Competenţe profesionale
CP1. Identificarea şi utilizarea limbajului, metodologiilor şi cunoştinţelor de specialitate din domeniul ştiinţelor comunicării;
CP 1.1 Definirea principalelor concepte specifice domeniului, utilizarea lor şi a terminologiei de specialitate în situaţii multiple
CP 1.2 Explicarea conceptuală a situaţiilor de comunicare şi a problemelor de specialitate în domeniu.
CP 1.3 Aplicarea principiilor deontologice şi a normelor etice care stau la baza organizării şi funcţionării activităţilor specifice domeniului de specialitate, descrierea modului de organizare a profesiei şi a valorilor acesteia.
CP 1.4 Aplicarea legislaţiei naţionale şi europene privind liberul acces la informaţie, proprietatea intelectuală, drepturile de autor, copyright-ul etc. în procesul comunicării profesionalizate şi în activităţile de informare documentare.
CP 1.5 Elaborarea unor proiecte specifice de investigaţie şi intervenţie în domeniul de specialitate.
CP 2. Utilizarea noilor tehnologii de informare şi comunicare (NTIC);
CP 2.1 Identificarea şi înţelegerea teoriilor cu privire la gestiunea informaţiilor, comunicarea mediatică, sistemele media, dinamica acestora şi la efectele comunicării mediatice.
CP 2.2 Identificarea particularităţilor utilizării specializate a diverselor tipuri media în comunicare.
CP 2.3 Utilizarea tehnologiilor adecvate în realizarea şi comunicarea profesionalizată a diverselor produse de informare, cu respectarea dreptului publicului de a fi informat corect.
CP 2.4 Utilizarea unor criterii şi metode standard de evaluare a calităţii şi limitelor folosirii diverselor tehnologii în cadrul unor acte concrete de informare şi comunicare..
CP 2.5 Realizarea de portofolii cu privire la dimensiunea mediatică a unui act de informare şi/ sau comunicare profesionalizată.
CP 3. Identificarea şi utilizarea strategiilor, metodelor şi tehnicilor de comunicare în procesul de relaţii publice;
CP 3.1 Definirea conceptelor, teoriilor, paradigmelor şi metodologiilor utilizate în analiza comunicării.
CP 3.2 Tratarea comunicării şi a publicului/ audienţei din perspectiva unor parametri specifici domeniului.
CP 3.3 Utilizarea unor metode de cercetare pentru definirea problemelor de interes public şi rezolvarea acestora prin modele de planificare specifice.
CP 3.4 Identificarea şi utilizarea unor tehnici şi indicatori relevanţi pentru monitorizarea şi evaluarea proceselor de comunicare.
CP 3.5 Elaborarea unui plan de comunicare eficientă în situaţii definite de comunicare publică.
CP 4. Realizarea şi promovarea unui produs de relaţii publice;
CP 4.1. Identificarea conceptelor şi metodelor adecvate dezvoltării unui produs de RP.
CP 4.2 Explicarea şi interpretarea uni eveniment de RP din perspectiva planificări lui strategice.
CP 4.3 Utilizarea unor cadre metodologice adecvate realizării unui produs de RP.
CP 4.4. Validarea programelor şi produselor de RP prin tehnici de evaluare specifice.
CP 4.5. Elaborarea documentaţiei pentru prezentarea unui produs RP.
CP 5. Asistenţă de specialitate în gestionarea comunicării de criză şi/sau în medierea conflictelor de comunicare.
CP 5.1 Utilizarea corectă a principalelor metode, tehnici, tactici şi strategii de comunicare şi/ sau mediere.
CP 5.2 Utilizarea instrumentarului retoric, argumentativ şi semiotic pentru înlăturarea unor disfuncţionalităţi în comunicare şi/ sau mediere.
CP 5.3 Utilizarea strategiilor şi metodelor de comunicare în gestionarea situaţiilor de criză şi/ sau mediere.
CP 5.4 Evaluarea critică a metodelor şi modelelor folosite în gestionarea comunicărilor de criză şi/ sau de mediere a conflictelor de comunicare.
CP 5.5 Elaborarea unui plan de comunicare de criză şi/ sau de mediere a unui conflict de comunicare.
Competenţe transversale
CT1. Rezolvarea în mod realist, cu argumentare atât teoretică, cât şi practică, a unor situaţii profesionale uzuale, în vederea soluţionării eficiente şi deontologice a acestora;
CT2. Aplicarea tehnicilor de muncă eficientă în echipa multidisciplinară cu îndeplinirea anumitor sarcini pe paliere ierarhice;
CT3. Autoevaluarea nevoii de formare profesională în scopul inserţiei şi adaptării la cerinţele pieţei muncii.