Descrierea calificării

Informații

DESCRIEREA CALIFICĂRII

Elemente de identificare a calificării:
Nivelul de studii: Studii universitare de masterat (nivelul 7 EQF/CEC și CNC)
Domeniul fundamental: Științe inginerești
Domeniul de studii: Inginerie și management
Programul de studii: Managementul sistemelor calității
Numărul total de credite: 120
Titlul și denumirea calificării
Titlul obținut: Specialist în managementul sistemelor calității
Denumirea calificării: Specialist în managementul sistemelor calității /Masterat
Ocupații posibile pentru deținătorul diplomei
Specialist în domeniul calității – cod COR 214129Auditor în domeniul calității – cod COR 214130Consultant sisteme calitate – cod COR 214134
Rezumatul referențialului calificării:
Competențele relevante obținute
Competenţe profesionale· Cunoașterea și utilizarea conceptelor de management general și strategic.      · Cunoaște natura procesului de comunicare în organizații;      · Elaborează strategiile integratoare ale calității;      · Utilizează standardele Anevar pentru evaluarea patrimoniului unei întreprinderi.· Cunoașterea aspectelor teoretice și practice ale managementului calității.      · Cunoașterea terminologiei, principiilor, caracteristicilor produselor și proceselor de management din organizații;      · Cunoașterea materialelor avansate;      · Cunoașterea metodelor clasice și a metodelor moderne de analiză și evaluare a calității;      · Utilizarea marcajului CE;      · Cunoașterea legislației naționale și comunitare a calității;      · Conceperea și conducerea unui proiect organizațional.· Organizează sistemele de management al calității.      · Cunoașterea organizării compartimentului calitate;      · Stabilirea, documentarea, implementarea, menținerea și îmbunătățirea sistemului de management al calității în conformitate cu seria de standarde ISO 9000;      · Îndeplinirea funcțiilor de manager/profesionist calitate;      · Dezvoltarea sistemelor informatice de management;      · Efectuarea activității de marketingul în sistemele de management al calității;      · Cunoașterea aspectelor referitoare la Integrarea sistemelor de management calitate-mediu-securitate.· Cunoașterea aspectelor teoretice și practice în auditul calității.      · Cunoașterea principalelor tipuri de audituri;      · Cunoașterea etapelor de planificare, realizare și raportare a auditurilor;      · Auditarea sistemelor de management al calității în conformitate cu standardul ISO 19011;      · Îndeplinirea funcțiilor de auditor intern/extern al sistemului de management al calității;      · Efectuarea de audituri de sistem, produs, proces;      · Efectuarea auditurilor pentru evaluarea clienților, subcontractanților.Competenţe transversale:· Executarea unor sarcini profesionale complexe în condiţii de autonomie și de independenţă profesională.      · Aplicarea standardelor profesionale de calitate;      · Acționarea conform eticii profesionale și dezvoltarea capacității de negociere;      · Rezolvarea eficace și eficientă a problemelor calității.· Asumarea de roluri / funcții de conducere a activității grupurilor profesionale sau a unor instituții.      · Deprinderea lucrului în grup și a cooperării în cadrul managementului calității;      · Dezvoltarea unei abordări moderate și pozitiviste, mai ales în cazurile critice și conflictuale;      · Dezvoltarea unei abordări echitabile în diverse aspecte și contexte de activitate profesională și relații inter umane;· Autocontrolul procesului de învățare, diagnoza nevoilor de formare, analiza reflexivă a propriei activități profesionale.      · Clarificarea și evaluarea sistematică a competențelor, rolului și așteptărilor personale;      · Autoevaluarea proceselor de învățare, deprinderilor dobândite și necesităților de profesionalizare;      · Stabilirea unor ținte profesionale;      · Diversificarea formelor și stilurilor de învățare.