Educație, mentorat, acces și incluziune pentru studenții cu dizabilități – EMBRACE UMFST – CNFIS-FDI-2024-F-0216

Cod final de înregistrare: CNFIS-FDI-2024-F-0216

Denumire instituție: UNIVERSITATEA DE MEDICINA, FARMACIE, ȘTIINȚE SI TEHNOLOGIE ”GEORGE EMIL PALADE” DIN TARGU MURES

Titlu proiect: Educație, mentorat, acces și incluziune pentru studenții cu dizabilități – EMBRACE UMFST

Domeniu vizat: 8.Susţinerea participării și accesului studenților cu dizabilități la procesul educațional

Bugetul aprobat: 437.286 lei (ME 200.000 lei, cofinanțare UMFST 237.286 lei)

Scop: Dezvoltarea capacității UMFST pentru incluziunea studenților cu dizabilități (studenți și elevi, ca viitori studenți) în vederea facilitării accesului și a participării acestora la educație superioară, oferindu-le prin măsuri adecvate șanse sporite de integrare socială și pe piața muncii în contextul provocărilor actuale ale societății.

Obiective și rezultate:

OS1. Promovarea ofertei educaționale în rândul elevilor cu dizabilități

Rezultate: a fost creat unui set de materiale promoționale; 35studenți, inclusiv cu dizabilități, au participat la acțiuni de promovare; au fost vizitate 45 de licee pentru promovarea programelor, ocazie cu care cca. 2000 de elevi (inclusiv cu dizabilități), au fost informați cu privire la oferta educațională a universității.

OS2. Realizarea unei platforme digitale integrate cu baza de date a studenților cu dizabilități

Rezultate: Platforma digitală a fost implementată cu succes și a fost constituită baza de date ca instrument de facilitare pentru monitorizarea progresului studenților și adaptarea intervențiilor de sprijin.

OS3. Adaptarea website-ului UMFST la nevoile persoanelor cu dizabilități:**

Rezultate: Website-ul a fost adaptat cu tehnologii specifice pentru accesibilizare.

OS4. Îmbunătățirea accesibilității infrastructurii fizice

Rezultate: Spații educaționale au fost dotate și adaptate pentru crearea unui mediu de incluziv pentru studenții cu dizabilități.

OS5. Facilitarea accesului studenților cu dizabilități la activități specifice pentru reducerea abandonului universitar

Rezultate: S-a realizat un raport privind progresul academic, iar sistemul de mentorat și tutoriat a fost implementat cu succes, contribuind la reducerea riscului de abandon universitar.

OS6. Creșterea șanselor studenților cu dizabilități de acces pe piața muncii și incluziune în societate

Rezultate: S-a organizat un workshop cu angajatori în care s-a discutat despre integrarea pe piața muncii a studenților cu dizabilități, au fost dezvoltate acorduri de colaborare (4) pentru stagii de practică (15) accesibile studenților cu dizabilități.

OS7. Realizarea unui Ghid de bune practici privind incluziunea studenților cu dizabilități

Rezultate: Ghidul de bune practici a fost elaborat și publicat, oferind recomandări utile pentru implementarea unor strategii eficiente de incluziune.

OS8. Creșterea nivelului de informare și receptivitate privind incluziunea studenților cu dizabilități

Rezultate obținute: S-a creat un set de materiale informative pentru a crește gradul de conștientizare cu privire la incluziunea studenților cu dizabilități și s-a organizat un workshop în care studenți cu dizabilități au împărtășit din experiența lor.

Concluzii: Proiectul EMBRACE UMFST a demonstrat, printr-un sprijin integrat, eficacitatea intervențiilor sale în promovarea incluziunii studenților cu dizabilități.

Director de proiect,

Prof. dr. Mihaela Kardos

Informații generale

Domeniu:

educație

Valoare proiect:

437.286 lei

Director de proiect / Responsabil partener:

Prof. dr. Mihaela Kardos

Perioada de implementare:

15.04.2024-16.12.2024

Website: