DESCRIEREA CALIFICĂRII
| Elemente de identificare a calificării: |
| Nivelul de studii: Studii universitare de masterat (nivelul 7 EQF/CEC și CNC) |
| Domeniul fundamental: Științe inginerești |
| Domeniul de studii: Inginerie industrială |
| Programul de studii: Proiectare și fabricație asistate de calculator |
| Numărul total de credite: 120 |
| Titlul și denumirea calificării |
| Titlul obținut: Specialist în proiectare și fabricație asistate de calculator |
| Denumirea calificării: Specialist în proiectare și fabricație asistate de calculator /Masterat |
| Ocupații posibile pentru deținătorul diplomei |
| Programator fabricație/lansator fabricație – cod COR 214136Inginer mașini-unelte – cod COR 214408Proiectant inginer mecanic – cod COR 214438 |
| Rezumatul referențialului calificării: |
| Competențele relevante obținute |
| Competenţe profesionale:· Cunoașterea și utilizarea softurilor de modelare geometrică. · Modelarea parametrică avansată a suprafeţelor; · Modelarea parametrică avansată a solidelor.· Dezvoltarea de aplicații inginerești de proiectare · Baze de date tehnologice; · Matematici aplicate; · Proiectare asistată de calculator a organelor de mașini; · Dezvoltarea aplicațiilor CAD.· Proiectarea asistată de calculator a ștanțelor și matrițelor de injectat mase plastice. · Proiectarea asistată a ștanțelor și matrițelor; · Prelucrarea materialelor prin deformarea plastica și injectare; · Utilizarea materialelor plastice în inginerie; · Analiza liniară și neliniară cu element finit.· Proiectarea tehnologiilor pe mașini unelte cu comandă numerică. · Sisteme avansate de prelucrare; · Mașini unelte cu comanda numerica; · Tipizarea tehnologiilor în fabricația matrițelor. Competenţe transversale:· Executarea unor sarcini profesionale complexe în condiţii de autonomie și de independenţă profesională. · Aplicarea standardelor profesionale de proiectare și fabricație asistată; · Acționarea conform eticii profesionale și dezvoltarea capacității de negociere; · Rezolvarea eficace și eficientă a problemelor de proiectare și fabricație asistată;· Asumarea de roluri/funcții de conducere a activității grupurilor profesionale sau a unor instituții. · Deprinderea lucrului în grup și a cooperării în cadrul proiectării și fabricației asistate; · Dezvoltarea unei abordări moderate și pozitiviste, mai ales în cazurile critice și conflictuale; · Dezvoltarea unei abordări echitabile în diverse aspecte și contexte de activitate profesională și relații inter umane;· Autocontrolul procesului de învățare, diagnoza nevoilor de formare, analiza reflexivă a propriei activități profesionale. · Clarificarea și evaluarea sistematică a competențelor, rolului și așteptărilor personale; · Autoevaluarea proceselor de învățare, deprinderilor dobândite și necesităților de profesionalizare; · Stabilirea unor ținte profesionale; · Diversificarea formelor și stilurilor de învățare. |