri prin crearea unui model inovativ de ierarhizare  a performanțelor programelor de studii,  conceperea de pachete de evaluare a competențelor-cheie ale studenților cu echipe mixte cadre-didactice – specialiști, precum și analiza inserției  absolvenților.

Realizarea scopului s-a bazat pe șase obiective formulate în concordanță cu Planul managerial pentru perioada 2024-2029, cu rezultatele proiectului FDI 2023 Cod: CNFIS-FDI- 2023-0655, precum și cu propunerile formulate de reprezentanți ai mediului de afaceri, recomandările ARACIS în urma evaluării programelor de studii pe parcursul anului 2023,  precum și cu propunerile mediului de afaceri formulate cu ocazia evenimentelor comune organizare pe parcursul anului 2023 și anume:  

OS1   Dezvoltarea de platforme digitale pentru gestionarea relației cu absolvenții UMFST și a parcursului profesional al acestora prin colaborarea cu departamentul ALUMNI al UMFST.

OS2 Elaborarea de studii privind monitorizarea inserției absolvenților pe baza datelor colectate din platforma dedicată 

OS3 Crearea unei platforme inovative de evaluare a performanțelor programelor de studii pilot selectate din  oferta educațională a UMFST

OS4 Crearea de pachete inovative de evaluare a competențelor profesionale-cheie ale studenților, în colaborare cu specialiști din mediul de afaceri (O.G.7.2.)

OS5 Implicarea reprezentanților mediului economico -social în vederea continuării seriei de evenimente dedicate relației UMFST cu mediul de afaceri care facilitează identificarea  și formarea competențelor studenților la nevoile angajatorilor, precum și accesul acestora la oportunitățile pieței muncii (O.G.7.3.)

OS6 Accelerator de consiliere și orientare în carieră ALL CLEAR ABOUT MY FUTURE CAREER a studenților de la nivel licență pentru conturarea carierei profesionale (O.G.7.3.)

Activitățile care au permis îndeplinirea celor 6 obiective ale proiectului (OS1-OS6) au fost grupate pentru fiecare obiectiv în parte.

  • Atingerea obiectivului OS1 s-a bazat pe următoarele activități:

A.1.1. Proiectarea structurii aplicației mobile și a schemei logice a acesteia;

A.1.2. Crearea interfețelor și funcționalităților User experience (UX) și User Interface (UI);

A.1.3. Crearea nucleului aplicației;

A.1.4. Integrarea interfețelor UX / UI cu nucleul aplicației și crearea variantei BETA;

A1.5. Testarea  aplicației;

A1.6. Publicarea aplicației în Google play și App Store;

A1.7. Actualizare conținut și funcționalități website https://alumni.umfst.ro

  • Atingerea obiectivului OS2 s-a bazat pe următoarele activități:

A.2.1. Crearea bazei de date pentru evidența absolvenților pe facultăți, programe de studii care au utilizat platforma creată în 2023;

A.2.2. Realizarea analizei comparative a rezultatelor privind inserția absolvenților prin aplicarea unui chestionar angajatorilor; 

A.2.3. Comunicarea rezultatelor studiului

  • Atingerea obiectivului OS3 s-a bazat pe următoarele activități:

A.3.1. Evaluarea nevoilor critice ale mediului de afaceri;

A.3.2. Identificarea și stabilirea indicatorilor Cheie de Performanță (KPI-uri) care să se alinieze cu obiectivele programelor de studii selectate și cu nevoile critice ale mediului de afaceri;

A.3.3. Formularea criteriilor de evaluare corelate/adaptate obiectivelor de învățare/competențelor și rezultatelor fiecărei discipline reprezentative programului de studii analizat;

A.3.4. Implementarea unei metode de analiza datelor și măsurarea performanțelor ale programelor de studii în vederea ierarhizării programelor de studii analizate;

A.3.5. Validarea modelului de evaluare

  • Atingerea obiectivului OS4 s-a bazat pe următoarele activități:

A.4.1. Organizarea de workshopuri cu specialiști din mediul de afaceri în vederea  integrării nevoilor critice ale mediului de afaceri în procesul de evaluare al studenților la disciplinele reprezentative programului de studii analizat;

A.4.2. Definirea pachetului de evaluare practică în locul unei abordări teoretice tradiționale care să ofere studenților posibilitatea de a testa cunoștințele dobândite în rezolvarea unor situații reale;

 A.4.3. Organizarea procesului de evaluare la disciplinele reprezentative  împreună cu specialiști din mediul de afaceri și oferirea feed-backului evaluării în timp real;

A.4.4. Colectarea și analiza rezultatelor obținute prin noul proces de evaluare;

A.4.5. Formularea de propuneri de adaptare a curriculumului pentru programele de studiu selectate

  • Atingerea obiectivului OS5 s-a bazat pe următoarele activități:

A.5.1. Planificarea întâlnirilor directe săptămânale în cadrul programului Company Hour cu reprezentanți ai companiilor, studenți și cadre didactice;

A.5.2. Organizarea  târgului anual de cariere dedicat studenților: Față în față cu Angajatorii;

A.5.3. Organizarea forumului de dezbateri cu tema ”SMART SKILLS FOR SMART CAREERS”;

A.5.4. Actualizarea funcționalităților infrastructurii digitale pentru interacțiunea cu angajatorii;

A.5.5. Completarea pregătirii profesionale a studenților cu pachete de cursuri facultative și vizite de studiu prin implicarea specialiștilor mediului de afaceri;

A.5.6. Competiții studențești în parteneriat cu mediul de afaceri

  • Atingerea obiectivului OS6 s-a bazat pe următoarele activități:

A.6.1. Întâlniri de informare și înrolare cu studenții pentru formarea grupului țintă inițial; 

A.6.2. Completarea de către studenții din grupul țintă a unor teste de personalitate;

A.6.3 Interpretarea rezultatelor testelor de personalitate;

A.6.4. Organizarea de întâlniri ”unu la unu” între studenți, reprezentanți ai structurilor de HR din cadrul angajatorilor parteneri și/sau ai DCOPIS pentru consiliere și orientare personalizată

Rezultatele – livrabilele asociate obiectivelor proiectului – corelate cu activitățile aferente au fost următoarele:

  R1 Studenti/informati/consiliati/participanti: 120+200+150= 470 (A4.1., A4.3.2, A5.1, A5.2, A5.5, A5.6., A6.1, A6.2, A6.4 ) RG1.12

R2 Cadre didactice implicate: 47 (A2.2, A2.3, , A2.3, A3.1, A3.2, A3.3, A3.4, A3.5, A4.1, A4.2, A4.3,  A4.4., A4.5, A5.1, A5.2, A5.3) RG1.3

R3 Absolventi implicati: 150 (A1.5, A5.2, A5.3) RG1.2

R4 Parteneriate si colaborari cu institutii (inclusiv mediul economic): 80 (A3.1, A3.2, A3.3, A3.4, A3.5, A4.1, A4.2, A4.3,  A4.4., A4.5, A5.1, A5.2, A5.3) RG1.14

R5 Vizite de studiu: 6 (A3.6) RG1.14

R6 Platforme IT: 3 (A1.1, A1.2, A.1.3, A1.4, A1.5, A1.6, A1.7, A3.4)  RG1.8

R7 Evenimente: 35 (A1.4, A3.1, A3.2, A3.4) RG1.14

R8 Materiale sau instrumente de consiliere/orientare/tutoriat (chestionar, ghid, curs, strategii, studii): 3 (A2.3, A3.4, A4.3)  RG1.8

R9 Materiale si activitati promovare universitate: 6 (A2.3, A4.1, A5.3, A5.6) RG1.8

R10 Premii acordate studenților participanți la evaluările pilot împreună cu reprezentanții angajatorilor: 6 (A.4.3) R.G.15

R11 Activitati consiliere/orientare/tutoriat (sesiuni, tabere, training-uri, workshop-uri): 15 (A6.1, A6.2) RG1.10

Concluzii:

Modernizarea platformei digitale de monitorizare a inserției absolvenților pe piața muncii prin extinderea celei create prin proiectul FDI precedent către departamentul ALUMNI al UMFST  s-a realizat ținând cont de cele mai recente cerințe și criterii ARACIS pentru măsurarea satisfacției absolvenților față de calitatea programelor de studii și monitorizarea traseului în carieră pe termen mai lung.

Noutatea demersului privind  crearea unei platforme inovative de evaluare a performanțelor programelor de studii pilot este reprezentat de prezența în procesul de evaluare a reprezentanților mediului de afaceri și de utilizarea unui pachet inovativ de evaluare a performanțelor profesionale ale studenților de tip hands-on care să se focuseze pe competențele și aptitudinile practice pe care studenții trebuie să le dobândească în timpul studiilor pentru a fi în concordanță cu nevoile critice ale angajatorilor.

Implicarea reprezentanților angajatorilor în vederea continuării seriei de evenimente dedicate relației UMFST cu mediul de afaceri a facilitat identificarea  și formarea competențelor studenților în concordanță cu  nevoile angajatorilor, precum și accesul acestora la oportunitățile pieței muncii.

Acceleratorul de consiliere și orientare în carieră a studenților de la nivel licență a reprezentat o oportunitate  pentru conturarea carierei profesionale prin sprijinirea studenților din anii terminali în luarea deciziilor privind viitorul carierei lor, prin acțiunile organizate într-o manieră modernă, cu instrumente digitale și cu sprijinul profesioniștilor de la departamentele HR din cadrul companiilor partenere UMFST.

Director de proiect
Conf. univ. dr. Daniela Ștefănescu

Raport final al proiectului cu titlul “Extinderea Impactului Educațional și Științific al Grădinii Botanice Universitare din cadrul UMFST G.E.Palade Tg. Mures” – CNFIS-FDI-2024-F-0252

Acronimul proiectului: GBotUMFST 

Bugetul total (solicitat ME): 400.000,00 

Data de începere a proiectului: 01/04/2024 

Data de finalizare a proiectului: 16/12/2024 

Durata proiectului (în luni): 9

Proiectul GBotUMFST a propus extinderea și modernizarea infrastructurii și a aspectului peisagistic al Grădinii Botanice UMFST G.E.Palade, amplificând impactul său educațional, științific și cultural, atât în rândul membrilor comunității universitare, cât și al cetățenilor din județul Mureș. Astfel, proiectul a vizat extinderea și modernizarea facilităților educaționale din cadrul Grădinii Botanice.

Astfel, au fost îndeplinite toate obiectivele asumate prin realizarea activităților propuse:

OB1: Îmbunătățirea infrastructurii și aspectului peisagistic al Grădinii Botanice Universitare din Târgu Mureș, împreună cu serviciile oferite

Obiectivul OB.1 a avut ca scop îmbunătățirea infrastructurii și aspectului peisagistic al Grădinii Botanice, însoțită de extinderea serviciilor oferite. Această inițiativă a avut mai multe direcții de acțiune menite să contribuie la consolidarea și diversificarea peisajului și anume: 

  • extinderea diversității botanice prin introducerea unor specii noi.
  • recondiționarea/înlocuirea mobilierului deteriorat din sectorul „Parc dendrologic”.
  • amenajarea unei zone de stâncărie
  • modernizarea clădirii destinate Băncii de semințe și Herbarului.
  • amenajarea unei grădini senzoriale în sectorul sistematic. Această grădină specială își propune să ofere vizitatorilor o experiență captivantă și stimulativă, care să încurajeze interacțiunea și explorarea senzorială a naturii.

Toate aceste acțiuni subliniază angajamentul Grădinii Botanice pentru promovarea cunoașterii, conservarea biodiversității și oferirea unei experiențe educative pentru studenți și vizitatori.


OB2: Dezvoltarea abilităților practice ale studenților prin îmbunătățirea condițiilor de pregătire profesională

Obiectivul OB.2 a vizat dezvoltarea abilităților practice ale studenților prin îmbunătățirea condițiilor de pregătire profesională. Ativitățile din cadrul OB.2. au inclus:

  • creșterea numărului de plante medicinale din sectoarele Grădinii Botanice, prin colectarea de specii de plante de interes din flora spontană și aclimatizarea acestora în grădină.
  • înființarea și întreținerea culturilor didactice și experimentale anuale și perene în cadrul lucrărilor de finalizare a studiilor universitare.


OB3: Promovarea rezultatelor și a activităților educaționale și științifice desfășurate în cadrul Grădinii Botanice Universitare din Târgu Mureș

Obiectivul OB.3 a urmărit promovarea rezultatelor și activităților educaționale și științifice din cadrul Grădinii Botanice Universitare din Târgu Mureș.  Activitățile planificate în cadrul acestui obiectiv au inclus organizarea unor activități educaționale, științifice și culturale. Prin aceste activități, s-a urmărit educarea și sensibilizarea publicului în legătură cu importanța conservării plantelor și utilizarea lor responsabilă. O altă activitate a fost dezvoltarea și instalarea de panouri informative, cu scopul de a îmbunătăți experiența vizitatorilor prin furnizarea de informații relevante și interesante despre plantele și ecosistemele din grădină. De asemenea, s-a realizat și schimburi de bune practici cu alte Grădini Botanice Universitare din țară, cu scopul de a îmbunătăți continuu activitățile desfășurate în cadrul Grădinii Botanice din Târgu Mureș.  

Rezultate obținute în cadrul OB1-OB3: 

  • Colectie de plante completata cu peste 200 de exemplare
  • 10 piese de mobilier de grădină recondiționate
  • O zonă de stâncărie amenajată
  • Clădirea ce adăpostește Banca de semințe și Herbarul – reparată și modernizată
  • O grădină senzorială amenajată
  • Minim 100 de persoane implicate în colectarea de material vegetal
  • 50 de specii de plante medicinale colectate
  • 2 culturi experimentale înființate și 5 culturi didactice întreținute
  • activități educaționale, științifice și culturale organizate
  • Personal didactic și didactic auxiliar instruit
  • 10 panouri informative și interactive instalate


OB4. Management de proiect

Acest obiectiv a reunit activitățile suport pentru atingerea obiectivelor proiectului, și anume:

organizarea echipei de proiect, asigurarea calității prin respectarea legislației și procedurilor în vigoare, organizarea activităților proiectului, monitorizarea tehnică și financiară a proiectului, elaborarea și depunerea raportului tehnic financiar. Acest obiectiv s-a realizat prin  îndeplinirea următorilor indicatori: Raport tehnic și financiar, Deviz postcalcul

Realizarea obiectivelor propuse permit Grădinii Botanice Universitare tîrgumureșene să se dezvolte ca un centru didactic și de cercetare științifică, având un grad ridicat de aplicabilitate la nivel de universitate. Obiectivele acestui proiect vor fi continuate și în perioada următoare, urmărindu-se surse de finanțare internă dar și externe, cum ar fi FDI-2025.

Director de proiect

Prof. dr. Corneliu Tanase

“Excelenta in cercetare prin inovare, modernizarea infrastructurii in vederea asigurarii vizibilității și sustenabilitatii UMFST în comunitatea academică internațională”,

Acronim CerExUMFST

CNFIS-FDI-2024-F-0403,

director de proiect prof. univ. dr. Claudia Bănescu

 

Proiectul CerExUMFST a avut ca obiectiv principal dezvoltarea sistemului de cercetare și inovare din cadrul UMFST G.E. Palade Târgu Mureș, prin modernizarea infrastructurii și optimizarea proceselor de cercetare. Prin implementarea acestui proiect, s-a urmărit consolidarea colaborărilor internaționale, facilitarea diseminării rezultatelor științifice și alinierea activității de cercetare la strategiile UMFST și naționale (2022-2027). În cadrul proiectului CerExUMFST, au fost realizate investiții semnificative în Unitatea de Cercetare Științifică și Dezvoltare Tehnologică (UCSDT) și anume în Centrul de Cercetări Avansate Medicale și Farmaceutice (CCAMF), Biobaza și Stația Experimentală (BSE), contribuind astfel dezvoltarea infrastructurii și la creșterea performanței activităților de cercetare.

Rezumat realizări

Proiectul CerExUMFST a avut un impact deosbit asupra performanței cercetării la UMFST prin modernizarea și dotarea centrelor de cercetare, asigurarea sustenabilității proiectelor de cerectare, crearea unor parteneriate strategice, optimizarea proceselor de cerectare și dezvoltarea unor platforme digitale.în vederea eficientizării activităților de cercetare și etică academică.

Obiective și Realizări 

Toate obiectivele asumate au fost realizate, după cum urmează:

Obiectiv 1: Suport pentru activitățile de cercetare

A avut ca și scop: Implementarea de tehnici inovatoare în cercetarea tulburărilor de statică palpebrală și a comportamentului biomecanic al țesutului vascular.

Realizări: Program de cercetare derulat în colaborarea internațională cu Queensland Eye Institute, Australia, pentru dezvoltarea unui tratament inovator, alternativ intervențiilor chirurgicale clasice.    S-a dotat Laboratorul de Medicină Regenerativă din cadrul CCAMF cu: echipament de tăiere cu radiofrecvență. sistem de aspirare a fumului produs generat de sist emul de taiere cu radiofrecventa,  set lupe specializate. În plus biobanca din cadrul Centrul de Cercetări Avansate Medicale și Farmaceutice a fost dotată cu  un ultracongelator -150°C, MDF1156Panasonic). De asemenea, s-a determinat comportamentul biomecanic al peretelui vascular expus la radiații UV-A in-vivo folosind Biotester CellScale, din cadrul CCAMF. Au fost achiziționate accesoriile necesare  pentru Biotester și anume ochelari UV, sistem prindere tip “gherute” Biotester 3.5mm CellScale).

Obiectiv 2: Suport pentru sustenabilitatea proiectelor de cercetare

Scopul acestui obiectiv a fost reprezentat de asigurarea mentenanței și modernizarea infrastructură, precum și crearea de parteneriate.

A fost realizată mentenanța pentru echipamentele de înaltă performanță din laboratoarele CCAMF. Laboratorul de Morfologie normală și patologică/microscopie  a fost dotat cu sistem depozitare pentru substanțe toxice. Pentru Laboratorul de genetică/biologie moleculară a fost achizționat un termoblock-thermomixer și echipament uzual pentru cuantificare acizi nucleici. S-au achizționat lampi UV pentru sterilizarea rapidă a spațiilor utilizate în vederea prevenirii contaminării. S-a depus în calitate de partener un proiect pentru Festivalul de Transfer Tehnologic (coordonator UMF Iuliu Hațieganu Cluj Napoca).

Obiectiv 3: Îmbunătățirea infrastructurii existente pentru studii experimentale

Acest obiectiv a avut ca scop modernizarea Biobazei și a Stației Experimentale (BSE) pentru cercetări pe modele animale prin achiziționarea unui sistem de cuști ventilate individual (IVC) tip SmartFlow pentru menținerea soarecilor transgenici și imunocompromiși în condiții de biosecuritate adecvată și accesorii suplimentare pentru optimizarea funcționării echipamentelor existente.

Obiectiv 4: Funcționarea optimă a infrastructurii de susținere a cercetării

Scopul acestui obiectiv a constat în inițierea dezvoltării infrastructurii digitale pentru cercetare prin  inițierea demersurilor si designul platformei online pentru gestionarea cererilor adresate Comisiei de Etică a Cercetării (CEC) în vederea optimizării activității acesteia și evaluării și procesării solicitărilor https://apps.umfst.ro/Cetica.php?oper=Login).

Obiectiv 5: Dezvoltarea cercetării universitare

Scop obiectivului 5 a fost reprezentat de inițierea demersurilor pentru aderarea la Carta Europeană a Cercetătorilor și Codul de Conduită pentru Recrutarea Cercetătorilor (HRS4R). Astfel s-a realizat consultarea comunității UMFST cu privire la implementarea principiilor Cartei și Codului.European al Cercetătorilor (chestionar online), s-a pregătirea documentația pentru recrutare deschisă, transparentă, bazată pe merit (OTM-R). A fost realizată și o analiză a decalajelor (GAP) și s-a elaborat un plan de acțiune pentru implementarea principiilor prevăzute în Carta Europeană a Cercetătorilor și Codul de Conduită pentru Recrutarea Cercetătorilor (https://umfst.ro/universitate/cercetare/strategia-de-resurse-umane-pentrucercetare-hrs4r/).

În concluzie proiectul a contribuit la modernizarea infrastructurii de cerectare din cadrul UMFST GE Palade, derularea programelor de cercetare, extinderea colaborărilor internaționale si naționale (parteneriatelor), asigurarea sustenabilității, proiectelor, dezvoltarea unor soluții digitale.

În plus s-au realizat și activități de management a proiectului care au constat în: ativitățile suport pentru atingerea obiectivelor proiectului, și anume: organizarea echipei de proiect, asigurarea calității prin respectarea legislației și procedurilor în vigoare, organizarea activităților proiectului, monitorizarea tehnică și financiară a proiectului, elaborarea și depunerea raportului tehnic financiar. Acest obiectiv s-a realizat prin îndeplinirea următorilor indicatori: Raport tehnic și financiar, Deviz postcalcul.

Prof .univ. dr Claudia Bănescu

Cod final de înregistrare: CNFIS-FDI-2024-F-0216

Denumire instituție: UNIVERSITATEA DE MEDICINA, FARMACIE, ȘTIINȚE SI TEHNOLOGIE ”GEORGE EMIL PALADE” DIN TARGU MURES

Titlu proiect: Educație, mentorat, acces și incluziune pentru studenții cu dizabilități – EMBRACE UMFST

Domeniu vizat: 8.Susţinerea participării și accesului studenților cu dizabilități la procesul educațional

Bugetul aprobat: 437.286 lei (ME 200.000 lei, cofinanțare UMFST 237.286 lei)

Scop: Dezvoltarea capacității UMFST pentru incluziunea studenților cu dizabilități (studenți și

elevi, ca viitori studenți) în vederea facilitării accesului și a participării acestora la educație

superioară, oferindu-le prin măsuri adecvate șanse sporite de integrare socială și pe piața

muncii în contextul provocărilor actuale ale societății.

Obiective și rezultate:

OS1. Promovarea ofertei educaționale în rândul elevilor cu dizabilități

Rezultate: a fost creat unui set de materiale promoționale; 35studenți, inclusiv cu dizabilități, au participat la acțiuni de promovare; au fost vizitate 45 de licee pentru promovarea programelor, ocazie cu care cca. 2000 de elevi (inclusiv cu dizabilități), au fost informați cu privire la oferta educațională a universității.

OS2. Realizarea unei platforme digitale integrate cu baza de date a studenților cu dizabilități

Rezultate: Platforma digitală a fost implementată cu succes și a fost constituită baza de date ca instrument de facilitare pentru monitorizarea progresului studenților și adaptarea intervențiilor de sprijin.

OS3. Adaptarea website-ului UMFST la nevoile persoanelor cu dizabilități:**

Rezultate: Website-ul a fost adaptat cu tehnologii specifice pentru accesibilizare.

OS4. Îmbunătățirea accesibilității infrastructurii fizice

Rezultate: Spații educaționale au fost dotate și adaptate pentru crearea unui mediu de incluziv pentru studenții cu dizabilități.

OS5. Facilitarea accesului studenților cu dizabilități la activități specifice pentru reducerea abandonului universitar

Rezultate: S-a realizat un raport privind progresul academic, iar sistemul de mentorat și tutoriat a fost implementat cu succes, contribuind la reducerea riscului de abandon universitar.

OS6. Creșterea șanselor studenților cu dizabilități de acces pe piața muncii și incluziune în societate

Rezultate: S-a organizat un workshop cu angajatori în care s-a discutat despre integrarea pe piața muncii a studenților cu dizabilități, au fost dezvoltate acorduri de colaborare (4) pentru stagii de practică (15) accesibile studenților cu dizabilități.

OS7. Realizarea unui Ghid de bune practici privind incluziunea studenților cu dizabilități

Rezultate: Ghidul de bune practici a fost elaborat și publicat, oferind recomandări utile pentru implementarea unor strategii eficiente de incluziune.

OS8. Creșterea nivelului de informare și receptivitate privind incluziunea studenților cu dizabilități

Rezultate obținute: S-a creat un set de materiale informative pentru a crește gradul de conștientizare cu privire la incluziunea studenților cu dizabilități și s-a organizat un workshop în care studenți cu dizabilități au împărtășit din experiența lor.

Concluzii: Proiectul EMBRACE UMFST a demonstrat, printr-un sprijin integrat, eficacitatea intervențiilor sale în promovarea incluziunii studenților cu dizabilități.

Director de proiect,

Prof. dr. Mihaela Kardos

Obiectivele proiectului:

  1. Cresterea calității procesului educational.

Creșterea calitatii procesului educational transdisciplinar si inovativ la nivelul invatamantului medical si tehnologic din Universitatea de Medicina, Farmacie, Stiinte si Tehnologie Targu Mures “George Emil Palade” (UMFST), prin utilizarea în predare a unor bibliografii internationale alaturi de cele nationale, dar și prin evaluarea standardizata digitală a cunostintelor studentilor la centrul UNIX, in concordanta cu strategia de dezvoltare a universitatii pentru asigurarea unui invatamant de calitate (SMART quality) si cu reforma curriculara.

  1. Evaluarea standardizata a cadrelor didactice de catre studenti

Dezvoltarea si implementarea unor instrumente digitale moderne de evaluare standardizata a calitatii procesului de predare (actualitatea temelor și a metodelor de predare, adaptarea metodelor la stilul de învățare al studenților, accesul la baza materială, comunicarea cu cadrele didactice), prin stabilirea și implementarea unor coduri procedurale în vederea monitorizării activităților specifice la nivelul universității si evaluarea tuturor cadrelor didactice din cadrul UMFST

  1. Modernizarea și perfecționarea managementului universitar

Modernizarea și perfecționarea managementului universitar prin metode inovative si integrative, oferind acces cadrelor didactice la training (prin cursuri psiho-educative de aprofundare a metodelor noi de invatare, platforme de instruire – cursuri Coursera, UCAN, Objective Structured Clinical Exam–OSCE, Objective Structural Problem Exam – OSPE) dar si la materiale educationale internationale.

  1. Monitorizarea calității activității didactice Monitorizarea calității activității didactice prin platforma actualizata digitala SMART University management (SMART UMS) necesara pentru a realiza un management calitativ standardizat, ce creează suport si facilitează procesul educational in concordanță cu strategia de dezvoltare a universitatii.

Rezultate 

1.Implementarea unei platforme de examinare digitală standardizată pentru studenții UMFST la centrul UNIX, și prelungirea utilizării platformei UCAN ca instrument de îmbunătățire a procesului didactic și al eticii academice 

  1. 300 cadre didactice perfectionate în utilizarea platformei standardizate de examinare
  2. 4 Rapoarte de evaluare a calitatii actului didactic
  3. Modernizarea/dezvoltarea aplicației electronice de evaluare a calității procesului didactic 5000 de studenți instruiți în utilizarea platformelor de evaluare a procesului didactic de predare/examinare 
  4. 50 cadre didactice care au urmat cursurile în tehnici noi de predare/evaluare
  5. 10 cadre didactice au participat la cursuri Coursera
  6. Raport de monitorizare a calității activității didactice
  7. Up-datarea platformei SMART UMS prin digitalizare la nivel institutional, in conformitate cu managementul calitativ standardizat si cu strategia de dezvoltare universitara

Manager proiect

Prof.univ.dr. Mărginean Oana