Scopul proiectului: Dezvoltarea formelor de colaborare cu mediul de afaceri prin crearea unui model inovativ de ierarhizare a performanțelor programelor de studii, conceperea de pachete de evaluare a competențelor-cheie ale studenților cu echipe mixte cadre-didactice – specialiști, precum și analiza inserției absolvenților.
Realizarea scopului s-a bazat pe șase obiective formulate în concordanță cu obiective strategice ale universității, recomandările ARACIS în urma evaluării instituționale din anul 2022, cu rezultatele proiectului FDI 2022 CONNECT MAP, Cod: CNFIS-FDI-2022-0576, precum și cu propunerile mediului de afaceri formulate cu ocazia evenimentelor comune organizare pe parcursul anului 2022 și anume:
O1: Digitalizarea activității de gestionare a parcursului profesional și a inserției absolvenților UMFST
O2: Cercetări pentru actualizarea competențelor utile mediului de afaceri în vederea creșterii angajabilității absolvenților de studii de licență și master, cât și absolvenților învățământului dual
O3: Implicarea reprezentanților mediului economico-social în vederea continuării seriei de evenimente dedicate relației UMFST cu mediul de afaceri care facilitează identificarea și formarea competențelor studenților la nevoile angajatorilor, precum și accesul acestora la oportunitățile pieței muncii
O4: Adaptarea curriculei universitare în vederea dezvoltării competențelor de tip soft skills studenților UMFST
O5: Realizarea unui model instituțional inovativ de transfer tehnologic comparabil cu modele de transfer tehnologic din Uniunea Europeană
O6: Diseminarea rezultatelor proiectului și transfer de know-how la nivel național și internațional.
Activitățile propuse pentru a permite îndeplinirea obiectivelor proiectului sunt următoarele:
A.1.1. Identificarea elementelor de modernizare a platformei digitale de monitorizare a inserției absolvenților pe piața muncii (O1)
A.1.2. Armonizarea chestionarelor de monitorizare a parcursului profesional si inserției la nivel de licență și masterat în concordanță cu recomandările formulate de ARACIS (O1)
A.1.3. Actualizarea platformei online pentru integrarea tuturor programelor de studii din UMFST (O1)
A.1.4. Organizarea evenimentului de prezentare și popularizare a platformei (O1)
A.2.1. Realizarea studiului privind identificarea principalelor cerinţe ale angajatorilor cu privire la competenţele absolvenţilor şi procesul de angajabilitate al acestora
A.2.2. Comunicarea rezultatelor studiului pentru a permite preluarea acestora în cadrul consortiului integrat de învățământ dual ERGOPOLIS, atât pentru nivelul liceal cât și universitar
A.2.3. Întocmirea Ghidului privind etapele de autorizare a unui program de studii în sistem dual
A.3.1. Planificarea întâlnirilor directe săptămânale în cadrul programului Company Hour cu reprezentanți ai companiilor, studenți și cadre didactice;
A.3.2. Organizarea târgului anual de cariere dedicat studenților: Față în față cu Angajatorii
A.3.3. Crearea unui sistem digital pilot pentru gestionarea rezervărilor și a accesului în sălile de întâlniri/evenimente din universitare
A.3.4.Organizarea forumului de dezbateri cu tema ”SMART SKILLS FOR SMART CAREERS”
A.3.5. Crearea infrastructurii digitale pentru interacțiunea cu angajatorii
A3.6. Completarea pregătirii profesionale a studenților cu pachete de cursuri facultative și vizite de studiu prin implicarea specialiștilor mediului de afaceri
A3.7. Competiții studențești în parteneriat cu mediul de afaceri
A.4.1. Identificarea disciplinelor, conținuturilor și formelor de evaluare care pot contribui la dezvoltarea competențelor de tip soft skills
A.4.2. Organizarea de întâlniri de lucru cu decanii facultăților, reprezentanți ai CEIPSCU (Compartimentul de Evaluare Internă a Programelor de Studii și Curriculum Universitar), DCOPIS (Departamentul de Consiliere, Orientare Profesională şi Informare Studenți) pentru a formula propuneri de discipline opționale și / sau facultative, forme moderne de evaluare a cunoștințelor care să vizeze dezvoltarea competențelor de tip soft skills
A.4.3. Formarea personalului DCOPIS și a altor cadre didactice și didactice auxiliare din universitate prin platforma COURSERA pentru dezvoltarea competențelor profesionale, inclusiv a celor de predare și evaluare
A.4.4. Facilitarea participării la activități didactice și de evaluare a reprezentanților angajatorilor și ai DCOPIS la acele discipline care contribuie într-o măsură semnificativă la dezvoltarea competențelor de tip soft-skills
A.5.1. Crearea bazei de date privind rezultatele cercetării științifice aplicabile în mediul de afaceri
A.5.2. Identificarea cerințelor si nevoilor mediului de afaceri, inclusiv soluții tehnologice specifice care pot fi utilizate pentru a le îndeplini.
A.5.3. Determinarea modelului și structurii Centrului de transfer tehnologic al UMFST
A 6.1. Diseminarea rezultatelor
A 6.2. Publicare materiale didactice și științifice
A 7. Management de proiect
7.1 Planificare, coordonare, monitorizare
7.2 Gestionarea achizițiilor
Rezultatele – livrabilele asociate obiectivelor proiectului – corelate cu activitățile aferente au fost următoarele:
R1 Studenti/informati/consiliati/participanti: 250 (A3.1, A3.2, A3.4)
R2 Cadre didactice implicate formate: 110 (A1.4, A2.3, A3.2, A3.3, A3.4, A4.1, A4.2, A4.3, A5.1, A5.2, A5.3)178652
R3 Absolventi implicati: 60 (A1.4, A3.4)
R4 Parteneriate si colaborari cu institutii (inclusiv mediul economic): 45 (A2.1, A3.1, A3.2, A3.4, A5.2)
R5 Vizite de studiu: 3 (A3.6)
R6 Platforme IT dezvoltate: 3 (A1.3, A3.5, A3.3)
R7 Evenimente organizate: 20 (A1.4, A3.1, A3.2, A3.4)
R8 Materiale sau instrumente de consiliere/orientare/tutoriat (chestionar, ghid, curs, strategii, studii): 4 (A1.2, A2.1, A4.1, A5.3)
R9 Materiale si activitati promovare universitate: 7 (A1.4, A2.3, A3.4, A4.2, A5.1, A6.2)
R10 Activitati consiliere/orientare/tutoriat (sesiuni, tabere, training-uri, workshop-uri): 17 (A4.3, A5.2)
Director de proiect
Conf. univ. dr. Daniela Ștefănescu