FDI-2023

Scopul proiectului: Consolidarea relației cu mediul de afaceri prin: digitalizarea monitorizării inserției profesionale a absolvenților, integrarea propunerilor angajatorilor în curricula universitară pentru dezvoltarea competențelor transversale, proiectarea unui sistem de învățământ dual și prin crearea unei structuri inovative de facilitare a transferului tehnologic dinspre universitate către mediul de afaceri.

 

Realizarea scopului s-a bazat pe șase obiective formulate în concordanță cu obiective strategice ale universității, recomandările ARACIS în urma evaluării instituționale din anul 2022, cu rezultatele proiectului FDI 2022 CONNECT MAP, Cod: CNFIS-FDI-2022-0576, precum și cu propunerile mediului de afaceri formulate cu ocazia evenimentelor comune organizare pe parcursul anului 2022 și anume:  

O1:  Digitalizarea activității de gestionare a parcursului profesional și a inserției absolvenților UMFST

O2: Cercetări pentru actualizarea competențelor utile  mediului de afaceri în vederea creșterii angajabilității absolvenților de studii de licență și master, cât și absolvenților învățământului dual

O3: Implicarea reprezentanților mediului economico-social în vederea continuării seriei de evenimente dedicate relației UMFST cu mediul de afaceri care facilitează identificarea  și formarea competențelor studenților la nevoile angajatorilor, precum și accesul acestora la oportunitățile pieței muncii

O4: Adaptarea curriculei universitare  în vederea dezvoltării competențelor de tip soft skills studenților UMFST
O5: Realizarea unui model instituțional inovativ de transfer tehnologic comparabil cu modele de transfer tehnologic din Uniunea Europeană

O6: Diseminarea rezultatelor  proiectului și transfer de know-how la nivel național și internațional.

 

Activitățile propuse pentru a permite îndeplinirea obiectivelor proiectului sunt următoarele:

A.1.1. Identificarea elementelor de modernizare a  platformei digitale de monitorizare a inserției absolvenților pe piața muncii (O1)

A.1.2. Armonizarea chestionarelor de monitorizare a parcursului profesional si inserției la nivel de licență și masterat în concordanță cu recomandările formulate de ARACIS (O1)

A.1.3. Actualizarea platformei online pentru integrarea tuturor programelor de studii din UMFST (O1)

A.1.4. Organizarea evenimentului de prezentare și popularizare a platformei (O1)

A.2.1. Realizarea studiului  privind identificarea principalelor cerinţe ale angajatorilor  cu privire la competenţele absolvenţilor şi procesul de angajabilitate al acestora

A.2.2. Comunicarea rezultatelor studiului pentru a permite preluarea acestora în cadrul consortiului  integrat de învățământ dual ERGOPOLIS, atât pentru nivelul liceal cât și universitar

A.2.3. Întocmirea  Ghidului privind etapele de autorizare a unui program de studii în sistem dual

A.3.1. Planificarea întâlnirilor directe săptămânale în cadrul programului Company Hour cu reprezentanți ai companiilor, studenți și cadre didactice;

A.3.2. Organizarea  târgului anual de cariere dedicat studenților: Față în față cu Angajatorii

 A.3.3. Crearea unui sistem digital pilot pentru gestionarea rezervărilor și a accesului în sălile de întâlniri/evenimente din universitare

A.3.4.Organizarea forumului de dezbateri cu tema ”SMART SKILLS FOR SMART CAREERS”

A.3.5. Crearea infrastructurii digitale pentru interacțiunea cu angajatorii

A3.6. Completarea pregătirii profesionale a studenților cu pachete de cursuri facultative și vizite de studiu prin implicarea specialiștilor mediului de afaceri

A3.7. Competiții studențești în parteneriat cu mediul de afaceri

A.4.1. Identificarea disciplinelor, conținuturilor și formelor de evaluare care pot contribui la dezvoltarea competențelor de tip soft skills

A.4.2. Organizarea de întâlniri de lucru cu decanii facultăților, reprezentanți ai CEIPSCU (Compartimentul de Evaluare Internă a Programelor de Studii și Curriculum Universitar), DCOPIS (Departamentul de Consiliere, Orientare Profesională şi Informare Studenți) pentru a formula propuneri de discipline opționale și / sau facultative, forme moderne de evaluare a cunoștințelor care să vizeze dezvoltarea competențelor de tip soft skills                                                                                                             

A.4.3. Formarea personalului DCOPIS și a altor cadre didactice și didactice auxiliare din universitate prin platforma COURSERA pentru dezvoltarea competențelor profesionale, inclusiv a celor de predare și evaluare

A.4.4. Facilitarea participării la activități didactice și de evaluare a reprezentanților angajatorilor și ai DCOPIS la acele discipline care contribuie într-o măsură semnificativă la dezvoltarea competențelor de tip soft-skills

A.5.1. Crearea bazei de date privind rezultatele cercetării științifice aplicabile în mediul de afaceri

A.5.2. Identificarea  cerințelor si nevoilor mediului de afaceri, inclusiv soluții tehnologice specifice care pot fi utilizate pentru a le îndeplini.

A.5.3. Determinarea modelului și structurii Centrului de transfer tehnologic al UMFST

A 6.1. Diseminarea rezultatelor 

A 6.2. Publicare materiale didactice și științifice

A 7. Management de proiect

7.1 Planificare, coordonare, monitorizare

7.2 Gestionarea achizițiilor

 

Rezultatele – livrabilele asociate obiectivelor proiectului – corelate cu activitățile aferente au fost următoarele:

R1 Studenti/informati/consiliati/participanti: 250 (A3.1, A3.2, A3.4)

R2 Cadre didactice implicate formate: 110 (A1.4, A2.3, A3.2, A3.3, A3.4, A4.1, A4.2, A4.3, A5.1, A5.2, A5.3)178652

R3 Absolventi implicati: 60 (A1.4, A3.4)

R4 Parteneriate si colaborari cu institutii (inclusiv mediul economic): 45 (A2.1, A3.1, A3.2, A3.4, A5.2)

R5 Vizite de studiu: 3 (A3.6)

R6 Platforme IT dezvoltate: 3 (A1.3, A3.5, A3.3)

R7 Evenimente organizate: 20 (A1.4, A3.1, A3.2, A3.4)

R8 Materiale sau instrumente de consiliere/orientare/tutoriat (chestionar, ghid, curs, strategii, studii): 4 (A1.2, A2.1, A4.1, A5.3)

R9 Materiale si activitati promovare universitate: 7 (A1.4, A2.3, A3.4, A4.2, A5.1, A6.2)

R10 Activitati consiliere/orientare/tutoriat (sesiuni, tabere, training-uri, workshop-uri): 17 (A4.3, A5.2)

 

Director de proiect
Conf. univ. dr. Daniela Ștefănescu

Obiectivele proiectului:

O1 1.1. Inrolarea cadrelor didactice la cursurile de perfectionareProcesul de instruire a cadrelor didactice pentru imbunatatirea calitatii procesului educational, sustinut prin proiectele FDI anterioare din perioada 2016-2022, a continuat conform planului institutional. Grupul tinta a fost format din acele cadre didactice care nu au beneficiat de cursuri de formare in tehnici de varf de tipul VR si AR din domeniile inginerie si arhitectura, dar și din cadre didactice care nu au beneficiat de metode inovative de predare si evaluare la nivelul tuturor programelor de studii din universitate.

1.2. Continuarea organizarii de cursuri de perfectionare pentru grupul tintaS-au organizat sesiuni de pregatire pentru 50 de cadre didactice, cu activitati si cursuri pe grupe mici, cu elemente de simulare, evaluare si feedback, cursuri de tip  Problem Based Learning (PBL), Objective Structured Clinical Exam (OSCE), metode standardizate de evaluarea a studentilor si elaborare de teste tip MCQ.

1.3. Organizarea unui laborator VR de ingineriepentru a maximiza beneficiile utilizarii metodelor didactice utilizand tehnologii VR/AR, pentru transformarea digitala a proceselor de teaching bazate pe tehnologii VR si AR, modernizarea continutului curicular de la nivelul facultatii de inginerie in domenii de specializare inteligenta, proiectare de vizualizare asistata 3D, introducerea unor activitati practice ce vizeaza interactiunea avansata om-masina, dar si dezvoltarea aplicatiilor AR si VR si tehnologii software specifice.

1.4. Participarea membrilor echipei de coordonare a procesului de optimizare a educatiei academice la instruiri pe teme actuale, la nivel mondial, in concordanta cu ariile curiculare din universitate. – participarea la cursuri/conferinte de instruire on-site si/sau online.

1.5. Optimizarea implementarii platformelor electronice de predare si evaluare continua a studentilor, cu aprofundarea si imbunatatirea insusirii abilitatilor de utilizare a platformelor de predare on-line, familiarizarea cu noile functii ale acestora, cu fructificarea la maxim a facilitatilor acestor platforme in procesul didactic.

O2 2.1. Aprofundarea activitatilor de invatare moderna pentru pregatirea practica a studentilor. S-a crescut numărul de discipline pilot din toate domeniile de studiu ale UMFST, care au implementat metodele de invatare prin activitati practice (ecografe portabile).

2.2. Trainingul cadrelor didactice in folosirea echipamentelor de ultasonografie pentru pregatirea studentilor in domeniul imagisticii digitale.

2.3. Crearea accesului la platforme internationale online de invatare 3D (cursuri, atlase, imagini, materiale video) softuri, chiar biblioteci electronice medicale accesibile studentilor de la programele de studii medicale pentru a creste calitatea procesului educational.

O3 3.1. Modernizarea centrului de competente pentru administrarea platformelor informatice de suport si activitati didactice la nivel institutional prin digitalizare la nivelul institutional, procesele digitalizate automate vor fi in conformitate cu cerintele managementului calitatii.

3.2. Desfasurarea  programelor de formare a competentelor digitale a  cadrelor didacticePersonalul didactic a fost instruit pentru a putea utiliza solutiile digitale care le faciliteaza activitatile.

O4 4.1Uniformizarea si perfectionarea sistemului de examinare la standarde internationale prin utilizarea unei platforme electroniceS-a continuat efectuarea evaluarii unitare a studentilor (sumativa si formativa) cu modernizarea utilizarii platformei Blackboard la UMFST si a platformei de elaborare si centralizare a testelor MCQ prin platforma UCAN, care a fost extinsa si la nivelul altor programe de studiu din universitate.

4.2. Monitorizarea calitatii activitatii didactice. Echipa de implementare a proiectului a evaluat calitatea activitatilor didactice (de predare si practice), analizand baza de date a chestionarelor completate de catre studenti prin platforma University Management System si implementare si achizitionarea unui soft de manageriere corecta a acestui proces, promovand astfel respectarea deontologiei si eticii academice

5. Management de proiects-au realizat activitati suport pentru implementarea eficienta a proiectului.

Rezultate:

R1.O1. 50 cadre didactice specializate in utilizarea metodelor noi de predare VR/AR

R2.O1. 30 cadre didactice perfectionate pentru noi metode de predare/evaluare

R3. O1. 1 Laborator VR/AR amenajat

R4.O1. 30 Cadre didactice perfectionate in optimizarea platformelor electronice/evaluare a studentilor

R1.O2. Extinderea dotarilor cu echipamente (ecografe portabile) pentru activitatile practice cu studentii

R2.O2. 15 Cadre didactice perfectionate si specializate in utilizarea acestor echipamente

R3.O2. Acces la 2 platforme internationale online de studiu

R1.O3. 30 Cadre didactice specializate in instrumentele digitale

R1.O4. Prelungirea dreptului de utilizare a platformei UCAN  ca instrument de imbunatatire a procesului didactic si eticii academice in UMFST

R2.O4. 4 Rapoarte de evaluare a calitatii actului didactic in vederea imbunatatirii acestuia

Indicatori:

I1.50 de cadre didactice implicate in procesul de optimizare a calitatii procesului didactic academic, conform normelor de etica si deontologie academica

I2. 50 cadre didactice care au participat la cursurile instruire in metode noi de predare/evaluare

I3. Raport al evaluarii performantelor studentilor la examinarile sumative

I4.15 cadre didactice care au participat la trainingul utilizarii ecografelor portabile

I5. 500 de studenti cu abilitati practice rezultate din utilizarea echipamentelor moderne in cadrul activitatilor didactice

I6. 100 studenti au obtinut abilitati in utilizarea tehnologiei VR/AR

I7. Raport al evaluarii satisfactiei studentilor fata de implementarea tehnicilor moderne de predare, platformelor de teaching si evaluarea  procesului de examinare in UMFST

Cod final de înregistrare: CNFIS-FDI-2023-F-0335

Acronim: InterUMFST

 Scopul proiectului

Scopul proiectului a fost ca printr-un set complex de acțiuni să contribuie la dezideratul de internaționalizare al Universității de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie (UMFST) G.E. Palade din Târgu Mureș, prin raportare la piața mondială a educației, principalul mod prin care universitatea înțelege să își crească standardele de calitate și de notorietate ale învățământului și cercetării.

 

Obiectivele proiectului

Proiectul a reprezentat o oportunitate de continuare a obiectivelor din proiectele FDI anterioare, în acord Planul Strategic al Universității 2020-2024 care setează necesitatea unui proces de internaționalizare în continuă evoluție, cât mai sustenabil, care să conducă la întărirea legăturii dintre global, regional și local, în așa fel încât spațiului universitar târgu mureșean să fie conectat la tendințele internaționale de dezvoltare academică și de cercetare într-un mediu inovativ, deschis și multicultural.

Activități realizate în corelație cu obiectivele proiectului

O1. Promovarea ofertei educaționale disponibilă în limbi de circulație internațională, în vederea îmbunătățirii vizibilității și a creșterii atractivității universității prin acțiuni de marketing universitar la nivel internațional.

  1. Participarea UMFST G.E. Palade la un târg educațional internațional destinat dezvoltării parteneriatelor globale, creșterii vizibilității și conectării cu profesioniști din domeniul educației universitare (EAIE Rotterdam, Olanda).
  2. Popularizarea participării la acest târg prin portalurile media ale universității (site, blog, Facebook, Instagram).
  3. Organizarea a 2 evenimente online de tip Porți Deschise: a). un Staff Week, b). un eveniment de prezentare a universității (prezentare generală și a programelor de studiu) unor potențiali parteneri internaționali într-o Alianță Europeană.

O2. Îmbunătățirea serviciilor  oferite de universitate prin dezvoltarea spațiilor și a suportului informațional, inclusiv prin digitalizare, pentru studenții și cadrele didactice internaționale.

  1. A fost dezvoltată aplicația UMFStart pentru telefoane mobile, (creată în proiectul FDI precedent), în sensul că au fost adăugate mai multe informații relevante despre universitate, au fost actualizate cele existente și au fost traduse informațiile din aplicație în limba engleză.
  2. Au fost actualizate unele informații în limba engleză pe website-ul universității în secțiunile relevante, dedicate schimburilor internaționale, ofertei de studii și facilităților universității (bibliotecă, bază sportivă, centre de cercetare), actualizare care este în continuă desfășurare.
  3. A fost realizată și tradusă în limba engleză Broșura universității, ca și ghid informațional despre UMFST G.E. Palade. Ea se adresează în primul rând studenților, dar și cadrelor didactice și de cercetare incoming.
  4. A fost creat un spațiu adecvat pentru desfășurarea în condiții optime a acțiunilor de promovare și susținere a oportunităților de mobilitate internațională.

O3. Intensificarea cooperării academice internaționale și valorificarea oportunităților de cercetare-dezvoltare-inovare prin implementarea cercetării interdisciplinare în cadrul unor parteneriate transfrontaliere. 

  1. A fost inițiată crearea de echipe mixte interdisciplinare și internaționale în vederea identificării unor teme de interes științific capabile să atragă proiecte inovative pentru inițierea unor noi direcții de cercetare cu:
    1. University of Salento din Lecce, Italia
    2. MedUni Viena și AKH Viena
    3. University of Southampton
  2. Au fost organizate trei workshop-uri cu participarea unor experți internaționali de anvergură (Brown University din SUA, Akdeniz University din Antalia, Turcia, Universitatea Zagreb, Croația, Universitatea Strasbourg, Franța, Universitatea Debreczen, Ungaria), pentru realizarea de schimburi de bune practici, dar și pentru crearea eventuală a unor echipe multidisciplinare.
  3. Organizarea evenimentului „Cafeneaua cercetătorilor” Ediția 3 al cărui scop este acela de promovare a rezultatelor cercetării din universitate, inclusiv a celor obținute cu aportul unor asociați internaționali.
  4. Participarea la două congrese internaționale, ESP Dublin, Irlanda și ”Carrefour de Pathologie”, Paris, Franța
  5. A fost conturat un spațiu de tip Incube Research Center care va permite interacțiunea dintre studenții și cercetătorii proprii și cei incoming pe teme de cercetare științifică.

O4. Dezvoltarea competențelor în domeniul managementului activităților dedicate internaționalizării prin participarea persoanelor resursă la instruiri pe paliere care vizează standarde specifice de acreditare, marketing și recrutare internațională, managementul proiectelor internaționale, armonizare curriculară.

  1. Participarea la cursuri internaționale de instruire și formare privind: managementul proiectelor pentru depunerea de aplicații în competiții internaționale; armonizarea curriculei universitare la standarde europene; marketing și recrutare internațională.
  2. Au fost realizate mai multe mobilități de formare profesională a cadrelor didactice la universități partenere pentru schimb de bune practici la nivel internațional.

O5. Dezvoltarea conceptului de „Smart People”, dezvoltarea cunoștințelor, competențelor digitale și a celor de comunicare într-o limbă de circulație internațională.

  1. A fost organizată cea de a 7-a sesiune de cursuri de pregătire de limbă engleză pentru personalul academic al UMFST G.E. Palade. Cursurile, organizate pe niveluri de cunoaștere a limbii, au vizat abilități de comunicare la nivel conversațional şi profesional. Tematica a urmărit creșterea capacității personalului universității de a utiliza un limbaj profesional corespunzător domeniului de expertiză, respectiv de a gestiona documente oficiale în limba engleză şi aplicații care țin de tehnologia informației.
  2. Au fost organizate cursuri de instruire dedicate dobândirii de abilități de lucru cu programe de calcul tabelar / gestiune de date.
  3. Au fost achiziționate cărți, componente IT, software educaționale și de cercetare relevante internațional, care vor permite desfășurarea unor activități de simulare digitală aplicată în educație și cercetare.

Director de proiect

                                                                                                         Profesor Universitar Dr. Angela Borda

Raport de implementare

Cod final de înregistrare: CNFIS-FDI-2023-F-0490

Domeniul 1 – Cresterea echitatii sociale in vederea incluziunii sociale si sporirea accesului la  invatamantul superior

Titlul proiectului: „Importanța noilor tehnologii în vederea susținerii incluziunii sociale a studenților în cadrul Universității de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „George Emil Palade” – INCLUD-ED,

Buget total: 800.000 lei (FDI: 800.000 lei și cofinanțare UMFST GE Palade 800.000 lei)

 

Scopul proiectului:

Proiectul a avut ca scop îndeplinirea obiectivelor înscrise în politicile educaționale naționale de dezvoltare a învățământului superior, concentrându-se asupra creșterii accesului la educație, participării la un proces educațional favorabil incluziunii, egalității de șanse, echității, asigurării calității educației și formării în raport cu nevoile pieței muncii și cele individuale

Obiectivele și rezultatele proiectului

OB1.Promovarea ofertei educaționale a universității prin campanii de marketing și în mediile defavorizate (licee din mediul rural și orașele sub 10.000 de locuitori), cu implicarea studenților voluntari cu organizarea unor activități tematice sub îndrumarea cadrelor didactice, activități având ca scop atât susținerea elevilor din medii defavorizate cât și atragerea acestora înspre UMFST G. E. Palade

Acest obiectiv a fost atins prin:

 –       campania de promovare a ofertei educaționale a UMFST „G. E. Palade”, onsite/online și în mediile defavorizate

–     realizarea unui studio de pod-cast; s-au achiziționat următorii itemi: un calculator, un microfon, software de editare podcast, căști și a fost pus la dispoziție un spațiu pt găzduire podcast

–     organizarea a două sesiuni de pregătire pt pt examenul de bacalaureat și pt admitere în format online pt elevii din mediile defavorizate

– Organizarea evenimentului „Școala de toamnă UMFSTogether” cu activități tematice, de interes pt elevii de liceu, împreună cu studenții voluntari ai UMFST

OB2.Consilierea și orientarea profesională a studenților UMFST „G. E. Palade”, în vederea adaptării la mediul academic și a conștientizării acestora cu precădere a celor din medii defavorizate, cu privire la importanța continuării studiilor, cu scopul creșterii nivelului de incluziune socială și a scăderii ratei abandonului școlar.

Acest obiectiv a fost atins prin:

  • Dezvoltarea unui program de consiliere în carieră prin realizarea a două activități de grup, cu focus pe dezvoltarea abilităților soft ale studenților în vederea facilitării integrării pe piața muncii
  • Implicarea unor psihologi prin aplicarea unor baterii de teste de identificare a profilului de personalitate al studentului pt a-l ghida în alegerea profesiei adecvate
  • Organizarea activitati de pregatire la biologie și la chimie pt admiterea la facultate, având la bază bibliografia de examen.
  • Analizarea cerințelor și nevoilor studenților cu privire la activitățile de tutorat și de consiliere având ca finalizare două workshop-uri care au avut ca scop incluziunea socială a studenților

OB3.Realizarea unui laborator inteligent (Smart Lab) în care studenții au acces la resurse tehnologice, conținut educațional, și servicii de asistență pt a putea participa la contexte de învățare care să le dezvolte competențele necesare pt profesiile solicitate pe piața muncii. Acest spațiu este mediul în care competențele digitale reprezenta mijlocul de consolidare și practică a abilităților soft ca deziderat de dezvoltare holistică personală și profesională.

Acest obiectiv a fost atins prin:

  • Dezvoltarea unui lab.inteligent si dotarea acestuia cu resursele tehnologice cele mai moderne
  • Realizarea unei aplicații bazate pe inteligență artificială care să asiste candidații la înscriere și la examenul de admitere
  • Dezvoltarea capacității cadrelor didactice de a utiliza metode de predare cu ajutorul tehnologiilor inovative- A fost organizat un curs de dezvoltarea a abilităților de utilizare a metodelor de predare cu ajutorul tehnologiilor inovative

OB4.Dezvoltarea de activități suport pt creșterea posibilităților de angajare a absolvenților, corelarea competențelor obținute de studenții UMFST cu cerințele mediului socio-economic utilizând mijloace de învățare prin noile tehnologii, astfel încât studenții să aplice competențele dobândite pt a deveni antreprenori, medici, profesori, ingineri și profesioniști în diferite domenii.

Acest obiectiv a fost atins prin:

–  Organizarea a două activități cu companii reprezentative, potențiali angajatori ai absolvenților -UMFST G.E. Palade, identificarea partenerilor privați ai universității care își desfășoară activitatea prin utilizarea tehnologiilor moderne

– În noul studio de podcast realizarea a 7 materiale video, câte unul pt fiecare facultate, pt prezentarea facultăților

– Desfășurarea cursurilor de pregătire profesională a studenților și organizarea unei conferințe, cu scopul adaptării la dinamica mediului economic și social.

– Realizarea unui Ghid de bune practici cu accent pe corelarea competențelor obținute de studenții UMFST cu cerințele mediului socio-economic utilizând mijloace de învățare prin noile tehnologii.

Raport de implementare

Cod final de înregistrare: CNFIS-FDI-2023-F-0333

Domeniul 6 – Catalizarea cercetari1 avansate din UMFST pnn stimularea internationalizani si dezvoltarea unei infrastructun performante

Titlul proiectului: „Catalizarea cercetării avansate din UMFST prin stimularea internationalizării și dezvoltarea unei infrastructuri performante ,

Buget total: 858.837,00 lei (FDI: 200.000 lei și cofinanțare UMFST GE Palade 658.837,00 lei)

 

Scopul proiectului:

Proiectul a avut ca scop contribuirea la dezvoltarea capacității instituționale pentru cercetare în cadrul  UMFST prin: sprijinirea elaborării de proiecte de cercetare multidisciplinare în parteneriat cu entități prestigioase de cercetare inclusiv din mediul privat; sustenabilitatea proiectelor de cercetare existente prin asigurarea mentenanței și îmbunătățirea infrastructurii de cercetare

 

Obiectivele și rezultatele proiectului

O1: Sprijinirea elaborării și participarea la proiecte de cercetare multidisciplinare în parteneriat -public-privat cât și cu instituții de cercetare din străinătate- prin crearea unui site dedicat cercetării și inovării în universitate ResearchXXI care să susțină strategia de cercetare și inovare a universității, care să cuprindă doua baze de date : principalele teme și capabilități de cercetare specifice fiecărul centru de  cercetare; istoricul de proiecte și de articole originale reprezentative publicate; posturile vacante de cercetători; parteneri externi pentru diferite teme de cercetare.

Acest obiectiv a fost atins prin:

  • S-a obținut domeniului (URL)  – domeniu URL dedicat sectiunii de cercetare
  • S-a identificat web-hosting (spațiu de stocare a datelor/a conținutului) – sectiune website Cercetare, conectata si integrate cu website universitate
  • S-au colectat de la fiecare centru de cercetare din cadrul UMFST a unei baze de date privind: portofoliul de proiecte derulate și publicațiile ISI elocvente aferente fiecărui centru, aparatura din dotare, membrii fiecărui centru și enumerarea principalelor abilități ale acestora în domeniul cercetării, colaborări anterioare prestigioase, posturile vacante de cercetarec
  • Crearea unei baze de date cu parteneri din mediul universitar, centre de cercetare, agenți economici, cu care universitatea a avut colaborări prealabile sau cu care are contracte/expresii de intenție privind noi teme de cercetare / aceste informații au fost traduse in limba engleza
  • A fost stabilit design-ul și  structura site-ului – structura si design site realizate, conform manualului de identitate vizuala UMFST
  • A fost efectuat construcția propriu-zisă a site-ului UMFST
  • A fost publicat site-ul (accesarea informațiilor prin intermediul URL) – https://umfst.ro/universitate/cercetare/noutati/
  • S-a conectat site-ul cu site-ul UMFST – sectiune website Cercetare, conectata si integrate cu website universitate

O2: Asigurarea sustenabilității proiectelor de cercetare ale universității și demararea de proiecte noi, prin achiziția unui autoclav și asigurarea mentenanței pentru echipamentele/instalațiile/sistemele informatice care susțin activitățile de cercetare în cadrul Centrului de Cercetări Avansate Medicale și Farmaceutice (CCAMF).

Acest obiectiv a fost atins prin:

  • Au fost derulate proceselor de achiziție și contractarea serviciilor și consumabilelor necesare pentru mentenanța echipamentelor de cercetare
  • S-au contractat serviciile de revizie și mentenanță, în special pentru echipamentele de înaltă performanță din cadrul CCAMF
  • S-au efectuat mentenanța echipamentelor, livrarea și instalarea consumabilelor necesare
  • S-au derulat procesele de achiziție pentru autoclav
  • S-a achiziționat autoclavul specific CCAMF
  • S-au livrat aparatele achiziționate s-au pus în funcțiune, și s-a instruit personalul

O3: Stimularea desfășurării activităților de cercetare de tip experimental și translațional din cadrul Biobazei și a Stației Experimentale (BSE) a universității prin achiziționarea de aparatură, materiale și mobilier necesare.

Acest obiectiv a fost atins prin:

  • S-au derulat procesele de achiziție pentru analizator de hematologie și biochimie pentru animale de talie redusă
  • S-a achiziționt aparatura, a materialele consumabile și a mobilierul necesar pentru funcționarea BSE.
  • S-au achiziționat: analizator automat de hematologie și biochimie care prelucrează cantități foarte mici de probe specifice animalelor mic
  • S-au livrat aparatele achiziționate s-au pus în funcțiune, și s-a instruit personalul

O4: Suport pentru activitățile de cercetare prin achiziționarea de servicii care permit accesului membrilor universității la o bibliotecă de cunoștințe medicale online sub formă de articole, studii, materiale de informare, imagini, materiale video.

Acest obiectiv a fost atins prin:

  • Solicitarea de  oferte
  • S-au diseminat informatiile catre membrii universitatii; Baza de date UpToDate este un instrument de suport pentru decizii clinice, o resursă asociată cu cele mai bune rezultate bazate pe dovezi. SAGE JOURNALS Colecțiile HSS (Humanities and Social Sciences) și STM (Science, Technology and Medicine

O5: Sprijin informatic prin achiziționarea unui suport informatic pentru stocarea, prelucrarea și diseminarea rezultatelor cercetărilor care cuprind o bază de date foarte vastă.

Acest obiectiv a fost atins prin:

  • S-a elaborat o configurațe optima a suportului informatic care să satisfacă cerințele exprimate
  • S-au solicitat oferte furnizorilor specializați
  • S-a achiziționat suportul informatic
  • S-a instalat suportul și s-au instruit utilizatorii
  • S-a diseminat acest suport informatic cercetătorilor

Proiectul CNFIS-FDI-2023-0288 a propus continuarea obiectivelor strategice ale Grădinii Botanice Universitare din cadrul UMFST G.E.Palade și anume

I) compatibilizarea infrastructurii cu necesitatea pregătirii profesionale a studenților bazată pe cercetare interdisciplinară și dezvoltarea abilităților practice;
II) promovarea activităților instructiv-educative și a rezultatelor obținute, în vederea creșterii impactului educațional, științific și cultural.

Scopul proiectului: Proiectul a propus dezvoltarea bazei materiale și științifice a Grădinii Botanice Universitare pentru creșterea impactului educațional, științific și cultural la nivelul formării profesionale a studenților din cadrul Univeristății. De asemenea, se urmărește creșterea vizibilității Grădinii Botanice Universitare prin acțiuni de informare a comunității locale.
Astfel, au fost îndeplinite toate obiectivele asumate prin realizarea activităților propuse:

OB1: Îmbunătățirea calității activităților și serviciilor oferite în cadrul Grădinii Botanice Universitare

Rezultat obținut: R1. Activități și servicii oferite de Grădina Botanică cu o calitate îmbunătățită
Acest obiectiv (OB1) s-a realizat prin îndeplinirea tuturor indicatorilor planificați:
I.1. peste 50 mp căi de acces reparate
I.2. peste 50 exemplare de plante ornamentale
I.3. peste 10 piese de mobilier de grădină recondiționate
I.4. peste 50 m gard de împrejmuire
I.5. 100 mp teren amenajat
I.6 și I7. 2 sere dotate cu sistem de umbrire și climă

OB2: Îmbunătățirea condițiilor de pregătire profesională a studenților, bazată pe
dezvoltarea abilităților practice

Rezultatele obținute sunt:
R2: creșterea numărului de plate medicinale din cadrul Grădinii Botanice
R3: studenți integrați în activitățile experimentale
Acest obiectiv (OB2) s-a realizat prin îndeplinirea tuturor indicatorilor planificați:
I.8. peste 3 expediții botanice
I.9. peste 50 de studenți implicați
I.10. peste 50 plante medicinale colectate
I.11. lista teme de cercetare
I.11. 2 culturi experimentale înființate
I.12. 5 culturi didactice întreținute
I.13. 25 lucrări de diplomă în curs de derulare

OB3: Promovarea activităților instructiv-educative și a rezultatelor obținute în cadrul Grădinii Botanice Universitare

Rezultatele obținute sunt:
R4: digitalizarea bazei de date;
R5: creșterea impactului educațional, științific și cultural la nivel local, regional și național prin evenimentele organizate;
R6: favorizarea informării, comunicării și integrarea în comunitatea botanică națională și internațională
Acest obiectiv (OB3) s-a realizat prin îndeplinirea tuturor indicatorilor planificați:
I.14. 1 eveniment realizat
I.15. peste 100 de participanți
I.16. peste 100 de pliante și broșuri de prezentare editate, printate și diseminate
I.17. peste 10 afișe
I.18. 100 de planșe de Herbar incluse in Herbarul electronic
I.19. ½ date încărcate în platforma electronică pentru gestionarea bazelor de date – dategb.umfst.ro
I.20. 3 vizite de lucru

OB4. Management de proiect
Acest obiectiv a reunit activitățile suport pentru atingerea obiectivelor proiectului, și anume: organizarea echipei de proiect, asigurarea calității prin respectarea legislației și procedurilor în vigoare, organizarea activităților proiectului, monitorizarea tehnică și financiară a proiectului, elaborarea și depunerea raportului tehnic financiar.
Acest obiectiv s-a realizat prin îndeplinirea următorilor indicatori:
I.21. Raport tehnic și financiar
I.22. Deviz postcalcul
Realizarea obiectivelor propuse permit Grădinii Botanice Universitare tîrgumureșene să se dezvolte ca un centru didactic și de cercetare științifică, având un grad ridicat de aplicabilitate la nivel de universitate. Obiectivele acestui proiect vor fi continuate și în perioada următoare, urmărindu-se surse de finanțare internă dar și externe, cum ar fi FDI-2024.

Director de proiect
Prof. univ. dr. Corneliu Tanase