DESCRIEREA CALIFICĂRII
| Elemente de identificare a calificării: |
| Nivelul de studii: Studii universitare de masterat (nivelul 7 EQF/CEC și CNC) |
| Domeniul fundamental: Știința sportului și educației fizice |
| Domeniul de studii: Știința sportului și educației fizice |
| Programul de studii: Educație fizică și consiliere sportivă |
| Numărul total de credite: 120 |
| Titlul și denumirea calificării |
| Titlul obținut: Specialist în educație fizică și consiliere sportivă |
| Denumirea calificării: Specialist în educație fizică și consiliere sportivă / Masterat |
| Ocupații posibile pentru deținătorul diplomei |
| Profesor în învățământul liceal, postliceal – cod COR 233001 |
| Rezumatul referențialului calificării: |
| Competențele relevante obținute |
| Competențele rezultate la absolvirea programului de studiu de masterat de educație fizică și consiliere sportive sunt complexe și corespund cerințelor pieței muncii.Competențe generale :· Competențe generale (Ceea ce trebuie să fie, ca profesionist, un profesor de educație fizică în învățământul liceal și postliceal și în cea de consilier sportiv);Competenţe specifice :Competențe cognitive, intelectuale și conceptuale (Ceea ce trebuie știut);· extinderea și aprofundarea cunoștințelor personale legate de fondul național specific domeniului Știința sportului și educației fizice;· extinderea și aprofundarea cunoștințelor personale legate de implicațiile biologice și sociale ale practicării activităților de educație fizică și sport la nivel liceal;· extinderea și aprofundarea cunoștințelor personale legate de sistemul de mijloace cu care se operează în activitățile de educație fizică și sport la nivel liceal;· extinderea și aprofundarea cunoștințelor legate de componentelor procesului instructiv-educativ de educație fizică și sport la nivel liceal;· extinderea și aprofundarea cunoștințelor legate de formele de organizare, programare – planificare, evidentă și evaluare a activităților de educație fizică și sport la nivel liceal;· extinderea și aprofundarea cunoștințelor legate de cele mai importante teorii despre orientarea in cariera sportivă;· extinderea și aprofundarea cunoștințelor legate de cele mai importante teorii despre orientarea, monitorizarea in procesul de consilierea sportivă;· extinderea și aprofundarea cunoștințelor legate de modalitățile de comunicare, deontologie si de etică in procesul de consiliere sportivă;· extinderea și aprofundarea cunoștințelor legate managementul structurilor sportive si al activității sportive.Competențe instrumentale practice sau procedurale (Cum trebuie să se aplice efectiv ceea ce se cunoaște).· capacitatea de a analiza trans și interdisciplinar diferitele forme de manifestare ale capacității motrice umane;· capacitatea de a se exprima motric la un nivel compatibil cu cerințele profesionale ulterioare și de a conștientiza parametrii de mișcare și efort realizați;· capacitatea de a corela diversitatea noilor cunoștințelor dobândite pe parcursul studiilor masterale și de a le transpune în practica domeniului;· capacitatea de a identifica și de a utiliza noi surse de informație din domeniu;· capacitatea de a aplica creativ și novator noile cunoștințe dobândite în cadrul studiilor masterale, în diverse situații profesionale și instituționale;· capacitatea de a-și proiecta, planifica și organiza eficient activitatea profesională și recreațional – sportive;· capacitatea de a-și monitoriza, evalua și reconfigura/regla activitatea profesională și cariera sportive și activitatea recreațional – sportivă.Competenţe transversale :· Competențe metacognitive (Ceea ce trebuie să cunoască specialistul despre propria persoană, cu particularitățile sale și cu funcționarea cognitivă proprie, despre rolul proceselor cognitive în activitatea motrică, precum și despre relevanța acestor achiziții în activitatea profesională);· Competențe psiho-sociale (Cum trebuie să se comunice și să se acționeze);· abilitatea de a comunica eficient, utilizând o terminologie specifică și adecvată nivelului de pregătire elevilor angrenați într-o gamă variată de activități de educație fizică și sport la nivel liceal;· abilitatea de a comunica eficient, utilizând o terminologie specifică și adecvată nivelului de pregătire a sportivilor/clienților angrenați într-o gamă variată de activități sportive și care vizează consiliere sportivă;· capacitatea de a utiliza moduri și stiluri de comunicare verbală și motrică adecvate situațiilor specifice activităților de educație fizică și sport la nivel liceal și de consiliere sportivă;· flexibilitate și adaptabilitate la munca de echipă.· Competențele profesionale ale absolvenților programului de studii educație fizică și sportive se constituie în finalitățile pe care le vom atinge în urma realizării obiectivelor propuse:· proiectare, cercetarea și aprofundarea activităților specifice de educație fizică și sport la nivel liceal și post liceal;· identificarea, organizarea și aprofundarea activităților specifice de educație fizică și sport la nivel liceal și post liceal,· organizarea curriculumului integrat și a mediului de instruire și învățare, cu accent interdisciplinar;· evaluarea complexă a activităților specifice de educație fizică și sport la nivel liceal și postliceal, evaluarea creșterii și dezvoltării fizice și a calității motricității potrivit cerințelor/obiectivelor specifice educației fizice și sportive, a atitudinii față de practicarea independentă a exercițiului fizic;· analiza managementului grupurilor și a proiectelor activităților specifice de educație fizică și sport la nivel liceal și post liceal, descrierea și demonstrarea sistemelor operaționale specifice educației fizice și sportive, pe grupe de vârstă;· consilierea, orientarea și reinserția socio-profesională a grupuri lor țintă cuprinse în programe specifice. evaluarea nivelului de pregătire a practicanților activităților de educație fizică, sportive și recreaționale;· consilierea și orientarea în cariera sportivă și dezvoltarea de programe de consiliere sportivă instituționale și individuale;· consultanță și suport, prevenire și intervenție, remediere și optimizare a activității sportive instuționalizate, dar și a sportivilor sau antrenorilor, de către o persoană cu expertiză de specialitate. |