Vizibilitate si competitivitate la nivel international-strategie majora a UMFST G.E. Palade Targu Mures de dezvoltare durabila, CNFIS-FDI-2023-F-0335

Cod final de înregistrare: CNFIS-FDI-2023-F-0335

Acronim: InterUMFST

 Scopul proiectului

Scopul proiectului a fost ca printr-un set complex de acțiuni să contribuie la dezideratul de internaționalizare al Universității de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie (UMFST) G.E. Palade din Târgu Mureș, prin raportare la piața mondială a educației, principalul mod prin care universitatea înțelege să își crească standardele de calitate și de notorietate ale învățământului și cercetării.

Obiectivele proiectului

Proiectul a reprezentat o oportunitate de continuare a obiectivelor din proiectele FDI anterioare, în acord Planul Strategic al Universității 2020-2024 care setează necesitatea unui proces de internaționalizare în continuă evoluție, cât mai sustenabil, care să conducă la întărirea legăturii dintre global, regional și local, în așa fel încât spațiului universitar târgu mureșean să fie conectat la tendințele internaționale de dezvoltare academică și de cercetare într-un mediu inovativ, deschis și multicultural.

Activități realizate în corelație cu obiectivele proiectului

O1. Promovarea ofertei educaționale disponibilă în limbi de circulație internațională, în vederea îmbunătățirii vizibilității și a creșterii atractivității universității prin acțiuni de marketing universitar la nivel internațional.

  1. Participarea UMFST G.E. Palade la un târg educațional internațional destinat dezvoltării parteneriatelor globale, creșterii vizibilității și conectării cu profesioniști din domeniul educației universitare (EAIE Rotterdam, Olanda).
  2. Popularizarea participării la acest târg prin portalurile media ale universității (site, blog, Facebook, Instagram).
  3. Organizarea a 2 evenimente online de tip Porți Deschise: a). un Staff Week, b). un eveniment de prezentare a universității (prezentare generală și a programelor de studiu) unor potențiali parteneri internaționali într-o Alianță Europeană.

O2. Îmbunătățirea serviciilor  oferite de universitate prin dezvoltarea spațiilor și a suportului informațional, inclusiv prin digitalizare, pentru studenții și cadrele didactice internaționale.

  1. A fost dezvoltată aplicația UMFStart pentru telefoane mobile, (creată în proiectul FDI precedent), în sensul că au fost adăugate mai multe informații relevante despre universitate, au fost actualizate cele existente și au fost traduse informațiile din aplicație în limba engleză.
  2. Au fost actualizate unele informații în limba engleză pe website-ul universității în secțiunile relevante, dedicate schimburilor internaționale, ofertei de studii și facilităților universității (bibliotecă, bază sportivă, centre de cercetare), actualizare care este în continuă desfășurare.
  3. A fost realizată și tradusă în limba engleză Broșura universității, ca și ghid informațional despre UMFST G.E. Palade. Ea se adresează în primul rând studenților, dar și cadrelor didactice și de cercetare incoming.
  4. A fost creat un spațiu adecvat pentru desfășurarea în condiții optime a acțiunilor de promovare și susținere a oportunităților de mobilitate internațională.

O3. Intensificarea cooperării academice internaționale și valorificarea oportunităților de cercetare-dezvoltare-inovare prin implementarea cercetării interdisciplinare în cadrul unor parteneriate transfrontaliere. 

  1. A fost inițiată crearea de echipe mixte interdisciplinare și internaționale în vederea identificării unor teme de interes științific capabile să atragă proiecte inovative pentru inițierea unor noi direcții de cercetare cu:
    1. University of Salento din Lecce, Italia
    2. MedUni Viena și AKH Viena
    3. University of Southampton
  2. Au fost organizate trei workshop-uri cu participarea unor experți internaționali de anvergură (Brown University din SUA, Akdeniz University din Antalia, Turcia, Universitatea Zagreb, Croația, Universitatea Strasbourg, Franța, Universitatea Debreczen, Ungaria), pentru realizarea de schimburi de bune practici, dar și pentru crearea eventuală a unor echipe multidisciplinare.
  3. Organizarea evenimentului „Cafeneaua cercetătorilor” Ediția 3 al cărui scop este acela de promovare a rezultatelor cercetării din universitate, inclusiv a celor obținute cu aportul unor asociați internaționali.
  4. Participarea la două congrese internaționale, ESP Dublin, Irlanda și ”Carrefour de Pathologie”, Paris, Franța
  5. A fost conturat un spațiu de tip Incube Research Center care va permite interacțiunea dintre studenții și cercetătorii proprii și cei incoming pe teme de cercetare științifică.

O4. Dezvoltarea competențelor în domeniul managementului activităților dedicate internaționalizării prin participarea persoanelor resursă la instruiri pe paliere care vizează standarde specifice de acreditare, marketing și recrutare internațională, managementul proiectelor internaționale, armonizare curriculară.

  1. Participarea la cursuri internaționale de instruire și formare privind: managementul proiectelor pentru depunerea de aplicații în competiții internaționale; armonizarea curriculei universitare la standarde europene; marketing și recrutare internațională.
  2. Au fost realizate mai multe mobilități de formare profesională a cadrelor didactice la universități partenere pentru schimb de bune practici la nivel internațional.

O5. Dezvoltarea conceptului de „Smart People”, dezvoltarea cunoștințelor, competențelor digitale și a celor de comunicare într-o limbă de circulație internațională.

  1. A fost organizată cea de a 7-a sesiune de cursuri de pregătire de limbă engleză pentru personalul academic al UMFST G.E. Palade. Cursurile, organizate pe niveluri de cunoaștere a limbii, au vizat abilități de comunicare la nivel conversațional şi profesional. Tematica a urmărit creșterea capacității personalului universității de a utiliza un limbaj profesional corespunzător domeniului de expertiză, respectiv de a gestiona documente oficiale în limba engleză şi aplicații care țin de tehnologia informației.
  2. Au fost organizate cursuri de instruire dedicate dobândirii de abilități de lucru cu programe de calcul tabelar / gestiune de date.
  3. Au fost achiziționate cărți, componente IT, software educaționale și de cercetare relevante internațional, care vor permite desfășurarea unor activități de simulare digitală aplicată în educație și cercetare.

Director de proiect

                                                                                                         Profesor Universitar Dr. Angela Borda

Informații generale

Domeniu:

educație

Valoare proiect:

803.246,00 lei

Director de proiect / Responsabil partener:

Prof. dr. Angela Borda

Perioada de implementare:

01.04.2023-16.12.2023

Website: