Echitate, incluziune si invatare prin tehnologii de realitate extinsa, la UMFST – CNFIS-FDI-2022-0664 – Raport de implementare

Cod final de inregistrare: CNFIS-FDI-2022-0664

Domeniul 1 – Cresterea echitatii sociale in vederea incluziunii sociale si sporirea accesului la invatamantul superior

Titlul proiectului: “Echitate, incluziune si invatare prin tehnologii de realitate extinsa, la UMFST”

Buget total: 1.668.101 lei (FDI: 240.000 lei si cofinantare UMFST G.E.Palade din Tg Mures 1.428.101lei)

Scopul proiectului

Proiectul CNFIS-FDI-2022-0664 are ca scop cresterea accesului la invatamantul superior pentru tinerii din medii, defavorizate si reducerea abandonului universitar la UMFST, utilizand metode de predare inovative, tehnologii moderne si platforme on-line, care pot creste accesul si implicarea studentilor in procesul de invatare, si creste atractivitatea UMFST pentru absolventii de liceu.

Prin extinderea laboratorului de invatare XR s-a urmarit promovarea unui invatamant de calitate centrat pe student, prin stimularea accesului si participarii la educatie universitara a tinerilor provenind din medii socio-economice defavorizate, aflati la risc de excluziune. Tehnologiile XR ofera avantajul experimentarii, si sunt un instrument important in dobandirea competentelor pe care angajatorii le cauta la absolventii de invatamant superior, contribuind la procesul de corelare a ofertei educationale cu cererea pietei muncii.

Activitatile proiectului

A1 Promovare online a ofertei educationale a UMFST

A1.1Elaborarea campaniei de promovare on-line a ofertei educationale a UMFST, orientata in special catre absolventii de liceu din medii defaforizate, mediul rural si orase cu mai putin de 10.000 de locuitori.

A1.2 Derularea campaniei de promovare a ofertei educationale a UMFST – comunicare online pentru informare si sustinerea accesului la educatie in invatamantul superior, pentru categoriile tinta: actualizarea si completarea platformei de admitere https://adminfo.umfst.ro/ si a blogului UMFST cu oferta educationala pentru anul universitar 2022-2023, facilitatile oferite de Universitate, realizarea emisiunilor UMFST TV de promovare a admiterii,  tutoriale video pentru inscrierea la admitere online,  promovarea pe canalele social-media UMFST.

A1.3 Analiza rezultatelor campaniei de promovare – analiza numarului de candidati inscrisi la examenele de admitere.

A2 Organizarea sesiunilor online de pregatire pentru admiterea la UMFST (O1)

A2.1 Pregatirea derularii sesiunilor de pregatire on line, din punct de vedere tehnic.

A2.2 Derularea programelor de pregatire online pentru admitere, pentru domeniile medicale.

A3. Organizarea activitatilor didactice in cadrul disciplinelor care utilizeaza tehnologia VR

A3.1 Achizitia licentelor software de proeictare/modelare poligonala 3D, de transpunere in realitate virtuala,  care vor asigura insusirea de catre studenti a competentelor necesare pe piata muncii. Acestea vor tine seama de competentele pe care studentii trebuie sa le dobandeasca, pentru a corespunde cerintelor mediului socio-economic/pietei muncii.

A3.2 Dezvoltarea capacitatii cadrelor didactice de a utiliza metodele de predare cu ajutorul tehnologiilor inovative XR. Inrolarea acestora in programe de instruire pentru utilizarea echipamentelor XR.

A3.3 Derularea activitatilor didactice – organizarea tutoriatelor pentru studenti, in vederea insusirii cunostintelor academice necesare pe piata muncii.

A3.4 Evaluarea programelor pilot de catre studenti. Studentii care participa la activitati didactice in care este utilizata simularea, completeaza la finalul acestora formularele de feedback, in care evalueaza calitatea activitatilor.

A4. Organizarea activitatilor remediale si de consiliere dedicate prevenirii abandonului universitar

A4.1. Analiza situatiei privind abandonul universitar la UMFST – decanatele fiecarei facultati vor transmite datele privind abandonul universitar, pe ani, si situatia studentilor care nu au promovat examenele, precum si disciplinele la care studentii nu au promovat. Datele vor fi analizate, iar in functie de rezultatele analizei vor fi programate activitatile remediale pentru studentii aflati la risc.

A4.2. Dezvoltarea capacitatii cadrelor didactice de a utiliza metodele de predare cu ajutorul tehnologiile inovative, pentru activitatile remediale si de consiliere – inrolarea acestora in programe de instruire pentru utilizarea echipamentelor XR. Cadrele didactice vor putea utiliza tehnologia in dezvoltarea proceselor educationale, si vor adapta aceste procese in functie de necesitatile studentilor din grupul tinta.

A4.3. Desfasurarea activitatilor remediale si de consiliere, utilizand simularea XR – organizarea tutoriatelor pentru studenti, inclusiv cei aflati la risc de abandon, in vederea insusirii cunostintelor academice necesare si promovarii examenelor.

A4.4. Evaluarea activitatilor remediale de catre studenti. Studentii care participa la activitati didactice in care este utilizata simularea, completeaza la finalul acestora formularele de feedback, in care evalueaza calitatea activitatilor.

A5 Organizarea de workshop-uri cu companii reprezentative, potentiali angajatori ai absolventilor UMFST identificarea partenerilor din mediul privat, potentiali angajatori a absolventilor UMFST, in vederea consolidarii parteneriatelor cu acestia. ReprezentantiI mediului socio-economic, de afaceri si cercetare, angajatori relevanti, cu care UMFST poate derula programe comune  (intership, training-uri, workshop-uri, activitati de mentorat) pot contribui la  asigurarea pregatirii si formarii profesionale a studentilor, cresterea gradului de insertie a absolventilor, identificarea modalitatilor de sprijin si integrare in piata muncii a persoanelor din medii defavorizate, a categoriilor dezavantajate. 

A6. Management de proiect –activitate suport pentru atingerea obiectivelor proiectului, care presupune organizarea echipei de proiect, a activitatilor proiectului, monitorizarea tehnica si financiara si elaborarea/depunerea raportului tehnic financiar.

Obiectivele proiectului

OB1. Promovarea ofertei educationale a UMFST catre absolventii de liceu din medii defavorizate, prin campanii on-line tintite, care sa se adreseze liceelor din mediul rural si din  orasele mici, dar si prin sesiuni de invatare on line, care ii pot ajuta pe elevi sa isi insuseasca materialul didactic pentru admitere.

OB2. Cresterea capacitatii universitatii de incluziune a studentilor, in special celor proveniti din medii defavorizate, in vederea reducerii abandonului universitar, cresterea promovabilitatii la examene si imbunatatirea calitatii procesului educativ si a rezultatelor obtinute de studenti, utilizand mijloacele de invatare Realitatea Extinsă(XR).

OB3. Cresterea nivelului de incluziune sociala prin imbunatatirea serviciilor de consiliere si orientare profesionala, in vederea constientizarii si motivarii studentilor asupra importantei continuarii studiilor.

OB4. Corelarea competentelor obtinute de absolventii UMFST cu cerintele de pe piata muncii, prin adaptarea curriculei cu activitati didactice practice, utilizand mijloacele de invatare Augmented Reality si Virtual Reality, astfel incat studentii sa dobandeasca competente adaptate dinamicii mediului social si economic.

Aceste obiective sunt în concordanță cu Planul Strategic de Dezvoltare Institutionala 2020-2024, ce propune o viziune comuna pentru excelenta in educatie, obtinuta prin Inovatie, Integrare si Internationalizare.

Director de proiect
Conf. univ. dr. Boeriu Cristian Marius

Informații generale

Domeniu:

educație

Valoare proiect:

1.668.101 lei

Director de proiect / Responsabil partener:

Conf. univ. dr. Boeriu Cristian Marius

Perioada de implementare:

20.04.2022 - 16.12.2022

Website: