RAPORT DE IMPLEMENTARE AL PROIECTULUI
Obiectivele proiectului:
1.Continuarea procesului de perfectionare si optimizare a activitatilor educationale din UMFST prin alocarea resurselor necesare stafului academic pentru a isi moderniza metodele de predare utilizand instrumente inovative, tehnici VR/XR, adaptarea continua a proceselor de evaluare pe platforme online, cu accent pe pregatirea curriculara pentru noile programe educationale infiintate la nivelul Universitatii.
Acest obiectiv a fost atins prin:
- Inrolarea cadrelor didactice la cursurile de perfectionare. Grupul tinta a fost format din acele cadre didactice care nu au beneficiat de cursuri de formare in tehnici de predare si evaluare pana in prezent, la nivel institutional. Pentru cursurile tip Coursera s-au selectat cadre didactice care au identificat domeniile in care doresc sa se specializeze/perfectioneze, sa dobandeasca noi abilitati si competente pentru a îmbunătății calitatea activitatilor didactice.
- Organizarea cursurilor de perfectionare pentru grupul tinta. S-au organizat sesiuni de pregatire pentru 50 de cadre didactice, cu activitati si cursuri pe grupe mici cu elemente de simulare, evaluare si feedback, iar cursantii au primit materiale suport. Lectorii au fost cadre didactice cu pregatire specifica in domeniile vizate: (TBL), (PBL), (OSCE), MCQ. S-a continuat procesul de schimb de bune practici cu colegii din cadrul filialei Hamburg a UMFST, pentru a maximiza beneficiile utilizarii metodelor didactice utilizand tehnilogii VR/XR.
- Participarea membrilor echipei de coordonare a procesului de optimizare a educatiei academice la instruiri organizate pe teme actuale, la nivel mondial, in conformitate cu ariile de studiu din universitate. Avand in vedere rezultatete obtinute in anii anteriori, cadrele didactice care au indentificat oportunitati de dezvoltare urmand cursuri pe consacrate si apreciate, pe platforme de tip Coursera, au fost selectate si spijinite sa urmeze aceste cursuri.
- Optimizarea implementarii platformelor electronice de predare si evaluare continua a studentilor, a presupus imbunatatirea abilitatilor de utilizare a platformelor de predare on-line, familiarizarea cu noile functii ale acestora, astfel incat sa fie folosite la maxim facilitatile pe care aceste platforme le pot aduce procesului didactic.
- Eficientizarea procesului didactic prin suport procedural, si a platformelor de e-learning cu promovarea normelor deontologiei si eticii academice. CEIPSCU a coordonat procesul de extindere a procedurii de aplicare standardizata a tehnicilor PBL, TBL care au fost adaptate specificului noilor domenii de studii implicate. S-a adaptat si perfectionat ghidul de desfasurare a examenului de tip OSCE, si au fost identificate si amenajate spatiile necesare desfasurarii acestui tip de examinare, in cadrul centrului de evaluare al UMFST.
2. Modernizarea bazei materiale pentru activitatile educationale practice, prin dotarea laboratoarelor cu echipamente ce sunt utilizate in situatii reale, integrate cu platforme electronice, si care ajuta studentii sa aplice cunostintele teoretice intr-un mediu sigur, si sa deprinda abilitati si competente care sa ii pregateasca conform cerintelor actuale de pe piata muncii, in domeniile de studiu oferite de UMFST. Instruirea cadrelor didactice in utilizarea acestor echipamente.
Acest obiectiv a fost atins prin:
- Pregatirea activitatilor de invatare moderna pentru pregatirea practica a studentilor. S-au ales discipline pilot din toate domeniile de studiu ale UMFST care au implementat metodele de invatare prin activitati practice.
- Realizarea training-ului pentru folosirea de catre cadrele didactice a echipamentelor de invatare moderna pentru pregatirea studentilor prin activitati practice, care ii expun unor situatii similare celor reale. Trainingul a acoperit si pregatirea cadrelor didactice in utilizarea echipamentelor si platformelor online suport.
- Crearea comunicarilor si conexiunilor virtuale cu alte universitati referitoare la scopul de a realiza impreuna schimburi de bune practici in domeniul cresterii calitatii procesului didactic, impartasirea experientelor avute in utilizarea tehnologiilor, echipamentelor si platformelor e-learning.
3.Sustinerea institutionala a activitatilor de digitalizare educationala, utilizarea platformelor informatice ca suport pentru activitatile didactice – pentru desfasurarea dar si pentru organizarea acestora si dezvoltarea competentelor digitale ale cadrelor didactice, personalului didactic auxiliar si ale studentilor
Acest obiectiv a fost atins prin:
- S-a realizat dezvoltarea centrului de competente pentru administrarea platformelor informatice de suport si activitati didactice inclusiv resurse scalabile la nivel institutional prin evaluarea situatiei privind gradul de digitalizare la nivelul institutiei, departamentelor si utilizatorilor. Au fost documentate procesele digitalizate automate in conformitate cu cerintele managementului calitatii.
- S-au derulat programele de formare a competentelor digitale a cadrelor didactice si personalului administrativ. Acestia au fost instruiti on-the –job in utilizarea solutiilor digitale care le faciliteaza activitatile.
4. Dezvoltarea structurilor si procedurilor de privind evaluarea calitatii predarii in cadrul Universitatii de Medicina, Farmacie, Stiinte si Tehnologie din Targu Mures.
Acest obiectiv a fost atins prin:
- S-a realizat uniformizarea si adaptarea sistemului de examinare la standarde internationale prin utilizarea unei platforme electronice. S-a continuat perfectionarea evaluarii unitare a studentilor (sumativa si formativa).
- Monitorizarea calitatii activitatii didactice. Echipa de implementare a proiectului a evaluat calitatea activitatilor didactice prin analiza baza de date a chestionarelor completate de catre studenti prin platforma University Management System.
Director de proiect
Prof. univ. dr. Mărginean Oana