Obiectivele proiectului:
O1 1.1. Inrolarea cadrelor didactice la cursurile de perfectionare. Procesul de instruire a cadrelor didactice pentru imbunatatirea calitatii procesului educational, sustinut prin proiectele FDI anterioare din perioada 2016-2022, a continuat conform planului institutional. Grupul tinta a fost format din acele cadre didactice care nu au beneficiat de cursuri de formare in tehnici de varf de tipul VR si AR din domeniile inginerie si arhitectura, dar și din cadre didactice care nu au beneficiat de metode inovative de predare si evaluare la nivelul tuturor programelor de studii din universitate.
1.2. Continuarea organizarii de cursuri de perfectionare pentru grupul tinta. S-au organizat sesiuni de pregatire pentru 50 de cadre didactice, cu activitati si cursuri pe grupe mici, cu elemente de simulare, evaluare si feedback, cursuri de tip Problem Based Learning (PBL), Objective Structured Clinical Exam (OSCE), metode standardizate de evaluarea a studentilor si elaborare de teste tip MCQ.
1.3. Organizarea unui laborator VR de inginerie, pentru a maximiza beneficiile utilizarii metodelor didactice utilizand tehnologii VR/AR, pentru transformarea digitala a proceselor de teaching bazate pe tehnologii VR si AR, modernizarea continutului curicular de la nivelul facultatii de inginerie in domenii de specializare inteligenta, proiectare de vizualizare asistata 3D, introducerea unor activitati practice ce vizeaza interactiunea avansata om-masina, dar si dezvoltarea aplicatiilor AR si VR si tehnologii software specifice.
1.4. Participarea membrilor echipei de coordonare a procesului de optimizare a educatiei academice la instruiri pe teme actuale, la nivel mondial, in concordanta cu ariile curiculare din universitate. – participarea la cursuri/conferinte de instruire on-site si/sau online.
1.5. Optimizarea implementarii platformelor electronice de predare si evaluare continua a studentilor, cu aprofundarea si imbunatatirea insusirii abilitatilor de utilizare a platformelor de predare on-line, familiarizarea cu noile functii ale acestora, cu fructificarea la maxim a facilitatilor acestor platforme in procesul didactic.
O2 2.1. Aprofundarea activitatilor de invatare moderna pentru pregatirea practica a studentilor. S-a crescut numărul de discipline pilot din toate domeniile de studiu ale UMFST, care au implementat metodele de invatare prin activitati practice (ecografe portabile).
2.2. Trainingul cadrelor didactice in folosirea echipamentelor de ultasonografie pentru pregatirea studentilor in domeniul imagisticii digitale.
2.3. Crearea accesului la platforme internationale online de invatare 3D (cursuri, atlase, imagini, materiale video) softuri, chiar biblioteci electronice medicale accesibile studentilor de la programele de studii medicale pentru a creste calitatea procesului educational.
O3 3.1. Modernizarea centrului de competente pentru administrarea platformelor informatice de suport si activitati didactice la nivel institutional prin digitalizare la nivelul institutional, procesele digitalizate automate vor fi in conformitate cu cerintele managementului calitatii.
3.2. Desfasurarea programelor de formare a competentelor digitale a cadrelor didactice. Personalul didactic a fost instruit pentru a putea utiliza solutiile digitale care le faciliteaza activitatile.
O4 4.1. Uniformizarea si perfectionarea sistemului de examinare la standarde internationale prin utilizarea unei platforme electronice. S-a continuat efectuarea evaluarii unitare a studentilor (sumativa si formativa) cu modernizarea utilizarii platformei Blackboard la UMFST si a platformei de elaborare si centralizare a testelor MCQ prin platforma UCAN, care a fost extinsa si la nivelul altor programe de studiu din universitate.
4.2. Monitorizarea calitatii activitatii didactice. Echipa de implementare a proiectului a evaluat calitatea activitatilor didactice (de predare si practice), analizand baza de date a chestionarelor completate de catre studenti prin platforma University Management System si implementare si achizitionarea unui soft de manageriere corecta a acestui proces, promovand astfel respectarea deontologiei si eticii academice
5. Management de proiect: s-au realizat activitati suport pentru implementarea eficienta a proiectului.
Rezultate:
R1.O1. 50 cadre didactice specializate in utilizarea metodelor noi de predare VR/AR
R2.O1. 30 cadre didactice perfectionate pentru noi metode de predare/evaluare
R3. O1. 1 Laborator VR/AR amenajat
R4.O1. 30 Cadre didactice perfectionate in optimizarea platformelor electronice/evaluare a studentilor
R1.O2. Extinderea dotarilor cu echipamente (ecografe portabile) pentru activitatile practice cu studentii
R2.O2. 15 Cadre didactice perfectionate si specializate in utilizarea acestor echipamente
R3.O2. Acces la 2 platforme internationale online de studiu
R1.O3. 30 Cadre didactice specializate in instrumentele digitale
R1.O4. Prelungirea dreptului de utilizare a platformei UCAN ca instrument de imbunatatire a procesului didactic si eticii academice in UMFST
R2.O4. 4 Rapoarte de evaluare a calitatii actului didactic in vederea imbunatatirii acestuia
Indicatori:
I1.50 de cadre didactice implicate in procesul de optimizare a calitatii procesului didactic academic, conform normelor de etica si deontologie academica
I2. 50 cadre didactice care au participat la cursurile instruire in metode noi de predare/evaluare
I3. Raport al evaluarii performantelor studentilor la examinarile sumative
I4.15 cadre didactice care au participat la trainingul utilizarii ecografelor portabile
I5. 500 de studenti cu abilitati practice rezultate din utilizarea echipamentelor moderne in cadrul activitatilor didactice
I6. 100 studenti au obtinut abilitati in utilizarea tehnologiei VR/AR
I7. Raport al evaluarii satisfactiei studentilor fata de implementarea tehnicilor moderne de predare, platformelor de teaching si evaluarea procesului de examinare in UMFST