Afaceri inovative în turism și servicii

Facultatea

Descriere

„Afaceri inovative în turism și servicii” este un program de masterat care formează specialiști capabili să dezvolte și să gestioneze modele de afaceri moderne în domeniul turismului și serviciilor. Programul se adresează absolvenților de licență interesați de antreprenoriat și de managementul strategic în industrii cu ritm accelerat de schimbare. Activitatea de cercetare urmărește crearea unui mediu interdisciplinar, conectat la centrele de cercetare din cadrul Universității și la rețele internaționale, favorizând generarea și transferul de cunoaștere în domeniul inovației în turism și servicii.

Detalii suplimentare

Programul de studii Afaceri inovative în turism și servicii furnizează un mediu academic de învățare (teoretică și practică), care oferă oportunități diverse de dezvoltare a competențelor și abilităților din perspectiva profesională, socială și personală necesare: (1) accelerării competitivității serviciilor și turismului prin inițiative orientate spre afaceri inovative în comunitate; (2) adaptării la tendințele conjuncturale economice și sociale; (3) construirii și aplicării  de strategii de afaceri în turism și servicii conectate la realitățile actuale, tendințelor și  particularitățile socio – economice ale zonei.  Disciplinele studiate susțin și dezvoltă munca în echipă, dezbaterile, proiectele și cercetările aplicative, se concentrează și ajută la atingerea obiectivelor comunității prin leadership și calitate, elemente indispensabile trecerii industriei turismului și serviciilor din România de la o economie bazată pe eficiență la economie bazată pe inovare.

  1. De a asigura însușirea teoretică și aplicarea practică a conceptelor, tehnicilor, metodelor şi procedurilor moderne corespunzătoare domeniului administrarea afacerilor.
  2. De a construi bazele unei formări continue, în concordanță cu noile principii, politici, tendințe și strategii din domeniul administrării afacerilor.
  3. De a aplica în actul educațional complementar, dimensiunile cognitive, aplicativ-practice (instrumental-operaționale) și de comunicare-relaționare, asigurând absolvenților competențe profesionale specifice și competențe transversale necesare domeniului administrarea afacerilor.
  4. De a facilita însușirea și utilizarea metodologiei cercetării teoretice și aplicative în vederea implicării și/sau cooptării masteranzilor în proiecte de cercetare, studii, analize în domeniul administrării afacerilor.
  5. De a pregăti lideri cu competențe reale pentru inovare, adaptare și îmbunătățire continuă a afacerii.
  6. De a adapta periodic oferta educaţională în domeniul administrarea afacerilor la realităţile socio-economice în concordanță cu evoluţia mediului de afaceri românesc, european și internațional.
  7. De a oferi oportunitatea continuării și completării studiilor în domeniul administrarea afacerilor pentru nivelul de studii de doctorat.

Competențele profesionale:

C1. Cunoaşterea aprofundată a domeniului afacerilor inovative în turism și servicii din perspectiva  teoretică, metodologică şi practică.

C2. Utilizarea cunoştinţelor de specialitate pentru explicarea, interpretarea și adaptarea la situaţii/fenomene diverse  în contexte vaste asociate domeniului.

C3.Utilizarea integrată a conceptelor teoretice şi metodologice pentru rezolvarea eficientă a  problemelor specifice domeniului administrarea afacerilor.

C4. Aplicarea pertinentă şi specifică a criteriilor şi metodelor de evaluare, pentru fundamentarea și  formularea  deciziilor optime.

C5. Elaborarea de proiecte profesionale şi/sau de cercetare, utilizând inovativ un spectru variat de metode cantitative şi calitative.

 

Competențele transversale:

CT1. Exercitarea unor sarcini profesionale complexe, în condiţii de autonomie şi de independenţă profesională.

CT2. Asumarea de roluri/funcţii de conducere a activităţii grupurilor profesionale sau a unor instituţii/organizații.

CT3. Autocontrolul procesului de învăţare, diagnoza nevoilor de  formare, analiza reflexivă a propriei activităţi profesionale.

Specialistul în afaceri inovative în turism și servicii poate avea, prin atribuții, următoarele:

  • conceperea, implementarea și promovarea brandului turistic local/regional
  • conceperea implementarea și promovarea de produse și servicii inovative
  • măsurarea și analiza calității serviciilor prin utilizarea instrumentelor adecvate (SERVQUAL)
  • stabilirea obiectivelor strategice prin colectarea informațiilor relevante
  • adaptarea strategiei de afaceri a companiei la condițiile de piață
  • diagnosticarea competitivității produselor și serviciilor
  • organizarea și managementul evenimentelor culturale, științifice, etc.
  • managementul proiectelor
  • utilizarea instrumentelor digitale și/sau social media pentru promovare și marketing
  • implementarea planului de activitate pentru atingerea obiectivelor
  • gestionarea activităților de zi cu zi, motivarea și dezvoltarea echipei,
  • coordonarea implementării sarcinilor,
  • colectarea de feedback de la clienți și cercetarea pieței,
  • crearea și îmbunătățirea brandului companiei.

Standarde ocupaționale

Cod COR: 242101 / Denumire cor: manager proiect / Cod COR: 242111 / Denumire cor: administrator societate comerciala / Cod COR: 242110 / Denumire cor: specialist in planificarea, controlul si raportarea performantei economice.

Documente

Planuri de învățământ
Fișele disciplinelor

Facultatea

Status admitere

Perioada de admitere închisă

Informații generale

Program de studiu:

Acreditat

Durata:

2 ani

Credite:

120

Forma de învățământ:

Cu frecvență

Limba de predare:

Română

Cifra de școlarizare:

Buget 20F* / Taxă 30

Ciclul de studii:

Masterat