Procedura privind recunoaşterea de către UMFST G.E.Palade Tg. Mureş a calităţii de conducător de doctorat sau abilitare, obţinută în instituţii de învăţământ superior acreditate din străinătate
Domeniul de aplicare
Prevederile prezentei proceduri se aplică cetăţenilor români, cetăţenilor din state membre ale Uniunii Europene, ale Spaţiului Economic European, din Confederaţia Elveţiană şi cetăţenilor din state terţe, care dețin calitatea de conducător de doctorat sau abilitare, obţinută în instituţii de învăţământ superior acreditate din străinătate.
Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie George Emil Palade din Târgu Mureș recunoaşte automat calitatea de conducător de doctorat sau abilitare solicitanţilor care au obţinut aceasta calitate:
a. În instituţii acreditate de învăţământ superior sau de cercetare –dezvoltare dintr-un stat membru al Uniunii Europene, al Spaţiului Economic European şi din Confederaţia Elveţiană
b. În instituţii acreditate de învăţământ superior sau de cercetare –dezvoltare incluse în Lista universităţilor de prestigiu din alte state ( https://cnred.edu.ro/ro/universitati-de-top ), aprobată prin Ordin al ministrului educaţiei naţionale, actualizată periodic;
c. În instituţii acreditate de învăţământ superior sau de cercetare –dezvoltare care fac obiectul uneri convenţii internaţionale de recunoaştere reciprocă, încheiate la nivel interguvernamental sau interuniversitar.
Solicitanţii care nu se încadrează în niciuna din situaţiile prevăzute la pct. a., b., c., se adresează Centrului Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor (CNRED) din cadrul ministerului de resort.
Recunoaşterea calităţii de conducător de doctorat şi ocuparea unei funcţii didactice in sistemul românesc de învăţământ superior se realizează în conformitate cu OMECTS nr. 5921/06.12.2016 şi a normelor legale in vigoare.
Recunoaşterea calităţii de conducător de doctorat sau abilitare, în conformitate cu prezenta procedură, este valabilă şi produce efecte juridice la nivelul UMFST G.E.Palade Tg. Mures.
Recunoaşterea calităţii de conducător de doctorat sau abilitare de către CNRED, este valabilă şi produce efecte juridice pe întreg teritoriul României.
Acte necesare
În vederea recunoaşterii calităţii de conducător de doctorat sau a abilitării, solicitantul depune / transmite prin platforma Punctul de Contact Unic electronic (PCUE) la sediul Consiliului pentru Studii Universitare de Doctorat (CSUD), urmatoarele documente:
2. Actul de identitate – copie şi dovada schimbării numelui (dacă este cazul) – copie şi traducere legalizată, în cazul în care este într-o altă limbă, decât cele de circulație internațională (engleză, franceză, germană),
3. Diploma de doctor , dacă actul de studii este obţinut în România sau la una din instituţiile acreditate de învăţământ universitar din state membre UE, al Spaţiului Economic European şi din Confederaţia Elveţiană şi în universităţi de prestigiu din alte state prevăzute în Lista universităţilor de prestigiu din alte state ( https://cnred.edu.ro/ro/universitati-de-top ), copie simplă şi, în cazul în care este într-o altă limbă, decât cele de circulație internațională (engleză, franceză, germană) traducere legalizată,
4. Atestatul de recunoaştere a diplomei de doctor emis de CNRED , dacă actul de studii este obţinut la instituţii acreditate de învăţământ universitar din străinătate, altele decât cele menţionate la pct. 3.;
5. Diploma/adeverinţa care atestă calitatea de conducător de doctorat sau abilitare, eliberată de instituţiile menționate mai sus ( la lit. a . ,b . ,c .) şi o copie simplă şi în cazul în care este într-o altă limbă, decât cele de circulație internațională (engleză, franceză, germană) traducere legalizată;
6. CV-ul şi lista cu lucrări ştiinţifice .
7. Copie după dovada achitării taxei.
Actele de studii supuse recunoaşterii sunt autentificate cu apostila de la Haga, pentru statele care sunt părţi ale Convenţiei privind apostila de la Haga, iar pentru celelalte state actele de studii sunt supralegalizate sau însoţite de adeverinţa de autenticitate emisă de către autorităţile competente din ţara de provenienţă.
Scutirea de apostilare sau supralegalizare este permisă în temeiul legii al unui tratat internaţional la care România esteparte sau pe bază de reciprocitate.
Recunoașterile se pot solicita și elibera în format letric sau în formă online prin platforma Punctul de Contact Unic electronic (PCUe). În cazul solicitării online actele necesare se transmit prin platforma PCUe.
Solicitările în format letric se depun personal sau prin reprezentanţi, cu împuternicire legală.
Solictările depuse în format letric sau transmise online se înregistrează la Registratura Universităţii, după care întră în aria de responsabilitate al Consiliului pentru Studii Universitare de Doctorat (CSUD) şi primeşte avizul de legalitate al Serivciului juridic al UMFST G.E. Palade Tg. Mureș.
Evaluarea și soluționarea dosarului
Consiliul pentru Studii Universitare de Doctorat (CSUD) solicită Consiliului Şcolii Doctorale (CSD) o comisie formată din 3 specialişti, membri CSD, care în termen de 5 zile lucrătoare, verifică şi se exprimă asupra îndeplinirii condiţiilor de recunoaştere a calităţii de conducător de doctorat sau abilitare.
Dacă se constată neclarităţi, comisia solicită şi alte documente, persoanei în cauză, prin corespondenţă electronică sau prin poştă /sau prin platforma Punctul de Contact Unic electronic (PCUe), solicitantul fiind obligat ca în termen de maxim 5 zile lucrătoare, să depună/transmită documentele solicitate. În caz contrar, comisia va respinge cererea de recunoaştere.
În cazul în care comisia constată existenţa unor suspiciuni privind autenticitatea actelor de studii, aceasta sesisează organele compentente.
În situaţiaîn care se constată îndeplinirea condiţiilor, comisia de specialişti elaborează un Raport de analiză cu propunerea de recunoaştere a calităţii de conducător de doctorat sau abilitare şi-l înaintează conducerii UMFST G.E. Palade Tg. Mureș în vederea emiterii deciziei de recunoaştere.
În baza deciziei Rectorului de recunoaştere, emisă în maxim 5 zile lucrătoare de la informare, CSUD eliberează Atestatul de recunoaştere.
Eliberarea atestatului de recunoaștere
Atestatul de recunoaștere a calităţii de conducător de doctorat sau abilitare se poate elibera în format letric sau în format electronic (în cazul în care este solicitat prin platforma PCUe).
Atestatul de recunoaştere a calităţii de conducător de doctorat sau abilitare în format letric semnată olograf, se eliberează titularului sau unei persoane împuternicite de către acesta.
La cererea scrisă a solicitantului Atestatul de recunoaştere se poate transmite și prin servicii poştale, sau online prin platforma PCUe, în format electronic, semnat electronic în funcție de modul în care a fost făcută solicitarea.
Atestatul de recunoaştere completat în format letric şi neridicat se păstreză în arhiva UMFST G.E. Palade Tg. Mureş cu termen permanent.
Durata de soluționare și taxa de procesare
Durata de soluţionare a calităţii de conducător de doctorat sau abilitare este de maxim 30 zile lucrătoare de la data depunerii actelor şi înregistrarea cererii.
Pentru analiza dosarelor, se va percepe o taxă de procesare stabilită anual de către Senatul universitar, care va include şi taxele poştale pentru corespondenţa cu solicitanţii.
Detalii de plată:
Pentru încasarea în LEI:
Universitatea de Medicina, Farmacie, Stiinte si Tehnologie “George Emil Palade” Tg.Mures
(U.M.F.S.T. “George Emil Palade”) Tg.Mures Str.Gh.Marinescu Nr.38Judetul Mures
Cod Fiscal: 4322742
Banca: TREZORERIA Tg. Mures
Cont IBAN lei : RO32TREZ47620F330500XXXX
Pentru încasarea în EURO:
Universitatea de Medicina, Farmacie, Stiinte si Tehnologie “George Emil Palade” Tg.Mures
(U.M.F.S.T. “George Emil Palade”) Tg.Mures Str.Gh.Marinescu Nr.38Judetul Mures
Cod Fiscal: 4322742
Banca: Banca Comercială Română Tg. Mureș
Cont IBAN (EURO): RO92 RNCB 0193 0159 6780 0002
COD SWIFT: RNCBROBU
Atacarea deciziei de recunoaștere
În cazulîn carecomisia nu recunoaşte calitatea de conducător de doctorat sau abilitare, candidatului i se aduce la cunoştinţă, prin orice mijloace, acesta având la dispoziţie 48 ore de ore de la comunicare, pentru a depune contestaţie.
Contestaţia va fi rezolvatăîn termende 3 zile lucrătoare, de către o comisie de contestaţie, iar rezultatul va fi comunicat prinafişare pe site-ul oficial al universității sau prin poşta electronică sau prin platforma PCUe .
Comisia de soluționare a constestațiilor este propusă de Consiliul pentru Studii Universitare de Doctorat (CSUD). Membrii comisiei nu au / nu au avut relații de colaborare cu solicitanții. Nu pot avea calitatea de membri ai comisiei de soluționare a contestațiilor, persoanele care au evaluat inițial dosarul de recunoaștere.
Decizia comisiei poate fi contestată o singură dată.
Ulterior decizia definitivă a Universității poate fi atacată la instanțele de judecată.
Date de contact:
Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureș
Adresa: Gh. Marinescu, 38, Târgu Mureș, Mureș, 540139, ROMANIA
Telefon: +40-265-21 55 51; fax:+40-265-21 04 07
Adresa de mail: rectorat@umfst.ro
Persoana de contact: Director Consiliul pentru Studii Universitare de Doctorat (CSUD) – adresa de email: scoala.doctorala@umfst.ro
Tel. 0265-215551/int. 124
Procedura operațională în detaliu poate fi consultată aici