DESCRIEREA CALIFICĂRII
| Elemente de identificare a calificării: |
| Nivelul de studii: Studii universitare de masterat (nivelul 7 EQF/CEC și CNC) |
| Domeniul fundamental: Științe sociale |
| Domeniul de studii: Finanțe |
| Programul de studii: Gestiune financiar-bancară |
| Numărul total de credite: 120 |
| Titlul și denumirea calificării |
| Titlul obținut: Specialist în gestiune financiar-bancară |
| Denumirea calificării: Specialist în gestiune financiar-bancară/ Masterat |
| Ocupații posibile pentru deținătorul diplomei |
| Administrator credite – Cod COR 241215Manager banca – Cod COR 241225Expert evaluator de întreprinderi – Cod COR 241251 |
| Rezumatul referențialului calificării: |
| Competențele relevante obținute |
| Competenţe profesionale:· Utilizarea adecvată a conceptelor, teoriilor, metodelor și instrumentelor avansate de lucru și de cercetare specifice domeniului financiar-bancar și al asigurărilor;· Realizarea de studii și lucrări complexe utilizând instrumentarul de analiză și previziune financiară în diagnosticarea performanțelor financiare și în proiectarea creșterii durabile a acestora la nivelul entităților/organizațiilor publice sau private;· Realizarea activităților de analiză, sinteză și proiectare în domeniul bancar cu privire la gestiunea activelor și pasivelor bancare, gestiunea riscurilor și performanțelor, implicații ale cadrului legislativ și normativ asupra activității bancare;· Realizarea de studii aprofundate privind investițiile financiare și gestiunea portofoliilor, oportunitățile de finanțare eficiente pentru fundamentarea financiară a planurilor de afaceri.;· Executarea de operațiuni complexe, desfășurarea de activități de analiză, cercetare, sinteză și proiectare în domeniul financiar-fiscal și al asigurărilor;· Elaborarea de strategii în domeniul financiar-bancar și al asigurărilor și utilizarea de metode și tehnici de implementare a acestora. Competenţe transversale:· Aplicarea normelor și valorilor de etică și deontologie profesională necesare adoptării deciziilor și realizarea independentă sau în colaborare unor sarcini sau obiective complexe specifice activității desfășurate;· Planificarea și organizarea activității financiare în cadrul entităților/organizațiilor publice sau private în condiții de asumare a responsabilității specifice poziției deținute;· Conștientizarea nevoii de învățare pe tot parcursul vieții pentru a crea premisele de progres în carieră și adaptare a propriilor competențe profesionale și manageriale la dinamica mediului economic. |