DESCRIEREA CALIFICĂRII
| Elemente de identificare a calificării: |
| Nivelul de studii: Studii universitare de masterat (nivelul 7 EQF/CEC și CNC) |
| Domeniul fundamental: Științe biologice și biomedicale |
| Domeniul de studii: Medicină |
| Programul de studii: Sănătatea reproducerii umane |
| Numărul total de credite: 60 |
| Titlul și denumirea calificării |
| Titlul obținut: Specialist în sănătatea reproducerii umane |
| Denumirea calificării: Specialist în sănătatea reproducerii umane/ Masterat |
| Ocupații posibile pentru deținătorul diplomei |
| Instructor de educație sanitară – Cod COR 223005 |
| Rezumatul referențialului calificării: |
| Competențele relevante obținute |
| Competențele rezultate la absolvirea programului de studiu de master Sănătatea reproducerii umane vor avea o dublă adresabilitate, corelate categoriilor situaționale ale grupurilor țintă: persoane sănătoase și pacienți.Competențe profesionale· Identificarea și aprofundarea nevoilor specifice pentru diagnosticul prenatal;· Acordarea de îngrijiri generale de sănătate;· Definirea metodelor și principiilor de evaluare complexă și avansată în sănătatea mamei și nou născutului;· Identificarea metodelor avansate de diagnostic ale diferitelor afecțiuni ale reproducerii umane;· Utilizarea terminologiei și a strategiilor noi evaluare și consiliere psiho-nutriţională și de planificare familială;· Identificarea și utilizarea noțiunilor de sexualitate, ale tulburărilor fertilității și reproducerii umane.Competențe transversale· Realizarea de proiecte complexe și avansate, pentru rezolvarea unor probleme avansate specifice domeniului, cu evaluarea corecta a volumului de lucru, resurselor disponibile, timpului necesar de finalizare și a riscurilor, în condiții de aplicare a normelor deontologice și de etică profesională în domeniul sănătății reproducerii umane;· Identificarea obiectivelor de realizat, a resurselor disponibile, condițiilor de finalizare a acestora, etapelor de lucru, timpilor de lucru, termenelor de realizare aferente și riscurilor aferente;· Identificarea rolurilor și responsabilităților într-o echipă pluridisciplinară și aplicarea de tehnici de relaționare și muncă eficientă în cadrul echipei și în relație cu pacientul;· Utilizarea eficientă a surselor informaționale și a resurselor de comunicare și formare profesională asistată (portaluri Internet, aplicații software de specialitate, baze de date, cursuri on-line). |